Lang tid om at blive gravid, noget galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

MariaKyedDK

SKbaby skriver:

Hej alle!

Vi prøver nu på 6. Måned at blive gravid, dog kun en enkel gang med ægløsningstest.

Jeg skriver fordi jeg godt kunne tænke mig at høre hvor længe i var om at blive gravide og om i umiddelbart troede eller vidste, at der var noget galt med jer eller jeres mænd. Vil nemlig rigtig gerne se om der er en sammenhæng, så hvis i har lyst til at dele, så må i meget gerne svare på følgende:

-hvor længe det tog at blive gravid/ hvor længe i har prøvet
- om i selv havde meget lange eller meget korte cyklus, eller manglende ægløsning
- om i selv eller jeres mænd er overvægtige
- om i lider af en form for sygdom, der mindsker chancen for graviditet.

Hvis i ikke "fejlede" nogle af ovenstående ting, men det bare tog lang tid at blive gravid må i også meget gerne skrive.

Mvh. Mig

Hejsa Da vi fik vores første søn blev jeg gravid Lige med det samme. samme måned vi startede med at prøve.

og så vil vi gerne have ønskebarn nummer 2, da vores søn var 2 år, men det skulle ikke være så nemt som vi troede.

fordi der gik 3½ - næsten 4 år med os anden gang.

vi begyndte at snakke om at gå i udredning, for vi var sikker på en af os fejlede noget.

men vi tog os alligevel ikke sammen til at gå til udredning, og vi opgav fuldstændig.

jeg var fuldstændig nede i halvanden måned, jeg var ked, såret, frustreret og havde endelig accepteret at vi ikke fik flere børn. MEN MEN MEN MEN Lige pludselig gik jeg over tid med mens, som jeg aldrig har prøvet før, og der gik to dage før jeg turde teste, men så var den POSITIV og jeg er idag præsis 13+3 uger henne og vi er super Lykkelige.

OG så skal det lige siges , vi havde kun haft sex 1 - MAX 2 gange den måned jeg blev gravid, for jeg Gad ikke sex, synes det kunne være ligegyldigt nu hvor der ikke vil komme noget ud af det, og VUPTI, så var den der bare, og vi har den sødeste lille baby i maven  

det jeg vil sige er jo at man ikke skal prøve for meget... det er i hvert fald min erfaring nu... 

for det skal nok lykkeds, Kroppen er Født til at prudocere baby'er 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

Muffinmus

Kan kort ridse op:
1 gang- tog 14 mdr, mistede det i en MA.
2 gang- tog 2 år efter min MA, fik min søn
3 gang- tog 4 mdr ca, mistede i en SA
4 gang- tog knap 4 uger efter min SA før jeg havde endnu en baby i maven, min mellemste datter:-D
5 gang- tog 1,5 mdr. Fik min yngste datter.

Som du kan se har det varieret fra meget længe til meget kort. Fejler umiddelbart ingenting, men kroppen bestemmer tiden, ikke os selv desværre.

Anmeld

16. februar 2013

Lotus86

SKbaby skriver:

Jeg synes bare jeg hører den så tit. Det med at man skal slappe af og nyde det. Det er bare så svært at lægge tankerne helt væk. Det er ikke fordi vi er mega desperate, men op til testdag er vi altid super spændte og overfortolker de mindste symptomer
Hvad gjorde i for at lægge det lidt på hylden?

Det ér mega svært, og jeg blev selv vildt depri over det og var sikker på, at vi ikke selv kunne, så jeg besluttede mig for at det bare kunne være lige meget og droppede ægløsningstest og tænkte ikke videre over hvornår vi havde sex, det var i september måned, og vi besluttede os for at blive undersøgt i januar hvis der ikke var sket noget, 14 dage efter testede jeg positivt

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

Britt88 skriver:

20 måneder..

Jeg er overvægtig - manden en smule overvægtig.. Jeg havde ALLE ÆL symptomer måned for måned - smerter, slim, positiv æl test, bonus på temperaturmetoden - og lige lidt skete selvom jeg vidste vi ramte de rigtige tidspunkter.. Min cyklus var 35 dage..

Snakkede med lægen efter 6-7 måneder som sagde "ork herregud vi kan snakkes ved hvis der ikke er sket noget om et halvt år"

Lidt nedslående kommentar, da jeg ligesom dig tænkte at 6 måneders tid da var lang tid.. Alle mine veninder blev gravide efter max 2. cyklus..

Nå men tiden gik og endte med at blive henvist til udredning , som viste nedsat kvalitet hos manden(stakkels mand han var helt lamslået, da han hverken ryger, drikker eller drikker kaffe)

Vi fik tid hos gyn 8 uger efter - jeg blev udredt fejler ingenting - og dernæst i behandling..

Er gravid 34+1 i dag - men havde ikke regnet med at barnløsheden skulle ramme os - men det er desværre aldrig til at vide på forhånd..

Giv det tid, slap af, nyd hinanden og nyd sexen  - under 1 års forsøg er nemlig i lægelig forstand kort tid..

