Sabsy skriver:
Hej,
Jeg har sat vores "nye" sovesofa til salg - vi brugte den i 14 dage og vi gav 1.xxx for den.
Nu har jeg sat den til salg for 500,- og der er to der har ringet og sagt at de vil kun give 250,- den et ikke mere værd osv., jeg bliver simpelthen vred! Tænk at man kan få sig selv til det - eller er det bare det "brugte" ting koster?!
Ligner den bare noget der ikke er mere værd?? 
http://www.dba.dk/sovesofa-b-115-l-190-so/id-89810 890/
Hej
Jeg kan godt følge din frustration, hvis du har sat en vare tilsalg, som er i en pæn stand til en pris, som du synes er fair. Jeg oplever desværre at ved køb af secondhand vare sidder folks penge meget tæt på kroppen. Det bliver på en måde "lovligt" at komme med næsten fornærmende lave bud - "Går den så går den" :-) Vi har fx fået et bud på 550 kr. på et køleskab, der var 2 år gammelt og havde kostet 6500 kr.
Jeg har efter mange salg af secondhand ting som tøj, møbler og hårdehvidevare erfarret, at det for det førte er rigtig vigtigt at tage nogle gode billeder af varen. Et hurtigt billede med mobilen kak tiltrække useriøse købere, som dem du har haft i røret. I forbindelse med salg af secondhandtøj har jeg fundet ud af at 1/3 af ny-prisen er en god tommelfingerregel, når man skal finde den rette pris at sætte varen til salg for. Og det passer jo meget godt med den pris du har sat på sovesofaen. Og så kan folk godt lide at gøre en "god handel". Så måske man skal være villig til at gå en smule ned i pris, så det måske ender med at køberen "slår til" og går derfra med følelsen af at have gjort en god handel.
Hav en god lørdag eftermiddag:-)
Anmeld