Hvad er vold for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.356 visninger
25 svar
19 synes godt om
17. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Grundet en personlig oplevelse, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad der i jeres øjne er vold?
Er det vold at stikke en lussing, er det først vold når det efterlader et mærke, eller når personen det gør det har til hensigt at yde skade på modparten?

Er det vold at en person tager hårdt fat i en modparten og på den måde skader modparten i form af blåmærker?

Hvornår skal man bare sige, ja okay, følelserne løb af med dig og du handlede i vrede/frustration.

Håber I forstår hvad jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej piger

Grundet en personlig oplevelse, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad der i jeres øjne er vold?
Er det vold at stikke en lussing, er det først vold når det efterlader et mærke, eller når personen det gør det har til hensigt at yde skade på modparten?

Er det vold at en person tager hårdt fat i en modparten og på den måde skader modparten i form af blåmærker?

Hvornår skal man bare sige, ja okay, følelserne løb af med dig og du handlede i vrede/frustration.

Ja det hele er vold i min øjne, men som du slev skriver er der jo nogle ting man måske ser forbi fordi man holder af personen og personen måske havde en dårlig dag eller andet.

Jeg ville aldrig selv melde min kæreste for evt én lussing eller at han lige tog lidt hårdere fat i min arm - ikke at han har gjort det, men i mine øjne er det en lille ting, altså medmindre det selvfølgelig sker ofte, så er der jo en større hensigt med det og det er bestemt ikke okay.

Nogle gange siger man nogle dumme ting og nogle gange gør man nogle dumme ting, det vigtigste er vel bare at man lærer af det (igen skal der selvfølgelig taget hensyn til i hvilket omfang det sker)

Det er selvfølgelig aldrig okay at gøre disse ting

Anmeld

17. februar 2013

Kløver

Jeg synes det er svært sådan lige at definere, vold kan være mange ting, men ja at slå er vold i mine øjne, men vold er en hårfin grænse og afhænger også af situationen

Anmeld

17. februar 2013

gædde/gitte

Slag flad /knytnæve, spark, holde hårdt fast i, skubbe, smide, med eller uden mærker er altsammen vold i min verden. Det overskrider mine grænser ... uanset om udøveren angre eller ej, så er det vold .

Anmeld

17. februar 2013

wamse

Så snart du rører en person mod dennes vilje er det jo vold, ihvertfald i min verden. Der findes jo mange former for vold, som fx fysisk, psykisk, seksuelt, økonomisk. I mine øjne er det vold, når man overskrider en andens personlige grænse, så denne oplever sige krænket.

Jeg tror simpelthen ikke, at man selv er i tvivl, hvis man selv bliver udsat for noget.

Det er lidt svært at definere

Jeg synes aldrig, at man skal sige, at følelserne bare løb af med en. 

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Ja det hele er vold i min øjne, men som du slev skriver er der jo nogle ting man måske ser forbi fordi man holder af personen og personen måske havde en dårlig dag eller andet.

Jeg ville aldrig selv melde min kæreste for evt én lussing eller at han lige tog lidt hårdere fat i min arm - ikke at han har gjort det, men i mine øjne er det en lille ting, altså medmindre det selvfølgelig sker ofte, så er der jo en større hensigt med det og det er bestemt ikke okay.

Nogle gange siger man nogle dumme ting og nogle gange gør man nogle dumme ting, det vigtigste er vel bare at man lærer af det (igen skal der selvfølgelig taget hensyn til i hvilket omfang det sker)

Det er selvfølgelig aldrig okay at gøre disse ting

Jeg kan godt se hvad du mener og det er nok i bund og grund også den holdning jeg har

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg synes det er svært sådan lige at definere, vold kan være mange ting, men ja at slå er vold i mine øjne, men vold er en hårfin grænse og afhænger også af situationen

Det har du ret i. Det er nok også individuelt for person til person.

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

Slag flad /knytnæve, spark, holde hårdt fast i, skubbe, smide, med eller uden mærker er altsammen vold i min verden. Det overskrider mine grænser ... uanset om udøveren angre eller ej, så er det vold .

Jeg synes det er så svært, da man jo også kan uden at hilse det skubbe et andet menneske der ud hvor det handler i affekt. Ej jeg ved ikke.

Anmeld

17. februar 2013

Alarnna

Jeg tror hvis jeg bare sådan lige skulle definere hvor grænsen for vold går, så vil jeg sige det er når "offeret" føler sig afmagtet. Men det er forskelligt fra person til person. Man er nød til at tage stilling med sig om hvor ens egen grænse går.

Anmeld

17. februar 2013

Sophie90

Anonym skriver:

Hej piger

Alle fysiske måder hvorpå aggression bliver udtrykket, er efter min mening vold..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.