Færdig-mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

B&J

Daniel ville også kun have grød dog hjemme lavet helst, ellers kun den ene pakke fra semper, så vi havde heller ingen valg men bare han spist og voksede jamen så var jeg super glad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

L&V

HopinWishin skriver:

D

Ja det er da en del sødere... Hm.. Har også prøvet at 'søde' mosen med MME.. men hun er ligeglad... eller... hun kan spise det hvis det er fuldstændig flydende.. kartoffelmosen.. 

Tror det er meget normalt at den tykke let klumpede konsistens tager tid at vende sig til.. Vi lavede gulerod med persillerod og blomkål i det ku nemlig os pureres helt vildt også var det os i den søde ende

Anmeld

17. februar 2013

HopinWishin

Månsson skriver:

Tror det er meget normalt at den tykke let klumpede konsistens tager tid at vende sig til.. Vi lavede gulerod med persillerod og blomkål i det ku nemlig os pureres helt vildt også var det os i den søde ende

Jeg har også købt nogle forskellige rodfrugter i dag i håb om at hun vil have det..

Hvad gjorde du med kød?.. Jeg lavede kødboller i går.. men hun nægtede at spise det.. 

Anmeld

17. februar 2013

L&V

HopinWishin skriver:

Jeg har også købt nogle forskellige rodfrugter i dag i håb om at hun vil have det..

Hvad gjorde du med kød?.. Jeg lavede kødboller i går.. men hun nægtede at spise det.. 

Laura var det omkring 4måneder da hun startede med mad så hun var oki vand til det som 6mdr så rejer laks frikadeller og alt det der kørte hun let ind men kødboller dem er hun stadig ret stor fan af..Husk det tager minimum 5gange før end man har vennet sig til en ny smag

Anmeld

17. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Med thea stod jeg selv og kogte frugt mos, lavede grød og grønsagsmos. Syntes at jeg havde mere tid til det dengang!

Alberte får pulvergrød, for havregrød gider hun ik endnu. Hun får altså også glas mad lidt endnu, for hun vil bare ik ha noget med klumper i, så syntes det er meget nemmer.

Når hun begynder på brød, bliver det nok også købe brød 

Jeg syntes denne gang at købe grød er langt det nemmeste! Og jeg har overhovedet ik dårlig samvitighed! Vh stine

Anmeld

17. februar 2013

Leneur

HopinWishin skriver:

Et simpelt spørgsmål:

Giver I jeres babyer færdig grød/mos som Semper og andre mærker?...

Ja når vi skulle ud eller på besøg. Synes det var nemmere enten at tage et glas mos med eller pulver til grød der bare lige skulle blandes. Enkelte gange også herhjemme, for nogen gange skulle det gå HURTIGT. Ellers lavede jeg selv, eller mest min datters søde mormor..

Anmeld

17. februar 2013

Leneur

HopinWishin skriver:

Prøv at mos dem sammen med kartoffelmosen. Ved godt det ikke ser så lækkert ud men her blev det spist med stor tilfredshed. Nogen gange også med enten broccoli eller gulerod i.

Anmeld

17. februar 2013

Ciss

Min den ældste ville KUN have hjemmelavet mos/middag. Jeg prøvede nogle gange med glas, når vi var på tur/rejse, men det gad hun ikke, selvom hun var sulten.

Nr to kunne godt spise lidt af det, men hans spiste jo meget mere, når han fik hjemmelavet, så det var nok ikke lige livretten.

De eneste færdigprodukter, jeg har brugt til babyerne, har været Nan og grødpulver. Jeg købte en del grødpulver uden frugtsmag osv, og så tilsatte jeg selv frugt eller krydder eller andre ting.

Anmeld

17. februar 2013

Mamalou

Min søn ville også kun have købegrød og frugtmos i starten. Det er jo dejligt sødt og faldt lige i min lille sukkergris' smag Jeg gjorde det, at jeg blandede købegrøden i hjemmelavet grød, så han langsomt vænnede sig til den hjemmelavet grød... I kartoffelmosen kom jeg gulerod eller pastinak og puttede langsomt andre mindre søde grøntsager i. Det kræver lidt tålmodighed

Lad være med at banke dig selv i hovedet med dårlig samvittighed, det kommer du ingen vegne med. Gør hvad du synes fungerer bedst for dig og dit lille myr

Vh. Louise

Anmeld

17. februar 2013

Maja_4000

Caroline spiste ALT hvis der var lidt most gulerod i .. De er meget søde, så måske det var et forsøg værd
Med kød kogte jeg noget kylling som i starten blev blendet lidt og siden skåret i tern .. Det var hun vil med .. Kom også ris og pastastykker i (:

Caroline fik næsten kun hjemmelavet .. Færdigt når vi var ude, men jeg forsøgte at lave det meste selv .. Ikke for at være 'hellig' , men fordi jeg simpelthen synes at alt det der færdigmad koster en formue!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.