SKbaby skriver:
Hej alle!
Vi prøver nu på 6. Måned at blive gravid, dog kun en enkel gang med ægløsningstest.
Jeg skriver fordi jeg godt kunne tænke mig at høre hvor længe i var om at blive gravide og om i umiddelbart troede eller vidste, at der var noget galt med jer eller jeres mænd. Vil nemlig rigtig gerne se om der er en sammenhæng, så hvis i har lyst til at dele, så må i meget gerne svare på følgende:
-hvor længe det tog at blive gravid/ hvor længe i har prøvet
- om i selv havde meget lange eller meget korte cyklus, eller manglende ægløsning
- om i selv eller jeres mænd er overvægtige
- om i lider af en form for sygdom, der mindsker chancen for graviditet.
Hvis i ikke "fejlede" nogle af ovenstående ting, men det bare tog lang tid at blive gravid må i også meget gerne skrive.
Mvh. Mig 
20 måneder..
Jeg er overvægtig - manden en smule overvægtig.. Jeg havde ALLE ÆL symptomer måned for måned - smerter, slim, positiv æl test, bonus på temperaturmetoden - og lige lidt skete selvom jeg vidste vi ramte de rigtige tidspunkter.. Min cyklus var 35 dage..
Snakkede med lægen efter 6-7 måneder som sagde "ork herregud vi kan snakkes ved hvis der ikke er sket noget om et halvt år"
Lidt nedslående kommentar, da jeg ligesom dig tænkte at 6 måneders tid da var lang tid.. Alle mine veninder blev gravide efter max 2. cyklus..
Nå men tiden gik og endte med at blive henvist til udredning , som viste nedsat kvalitet hos manden(stakkels mand han var helt lamslået, da han hverken ryger, drikker eller drikker kaffe)
Vi fik tid hos gyn 8 uger efter - jeg blev udredt fejler ingenting - og dernæst i behandling..
Er gravid 34+1 i dag - men havde ikke regnet med at barnløsheden skulle ramme os - men det er desværre aldrig til at vide på forhånd..
Giv det tid, slap af, nyd hinanden og nyd sexen - under 1 års forsøg er nemlig i lægelig forstand kort tid..

Anmeld