Lang tid om at blive gravid, noget galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.289 visninger
30 svar
6 synes godt om
16. februar 2013

SKbaby

Hej alle!

Vi prøver nu på 6. Måned at blive gravid, dog kun en enkel gang med ægløsningstest.

Jeg skriver fordi jeg godt kunne tænke mig at høre hvor længe i var om at blive gravide og om i umiddelbart troede eller vidste, at der var noget galt med jer eller jeres mænd. Vil nemlig rigtig gerne se om der er en sammenhæng, så hvis i har lyst til at dele, så må i meget gerne svare på følgende:

-hvor længe det tog at blive gravid/ hvor længe i har prøvet
- om i selv havde meget lange eller meget korte cyklus, eller manglende ægløsning
- om i selv eller jeres mænd er overvægtige
- om i lider af en form for sygdom, der mindsker chancen for graviditet.

Hvis i ikke "fejlede" nogle af ovenstående ting, men det bare tog lang tid at blive gravid må i også meget gerne skrive.

Mvh. Mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

Lotus86

Vi fejlede ingenting, og det tog os 7 måneder, hvilket jeg nu heller ikke mener er vildt lang tid. Den måned det lykkedes i var den måned jeg havde besluttet at 'glemme' det hele lidt og slappe lidt af. Tror man skal passe på ikke at tænke for meget over det, selvom det er svært.

Anmeld

16. februar 2013

Chili-mor

Hej alle!

Vi prøver nu på 6. Måned at blive gravid, dog kun en enkel gang med ægløsningstest.

Jeg skriver fordi jeg godt kunne tænke mig at høre hvor længe i var om at blive gravide og om i umiddelbart troede eller vidste, at der var noget galt med jer eller jeres mænd. Vil nemlig rigtig gerne se om der er en sammenhæng, så hvis i har lyst til at dele, så må i meget gerne svare på følgende:

- om i selv havde meget lange eller meget korte cyklus, eller manglende ægløsning

Hvis i ikke "fejlede" nogle af ovenstående ting, men det bare tog lang tid at blive gravid må i også meget gerne skrive.

Mvh. Mig

hej..

jeg blev gravid efter 6 måneder, efter jeg havde brugt hormon spiral.

til at starte med ville det ikke lykkedes så da vi stoppede med at prøve for at at få barn og bare nyde hinanden og sexen tja så var der sq gevinst måneden efter..

Jeg har normalt en cykuls på de omkring 33 dage, så den er lidt længere end de gennemsnitlige 28, men dette har nu ikke været et problem.

Da jeg blev gravid denne gang og stadig er.. ja jeg er overvægtig..

og oveni købet ryger.. men dette betød åbenbart ikke noget i vores tilfælde..

sygdom? nej vi lider ikke af noget udover jeg før jeg blev gravid fik et morphin ligende præperat pga. rygsmerter... ved dog ikke om sådan et præperat nedsætter mulighederne..

så bare fordi det tager lidt tid, er det jo ikke sikkert i fejler noget!! så forsæt endelig lagen gymnastikken og husk at nyde hinanden, uden der står projekt baby på hele tiden, så skal der nok komme gevinst...

jeg  fingere for der snart er en lille spire hos jer..

Anmeld

16. februar 2013

L&V

SKbaby skriver:

Hej alle!

Mvh. Mig

6+ måneder er meget normalt så jeg ville ikke bekymre mig synderlidt..
Har ikke selv prøvet at det tog langtid men langt de fleste i vores vennekreds har da været der omkring og over og er sunde og raske mennesker så tror bare i ska ta den med ro

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

Lotus86 skriver:

Vi fejlede ingenting, og det tog os 7 måneder, hvilket jeg nu heller ikke mener er vildt lang tid. Den måned det lykkedes i var den måned jeg havde besluttet at 'glemme' det hele lidt og slappe lidt af. Tror man skal passe på ikke at tænke for meget over det, selvom det er svært.

Jeg synes bare jeg hører den så tit. Det med at man skal slappe af og nyde det. Det er bare så svært at lægge tankerne helt væk. Det er ikke fordi vi er mega desperate, men op til testdag er vi altid super spændte og overfortolker de mindste symptomer
Hvad gjorde i for at lægge det lidt på hylden?

