Lang tid om at blive gravid, noget galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

SKbaby

Christina89 skriver:

Her tog det 14 måneder fra jeg smed p-pillerne til, at der var gevinst. Min cyklus drillede ekstremt meget, og den svingende alt mellem 22-46 dage - jeg blev endda tjekket for PCO, men fejlede ingenting..

Da jeg endelig besluttede mig for at "glemme" det så vidt muligt, og da vi kun hyggede os, når vi havde lyst, ja så var der pludselig gevinst og er nu 11+5 i dag

Ingen af os er overvægtige, men dyrker tværtimod meget motion og spiser sundt, og så vidt vi ved, fejler vi heller ingenting.

Jeg tror ganske enkelt bare, at psyken spillede ind i mit tilfælde. Jeg tænkte naturligvis MEGET på PB - havde det en negativ effekt på mig? Muligvis... Så slap af, nyd hinanden og lad være med at tænke på, at "nu er der gået 6 måneder". Lige pludselig er den der bare
Pøj-pøj med det

Tak for dit svar
Det må jeg prøve at gøre, og tillykke med at det endelig er lykkedes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

Miss Kat

Tja du har nok ret, men tit i debatterne herinde når der bliver spurgt hvor længe man var om det, så bliver der skrevet 14 dage, 1, 2 eller 3 måneder og så sidder man her og kan ikke lade være med at tænke på om der nu er noget galt .
Håber den snart er der

Der vil jeg gerne lige indskyde at jeg synes at have spottet en tendens med at det primært er dem, der blev hurtigt gravide, der svarer i den slags debatter, og ikke så meget dem der har brugt længere tid. Det er jo synd, hvis det betyder at andre føler sig unormale, fordi de ikke lige bliver gravide i 1.-2.-3. forsøg. Min mand har topklasses sædkvalitet og jeg tror da nok, jeg også er sund og rask, og vi prøvede da et halvt års tid, før vi besluttede at holde en pause og blev gravide. Det værste du kan gøre, er i hvert fald at tro, at du/I fejler noget, fordi I ikke bliver gravide med det samme og dermed stresser over det. I er sikkert sunde og raske og skal bare tage den med ro. Dog er der jo ikke noget i vejen med at anvende hjælpemidler som ægløsningstest, og husk at spise folinsyre.

God arbejdslyst!

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

DAs mor skriver:

Vi har også prøvet i over 6 mdr nu - er ved at blive skør og tænker indimellem "det sker aldrig" (har været gravid 4 gange og har to raske drenge, så det kan jo lade sig gøre!)

Men jeg har faktisk lige fået at vide at det er normalt at der kan gå op til TO ÅR! håber godt nok snart der er gevinst....

Årh 2 år ?!
Ja det er rigtig svært bare at vente på at der sker noget og man kan altså bare ikke lade være med at tænke på det, når nu man ønsker det så meget

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

Miss Kat skriver:

Der vil jeg gerne lige indskyde at jeg synes at have spottet en tendens med at det primært er dem, der blev hurtigt gravide, der svarer i den slags debatter, og ikke så meget dem der har brugt længere tid. Det er jo synd, hvis det betyder at andre føler sig unormale, fordi de ikke lige bliver gravide i 1.-2.-3. forsøg. Min mand har topklasses sædkvalitet og jeg tror da nok, jeg også er sund og rask, og vi prøvede da et halvt års tid, før vi besluttede at holde en pause og blev gravide. Det værste du kan gøre, er i hvert fald at tro, at du/I fejler noget, fordi I ikke bliver gravide med det samme og dermed stresser over det. I er sikkert sunde og raske og skal bare tage den med ro. Dog er der jo ikke noget i vejen for at anvende hjælpemidler som ægløsningstest og husk at spise folinsyre.

God arbejdslyst!

Tak for dit svar.

