Følgesygdomme ved forkølelse- er det det værd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

ekebiv

Anonym skriver:

Børnene tager legesage i munden og stjæler hinandens sutter

Legesager ja men sutter har de jo kun når de sover. Men hvis man er så bakterieforskrækket så er det måske bedst at holde fri i vinterhalvåret og så holde børnene isoleret derhjemme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Anonym trådstarter

Legesager ja men sutter har de jo kun når de sover. Men hvis man er så bakterieforskrækket så er det måske bedst at holde fri i vinterhalvåret og så holde børnene isoleret derhjemme..

Vil du ikke give en sut til barn som er ked ad det og har lige været syg eller er syg?

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Så man er en dårlig forælder hvis man ikke holder sit barn hjemme pga simpel forkølelse???

Hvad er simpel forkølelse?

Er det ok hvis dagplejer melder sig syg pga forkølelse?

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

ekebiv skriver:

Hvor mange gange om året er børnene forkølet eller har en anden sygdom som starter med forkølelse....?

Anmeld

19. februar 2013

ekebiv

Vil du ikke give en sut til barn som er ked ad det og har lige været syg eller er syg?

Jeg ville herhjemme men dagplejere kan altså nogle ting som forældre (eller jeg i hvert fald) ikke kan. Jeg har haft børn i dagpleje i 5 1/2 år og jeg har aldrig set et barn med en sut i munden.
Hos de dagplejere mine børn har været ved har de kun brugt sutten til middagslur. Når de har trøstet har det været uden sut. Dog mener jeg at kunne huske en enkelt gang hvor min søn havde fået sutten men der var han faldet og havde slået hul i hovedet.  

Anmeld

19. februar 2013

ekebiv

Anonym skriver:

Hvor mange gange om året er børnene forkølet eller har en anden sygdom som starter med forkølelse....?

Jeg forstår ikke dit spørgsmål?

Anmeld

19. februar 2013

ekebiv

Anonym skriver:

Hvad er simpel forkølelse?

Er det ok hvis dagplejer melder sig syg pga forkølelse?

Simpel forkølelse er, for mig, snotnæse og måske lidt hoste og jeg tror ikke der er mange dagplejere der melder sig syge pga lidt snotnæse.

Anmeld

19. februar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Forkølelse smitter, er virussygdom, varer en uge. Barnet kan have feber men ikke nødvendigvis...

Hvis et barn ikke få lov til at blive rigtig rask derhjemme, men sendes af sted til institutionerne riskikeres der følgesygdomme som mellemørebetændelse, bihulebetændelse etc.

Bihulebetændelse er ofte kronisk sygdom...

Alm. viden forældre kan google, men desværre ikke alle forældre kan finde ud af det... og afleverer syge børn  Hvorfor?????

Der er mange gode forældre som er fantastiske til den gode omsorg

HØRT!
Så hold dog de snottede, hostende unger hjemme for syv sytten!!!
Jeg bliver sindssyg!!
Vi har været indlagt med den yngste i 22 dage denne vinter. Og den ældste har sammenlagt haft flere syge-hverdage end børnehave-hverdage siden oktober måned!
Så holder man sit barn hjemme til det er helt ovenpå, - bare for at aflevere det igen i en virusrede aka børnehaven. Får sgu lyst til at ruske de forældre, der afleverer unger med hoste og 11-taller!!
Grrrrrr herfra (puha, havde vist lige noget, der skulle ud, men synes bare det er så synd for de syge børn, der betaler prisen for voksne menneskers omsorgssjusk).

Anmeld

19. februar 2013

ESV

Anonym skriver:

I min svigerfamilie er alle stort set kronisk forkølede og det vil for mig sige LIDT snottet og en smule hosten og nej det holder jeg bestemt ikke min datter hjemme for. Grønne 11 taller er jo en helt anden sag men hvis alle i dk blev hjemme når de var forkølede ville samfundet sgu gå i stå.

Anmeld

19. februar 2013

tweety2060

Anonym skriver:

vaværværefåfafantaserefantastisfantastiskaatkkuJunkunnkunneghøholhold

Børnene tager legesage i munden og stjæler hinandens sutter

Det ville være fantastisk hvis vi kunne holde barnet hjemme ved forkølelse, men i vores liv kan vi ikke bare holde barnet syg eller omsorgsdage eller fri hver gang hun er forkølet, og da slet ikke når det kan vare en uge ++. Vi har ingen familie der kan aflaste... Det vil sige at jeg skulle holde fri i min 4 * 1 uge bare fra sommer og til nu, hvor min datter har været forkølet men ellers velbefindende... ... På kunne jeg godt kysse mit job farvel!! Har aldrig sendt hende afsted med feber!!Men fantastisk for dem hvor de kan holde dem hjemme...

Ja nu er jeg så så heldig at min datter sjældent putter legetøj eller andres sutter i munden, men leger da med legetøjet.
Gør du noget ved legetøjet efter forkølelse i huset??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.