Færdig-mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

modesty

HopinWishin skriver:

Et simpelt spørgsmål:

Giver I jeres babyer færdig grød/mos som Semper og andre mærker?...

Jeg gjorde en sjælden gang imellem (Hipp - alt hans mad er øko), måske et enkelt måltid en gang om ugen hvis vi skulle ud og jeg ikke lige havde fået lavet noget der kunne tages med.

Det er så nemt at lave selv og jeg bryder mig ikke om at give mit barn noget som jeg ikke selv ville bryde mig om at spise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

modesty

Føler mig som total dårlig mor.. Men vores datter er lige blevet et halvt år.. og vi ska jo så småt igang med mere fast og grov føde.. Men jeg kan stå med alle mine talenter, og lave kartoffelgrøntsagsmos og havregrød..men det eneste hun gider spise er frugtmos (både frisk og på dåse) og pulvergrød!! ...

Så nu har jeg handlet i Bilka.. ren Semper kurv =( Ved godt jeg stadig skal prøve med hjemmelavet... Måske har jeg bare ik så meget tålmodighed? 

Som min SP sagde til en mor i min mødregruppe som havde det samme problem: Hun spiser hvad du serverer.

Min dreng har aldrig fået frugtmos, måske det er derfor jeg aldrig har haft det problem.

M.h.t. kød så lavede jeg kødsovs og frøs ned i små portioner. På den måde fik han også grønsager (tomat, løg, gulerod). Fiskefrikadeller kunne han godt lide da han var helt lille, måske fordi de er blødere og nemmere at spise end rødt kød?

Sweet potato mos var han meget vild med (og er det stadig), det er også lidt sødt, så måske du kan prøve det?

Anmeld

17. februar 2013

HopinWishin

Tak for alle jeres svar! Der er helt klart nogle fif jeg skal ha prøvet af!! =) 

Anmeld

17. februar 2013

Ciss

Prøv at find en eller anden slags mos, som barnet spiser og tag udgangspunkt i det.

Min den ældste elskede kartoffelmos.

Så blev det kartoffelmos med gulerod, kartoffelmos med brokkoli, kartoffelmos med blomkål, kartoffelmos med porre osv osv osv. Kombinationer af dem alle, tilsatte krydderurter mm.

Efterhånden begyndte jeg også at blande kogt kød i, før jeg kørte det hele i blenderen.

Den yngste brød sig ikke om kartoffel, men viste sig at elske majs, så da var det blended majs vi tog udganspunkt i.

En nevø af mig elskede alt med blomkål.

Børn er forskellige, men hvis bare man kan finde noget, som falder lidt i smag, så har man et udgangspunkt for at vende dem til anden mad også.

Lykke til med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.