Ja du har nok ret. Gennemsnittet for hvor længe man prøver at blive gravid er nok højere end hvad man lige læser herinde

Vi må prøve at lægge vores fokus et andet sted og krydse fingre for at det så lige pludselig sker

Anmeld

16. februar 2013

Muffinmus

SKbaby skriver:

ÆAl

Hold da op en variation. Men heldigvis er i blevet hurtigere om det, men der har da godt nok været enorm lang ventetid ved den første. Måske tænker man mere over det der, fordi man ikke i forvejen har et eller flere børn man skal tage sig af.

Alle folk sagde efter min MA at nu ville det gå stærkt for nu vidste kroppen hvad det gik ud på. Men nej, to år senere først:-S
Men ja, pludselig gik det stærkere. Men brugte også æl teste samt gele royal. Om det gjorde udslaget aner jeg ikke.

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

MariaE skriver:

Alle folk sagde efter min MA at nu ville det gå stærkt for nu vidste kroppen hvad det gik ud på. Men nej, to år senere først:-S
Men ja, pludselig gik det stærkere. Men brugte også æl teste samt gele royal. Om det gjorde udslaget aner jeg ikke.

Vi er også lige begyndt med ægløsningsteste måned. Har hørt navnet gele royal, hvad er det egentlig for noget?

Anmeld

16. februar 2013

Muffinmus

SKbaby skriver:

Vi er også lige begyndt med ægløsningsteste måned. Har hørt navnet gele royal, hvad er det egentlig for noget?

Tja, tror de fleste vil sige det er et kosttilskud af en art. Det siges at kunne give mere stabil cyklus hvis den er rodet, men også give stærkere slimhinder der bedre kan holde på befrugtede æg:-)

Mmin cyklus har altid været stabil men tog det fro at forbedre slimhinderne, men som sagt aner jeg ikke om det virkede, men gravid blev jeg da trods alt.

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

MariaE skriver:

Tja, tror de fleste vil sige det er et kosttilskud af en art. Det siges at kunne give mere stabil cyklus hvis den er rodet, men også give stærkere slimhinder der bedre kan holde på befrugtede æg:-)

Mmin cyklus har altid været stabil men tog det fro at forbedre slimhinderne, men som sagt aner jeg ikke om det virkede, men gravid blev jeg da trods alt.

Min cyklus er også meget stabil på omkring 28-29 dage...

Hvor meget koster det? Det er sikkert helt vildt dyrt kan jeg forestille mig.

Anmeld

16. februar 2013

MetteS81

Her prøvede vi i 1 år og én uge før jeg blev gravid. Jeg er helt normalvægtig, det samme er min kæreste og vi fejler ik noget...Min cyklus er på 28-29 dage.

Jeg har fet at vide, at det er ganske normalt at der går op til et år. Hvis der ikke er sket noget på det tidspunkt, kan man bestille tid hos lægen og få en undersøgelse... jeg skulle lige til at bestille tiden, og så var den der  

Anmeld

16. februar 2013

bubba

SKbaby skriver:

Hej alle!

Vi prøver nu på 6. Måned at blive gravid, dog kun en enkel gang med ægløsningstest.

Jeg skriver fordi jeg godt kunne tænke mig at høre hvor længe i var om at blive gravide og om i umiddelbart troede eller vidste, at der var noget galt med jer eller jeres mænd. Vil nemlig rigtig gerne se om der er en sammenhæng, så hvis i har lyst til at dele, så må i meget gerne svare på følgende:

-hvor længe det tog at blive gravid/ hvor længe i har prøvet
- om i selv havde meget lange eller meget korte cyklus, eller manglende ægløsning
- om i selv eller jeres mænd er overvægtige
- om i lider af en form for sygdom, der mindsker chancen for graviditet.

Hvis i ikke "fejlede" nogle af ovenstående ting, men det bare tog lang tid at blive gravid må i også meget gerne skrive.

Mvh. Mig

Intet galt her. Det tog 2 1/2 år. Det var meget on/off, men vi brugte ingen prævention i de 2 1/2 år :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.