Køb på dba

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

**Ønskebabyen

Yurie skriver:

Ja gu er det flabet. Men det er ikke noget der kan få mig op i det røde felt. De prøver at være smarte, og hvis det lykkedes, bliver de sure, men det er deres problem. Der er mange der tror at de kan få tingene smidt i nakken, men hvorfor lader sig gå på af det.??

Når det sker to gange så tæt på hinanden, kan jeg godt forstå TS..

Jeg hader virkelig også når folk gør det mod mig. I dagens danmark er der intet der er gratis, men det er der desværre stadig mange folk der tror det er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

TNBC

**Ønskebabyen skriver:

Når det sker to gange så tæt på hinanden, kan jeg godt forstå TS..

Jeg hader virkelig også når folk gør det mod mig. I dagens danmark er der intet der er gratis, men det er der desværre stadig mange folk der tror det er..

Så ikke at der var to der havde ringet..
Men ja sådan er der jo folk der er. Bare lad vær med at svar dem. De tror at de kan snyde folk..

Anmeld

16. februar 2013

Kay

altså nu handler jeg meget brugt og jeg kan godt finde på at komme med nogle  ''slemme'' bud (i følge nogle) men sys nu din pris er meget fair og den er da slet ikke kun 250 værd! 

Anmeld

16. februar 2013

Asta&Alfred

Sabsy skriver:

Hej,

Jeg har sat vores "nye" sovesofa til salg - vi brugte den i 14 dage og vi gav 1.xxx for den.
Nu har jeg sat den til salg for 500,- og der er to der har ringet og sagt at de vil kun give 250,- den et ikke mere værd osv., jeg bliver simpelthen vred! Tænk at man kan få sig selv til det - eller er det bare det "brugte" ting koster?!

Ligner den bare noget der ikke er mere værd??

http://www.dba.dk/sovesofa-b-115-l-190-so/id-89810 890/

Hej

Jeg kan godt følge din frustration, hvis du har sat en vare tilsalg, som er i en pæn stand til en pris, som du synes er fair. Jeg oplever desværre at ved køb af secondhand vare sidder folks penge meget tæt på kroppen. Det bliver på en måde "lovligt" at komme med næsten fornærmende lave bud - "Går den så går den" :-)  Vi har fx fået et bud på 550 kr. på et køleskab, der var 2 år gammelt og havde kostet 6500 kr.

Jeg har efter mange salg af secondhand ting som tøj, møbler og hårdehvidevare erfarret, at det for det førte er rigtig vigtigt at tage nogle gode billeder af varen. Et hurtigt billede med mobilen kak tiltrække useriøse købere, som dem du har haft i røret. I forbindelse med salg af secondhandtøj har jeg fundet ud af at 1/3 af ny-prisen er en  god tommelfingerregel, når man skal finde den rette pris at sætte varen til salg for. Og det passer jo meget godt med den pris du har sat på sovesofaen.  Og så kan folk godt lide at gøre en "god handel". Så måske man skal være villig til at gå en smule ned i pris, så det måske ender med at køberen "slår til" og går derfra med følelsen af at have gjort en god handel. 

Hav en god lørdag eftermiddag:-)

Anmeld

16. februar 2013

LR85

Sådan er det jo. 

de ved jo ikke om de bare skal af med den, og så byder de jo det de synes. 

Du siger jo bare nej tak. 

du er nød til at se på markedet. Er der mange til salg og hvad koster de andre? 

Anmeld

16. februar 2013

Bertris

Sabsy skriver:

Hej,

Jeg har sat vores "nye" sovesofa til salg - vi brugte den i 14 dage og vi gav 1.xxx for den.
Nu har jeg sat den til salg for 500,- og der er to der har ringet og sagt at de vil kun give 250,- den et ikke mere værd osv., jeg bliver simpelthen vred! Tænk at man kan få sig selv til det - eller er det bare det "brugte" ting koster?!

Ligner den bare noget der ikke er mere værd??

http://www.dba.dk/sovesofa-b-115-l-190-so/id-89810 890/

Manger forsøger at presse i prisen når ting er brugt, men når du sætter den til salg for under det halve af hvad den er købt for, og den kun er brugt så lidt så synes jeg at 500 kr er en helt fair pris. 
Ville selv godt kunne finde på at byde 250 kr for at få den ned i pris, men ville ikke forvente at få et ja til den pris, men kunne godt nok ikke finde på at sige den ikke var din pris værd.  

Men det med at købe og sælge brugt er en jungle! for nogle ting "falder hurtigt" i pris, imens andre holder prisen rigtig godt  

Anmeld

16. februar 2013

Sabsy

LR85 skriver:

Sådan er det jo. 

de ved jo ikke om de bare skal af med den, og så byder de jo det de synes. 

Du siger jo bare nej tak. 

du er nød til at se på markedet. Er der mange til salg og hvad koster de andre? 

Groft sagt til den pris, har jeg den pæneste

Anmeld

16. februar 2013

Laulund87

Jeg kender det godt! Jeg er ok med at byde, men min mand var udsat for noget på dba hvor jeg blev rimelig chokeret..

Han havde sat en motor til salg til 2000 kr og en byder så 500 kr. Han takker nej at han vil sælge for 1500 kr. Ham der byder bliver voldsomt sur og skriver min mand er et fjols, idiot og at han godt kan regne med at blive smidt ud fra siden inden længe

Vi kigger så hans andre annoncer og han søger gamle bådmotorer til et museum, klart han blev mobset over han ikke kunne hapse den til ingen penge.. Hvem er lige idioten her

Anmeld

16. februar 2013

foto på lærred

Jeg tror måske bare, at det er den måde DBA er indrettet på. Altså at man byder lavt og så ser om man har heldet med sig. Når jeg har ting til salg på DBA er det tit fordi jeg bare hurtig skal af med det, og derfor så må jeg også indrømme, at jeg nogle gange vil gå ret meget ned. Nu snakker vi selvfølgelig ikke om ting som en næsten ny sofa eller ting som man vitterlig ved er mere værd, men der tror jeg bare, at man skal skrive på annoncen, at prisen er fast. Men ofte hvis folk har f.eks bord og stole til salg er derfor der er kommet nye og de gl. bare skal væk, derfor skambyder folk fordi de måske ved, at ejeren bare vil af med det hurtigst muligt Engang i mellem kan jeg da godt ryste lidt på hoved når folk giver vildt overdrevne bud, men så skriver jeg bare: Tak for bud, men nej tak. Forstår dog slet ikke det der med, at folk kan finde på at være grove og skrive åndsvage kommentare. Det kan ødelægge ens humør og de får jo ikke noget ud af det alligevel. Men nogle mennesker er nok bare sådan som personer. Desværre

Anmeld

16. februar 2013

Silas <3

Folk er fandme så skide flabede! De tror det er Palle's gavebod! 

Hvis folk synes det er så dyrt så kan de sgu daffe ud og købe fra nyt hvis de ikk er tilfredse !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.