Må jeg dette? (vagtplan)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

ekebiv

Yurie skriver:

Det kommer jo an på hvor du arbejder og med hvad? Arbejdspladsen laver jo nok ikke sådan en arbejdsplan, hvis de ikke må.

Det kan de da sagtens, går den så går den :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

Anonym trådstarter

ekebiv skriver:

Hvad er joblønnet??

Jeg får 20.000 før skat - om jeg har 37 timer om ugen eller 89 timer på 14 dage

Anmeld

16. februar 2013

**Ønskebabyen

Yurie skriver:

Det kommer jo an på hvor du arbejder og med hvad? Arbejdspladsen laver jo nok ikke sådan en arbejdsplan, hvis de ikke må.

Jo, det er så rigtig mange der gør. Der er bare rigtig mange der ikke tør at åbne munden eller gå til deres fagforeninger med det.

Anmeld

16. februar 2013

**Ønskebabyen

Yurie skriver:

Jo hun må. Så længe der er 11timer i mellem den ene vagt slutter til den næste vagt starter.

ja ja, så siger vi det! Alle de steder jeg har været må man sku ikke!

Anmeld

16. februar 2013

**Ønskebabyen

Yurie skriver:

Jo hun må. Så længe der er 11timer i mellem den ene vagt slutter til den næste vagt starter.

Dvs hvis du fik stukket en vagtplan i hænderne fra din chef, hvor der stod du skulle arbejde 18 dage i træk min. 8 timer om dagen, så var det bare sådan det var og du ville ikke sige noget til det?? Det er jo fuldstændig hul i hovedet..

Anmeld

16. februar 2013

**Ønskebabyen

ekebiv skriver:

Det kan de da sagtens, går den så går den :-)

Anmeld

16. februar 2013

kiwiol

http://avisen.dk/jobhaandbog/hviletidsbestemmelser-her-er-reglerne_112882.aspx

citat: " Arbejdsmiljøloven kræver, at du for hver 24 timer får mindst 11 timers sammenhængende hvile. Med andre ord må du ikke blive sat til at møde klokken 7, hvis du først har fået fri klokken 23 dagen før.

Den anden regel er, at du for hver periode på syv døgn skal have et fridøgn, som helst skal være om søndagen. Altså må man ikke arbejde mere end seks dage i træk.

Loven giver dog mulighed for enkelte undtagelser, for eksempel hvis du arbejder i flerholdsskift eller i landbruget. "

Anmeld

16. februar 2013

**Ønskebabyen

kiwiol skriver:

http://avisen.dk/jobhaandbog/hviletidsbestemmelser-her-er-reglerne_112882.aspx

citat: " Arbejdsmiljøloven kræver, at du for hver 24 timer får mindst 11 timers sammenhængende hvile. Med andre ord må du ikke blive sat til at møde klokken 7, hvis du først har fået fri klokken 23 dagen før.

Den anden regel er, at du for hver periode på syv døgn skal have et fridøgn, som helst skal være om søndagen. Altså må man ikke arbejde mere end seks dage i træk.

Loven giver dog mulighed for enkelte undtagelser, for eksempel hvis du arbejder i flerholdsskift eller i landbruget. "

nemlig!

Anmeld

16. februar 2013

TNBC

**Ønskebabyen skriver:

Dvs hvis du fik stukket en vagtplan i hænderne fra din chef, hvor der stod du skulle arbejde 18 dage i træk min. 8 timer om dagen, så var det bare sådan det var og du ville ikke sige noget til det?? Det er jo fuldstændig hul i hovedet..

Du behøver ikke overdrive. Det er jo ikke noget jeg siger, det er noget jeg har læst mig til.
Og hun har jo fridage, de er bare langt anderledesp

Anmeld

16. februar 2013

**Ønskebabyen

Yurie skriver:

Du behøver ikke overdrive. Det er jo ikke noget jeg siger, det er noget jeg har læst mig til.
Og hun har jo fridage, de er bare langt anderledesp

Jamen det er sådan du får det til at lyde.

Og nu er der lagt to eksempler herind, hvori der står at man skal have fridøgn efter 6 eller 7 arb. dage. Det er jo ikke for sjov jeg holder på det jeg skriver, for jeg ved det er rigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.