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

Chili-mor skriver:

hej..

jeg blev gravid efter 6 måneder, efter jeg havde brugt hormon spiral.

til at starte med ville det ikke lykkedes så da vi stoppede med at prøve for at at få barn og bare nyde hinanden og sexen tja så var der sq gevinst måneden efter..

Jeg har normalt en cykuls på de omkring 33 dage, så den er lidt længere end de gennemsnitlige 28, men dette har nu ikke været et problem.

Da jeg blev gravid denne gang og stadig er.. ja jeg er overvægtig..

og oveni købet ryger.. men dette betød åbenbart ikke noget i vores tilfælde..

sygdom? nej vi lider ikke af noget udover jeg før jeg blev gravid fik et morphin ligende præperat pga. rygsmerter... ved dog ikke om sådan et præperat nedsætter mulighederne..

så bare fordi det tager lidt tid, er det jo ikke sikkert i fejler noget!! så forsæt endelig lagen gymnastikken og husk at nyde hinanden, uden der står projekt baby på hele tiden, så skal der nok komme gevinst...

jeg  fingere for der snart er en lille spire hos jer..

Tak for svaret. Håber heller ikke vi fejler noget, men tankerne strejfer mig da en gang i mellem.

Den der med at lade være med at tænke over det, hvordan gjorde i det? Vi er som sagt ikke super desperate men vi glæder os til at jeg bliver gravid så vi tænker da og snakker om det.
Det er svært at lægge det på hylden?

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

Månsson skriver:

6+ måneder er meget normalt så jeg ville ikke bekymre mig synderlidt..
Har ikke selv prøvet at det tog langtid men langt de fleste i vores vennekreds har da været der omkring og over og er sunde og raske mennesker så tror bare i ska ta den med ro

Tja du har nok ret, men tit i debatterne herinde når der bliver spurgt hvor længe man var om det, så bliver der skrevet 14 dage, 1, 2 eller 3 måneder og så sidder man her og kan ikke lade være med at tænke på om der nu er noget galt .
Håber den snart er der

Anmeld

16. februar 2013

L&V

SKbaby skriver:

Tja du har nok ret, men tit i debatterne herinde når der bliver spurgt hvor længe man var om det, så bliver der skrevet 14 dage, 1, 2 eller 3 måneder og så sidder man her og kan ikke lade være med at tænke på om der nu er noget galt .
Håber den snart er der

Det kan jeg sagtens følge dig i men tænker lidt at det vel er derfor lægerne først går ind i det når det er omkring et år, altså fordi at alt der under er ret normalt

Anmeld

16. februar 2013

SKbaby

Månsson skriver:

Det kan jeg sagtens følge dig i men tænker lidt at det vel er derfor lægerne først går ind i det når det er omkring et år, altså fordi at alt der under er ret normalt

Ja ved de også godt. Man må vist væbne sig med tålmodighed

Anmeld

16. februar 2013

Hullabullabulla

SKbaby skriver:

Hej alle!

Mvh. Mig

20 måneder..

Jeg er overvægtig - manden en smule overvægtig.. Jeg havde ALLE ÆL symptomer måned for måned - smerter, slim, positiv æl test, bonus på temperaturmetoden - og lige lidt skete selvom jeg vidste vi ramte de rigtige tidspunkter.. Min cyklus var 35 dage..

Snakkede med lægen efter 6-7 måneder som sagde "ork herregud vi kan snakkes ved hvis der ikke er sket noget om et halvt år"

Lidt nedslående kommentar, da jeg ligesom dig tænkte at 6 måneders tid da var lang tid.. Alle mine veninder blev gravide efter max 2. cyklus..

Nå men tiden gik og endte med at blive henvist til udredning , som viste nedsat kvalitet hos manden(stakkels mand han var helt lamslået, da han hverken ryger, drikker eller drikker kaffe)

Vi fik tid hos gyn 8 uger efter - jeg blev udredt fejler ingenting - og dernæst i behandling..

Er gravid 34+1 i dag - men havde ikke regnet med at barnløsheden skulle ramme os - men det er desværre aldrig til at vide på forhånd..

Giv det tid, slap af, nyd hinanden og nyd sexen  - under 1 års forsøg er nemlig i lægelig forstand kort tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.