Tusind tak for dit svar, og stort tillykke med graviditeten
Ja man regner jo altid med at det er naboen den er gal med, aldrig en selv. Håber nu ikke at vi fejler noget og at det snart lykkedes

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

MariaKyedDK skriver:

Hejsa Da vi fik vores første søn blev jeg gravid Lige med det samme. samme måned vi startede med at prøve.

og så vil vi gerne have ønskebarn nummer 2, da vores søn var 2 år, men det skulle ikke være så nemt som vi troede.

fordi der gik 3½ - næsten 4 år med os anden gang.

vi begyndte at snakke om at gå i udredning, for vi var sikker på en af os fejlede noget.

men vi tog os alligevel ikke sammen til at gå til udredning, og vi opgav fuldstændig.

jeg var fuldstændig nede i halvanden måned, jeg var ked, såret, frustreret og havde endelig accepteret at vi ikke fik flere børn. MEN MEN MEN MEN Lige pludselig gik jeg over tid med mens, som jeg aldrig har prøvet før, og der gik to dage før jeg turde teste, men så var den POSITIV og jeg er idag præsis 13+3 uger henne og vi er super Lykkelige.

OG så skal det lige siges , vi havde kun haft sex 1 - MAX 2 gange den måned jeg blev gravid, for jeg Gad ikke sex, synes det kunne være ligegyldigt nu hvor der ikke vil komme noget ud af det, og VUPTI, så var den der bare, og vi har den sødeste lille baby i maven  

det jeg vil sige er jo at man ikke skal prøve for meget... det er i hvert fald min erfaring nu... 

for det skal nok lykkeds, Kroppen er Født til at prudocere baby'er 

Tillykke med graviditeten !
Det må godt nok være frustrende at skulle vente i så lang tid, når det gik så hurtigt første gang.

Nu hvor vi slet ikke har prøvet at lave en baby før, tænker man nok bare endnu mere om det nu er noget galt, men det ser ud til at man bare må væbne sig med en masse tålmodighed og lade være med at tænke for meget over det

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

MariaE skriver:

Kan kort ridse op:
1 gang- tog 14 mdr, mistede det i en MA.
2 gang- tog 2 år efter min MA, fik min søn
3 gang- tog 4 mdr ca, mistede i en SA
4 gang- tog knap 4 uger efter min SA før jeg havde endnu en baby i maven, min mellemste datter:-D
5 gang- tog 1,5 mdr. Fik min yngste datter.

Som du kan se har det varieret fra meget længe til meget kort. Fejler umiddelbart ingenting, men kroppen bestemmer tiden, ikke os selv desværre.

Hold da op en variation. Men heldigvis er i blevet hurtigere om det, men der har da godt nok været enorm lang ventetid ved den første. Måske tænker man mere over det der, fordi man ikke i forvejen har et eller flere børn man skal tage sig af.

Anmeld

16. februar 2013

MariaKyedDK

SKbaby skriver:

Tillykke med graviditeten !
Det må godt nok være frustrende at skulle vente i så lang tid, når det gik så hurtigt første gang.

Nu hvor vi slet ikke har prøvet at lave en baby før, tænker man nok bare endnu mere om det nu er noget galt, men det ser ud til at man bare må væbne sig med en masse tålmodighed og lade være med at tænke for meget over det

Ja det er i hvert fald mit råd men jeg ved hvor svært det er, jeg kunne heller ikke tænke på andet...

men er sikker på det nok snart skal lykkeds jer

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

Lotus86 skriver:

Det ér mega svært, og jeg blev selv vildt depri over det og var sikker på, at vi ikke selv kunne, så jeg besluttede mig for at det bare kunne være lige meget og droppede ægløsningstest og tænkte ikke videre over hvornår vi havde sex, det var i september måned, og vi besluttede os for at blive undersøgt i januar hvis der ikke var sket noget, 14 dage efter testede jeg positivt

Okay.. Ja vi må vist bare lade være med at tænke over det. Vi har heldigvis også vores studier, som tager meget af vores tid, og så må vi håbe den lige pludselig er der

Anmeld

16. februar 2013

Christina89

Her tog det 14 måneder fra jeg smed p-pillerne til, at der var gevinst. Min cyklus drillede ekstremt meget, og den svingende alt mellem 22-46 dage - jeg blev endda tjekket for PCO, men fejlede ingenting..

Da jeg endelig besluttede mig for at "glemme" det så vidt muligt, og da vi kun hyggede os, når vi havde lyst, ja så var der pludselig gevinst og er nu 11+5 i dag

Ingen af os er overvægtige, men dyrker tværtimod meget motion og spiser sundt, og så vidt vi ved, fejler vi heller ingenting.

Jeg tror ganske enkelt bare, at psyken spillede ind i mit tilfælde. Jeg tænkte naturligvis MEGET på PB - havde det en negativ effekt på mig? Muligvis... Så slap af, nyd hinanden og lad være med at tænke på, at "nu er der gået 6 måneder". Lige pludselig er den der bare
Pøj-pøj med det

Anmeld

16. februar 2013

LinLin

Vi har også prøvet i over 6 mdr nu - er ved at blive skør og tænker indimellem "det sker aldrig" (har været gravid 4 gange og har to raske drenge, så det kan jo lade sig gøre!)

Men jeg har faktisk lige fået at vide at det er normalt at der kan gå op til TO ÅR! håber godt nok snart der er gevinst....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.