Må jeg dette? (vagtplan)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Årh okay - øv man er joblønnet og ikke timelønnet

Mente fra den ene slutter til den anden starter, men den fangede du vist
Men husk at snak med din chef om de lange dage. Og så skal du også have en kort pause på de dage hvor du er der i 6timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

Monski

Anonym skriver:

Vil ikke lige hænge mit nye job nu.

Men må jeg arbejde sådan:

Uge 34

mandag: fri

tirsdag: 10-18 (30 min. pause)

onsdag: 10-18 (30 min. pause)

torsdag: 10-19 (30 min. pause)

fredag: 10-18 (30 min. pause)

lørdag: 10-16 (uden pause)

søndag: 10.16 (uden pause)

Uge 35:

mandag: 10-22 - pga status (30 min. pause)

tirsdag: 10-22 - pga status (30 min. pause)

Må jeg dette eller skal jeg sige noget??

Det er jeg ret sikker på du godt må, er lidt i tvivl om din 10-16 tror du har ret til pause der også

Anmeld

16. februar 2013

L86

Jeg tror ikke du må arbejde så mange dage i træk, selvom du har 11 timers hvil imellem hver vagt. Da jeg arbejdede i hjemmeplejen måtte vi ihvertfald ikke arbejde så mange dage i træk. Vi måtte vist arbejde 6-7 dage i træk, og så skulle vi have en fridag, men jeg ved ikke om der er specielle regler for butiksarbejde? (går ud fra at du arbejder i butik, når du har med status at gøre?).

Jeg kiggede lige hurtigt arbejdsmiljøloven igennem (som vel gælder for alle brancher?). Her står der:

§ 51. Inden for hver periode på 7 døgn skal de ansatte have et ugentligt fridøgn, der skal ligge i umiddelbar tilslutning til en daglig hvileperiode. Det ugentlige fridøgn skal så vidt muligt falde på søndage og så vidt muligt samtidig for alle, der er ansat i virksomheden.

Kapitlet jeg har citeret fra er kapitel 9 - Hvileperiode og fridøgn

Her er linket: http://arbejdstilsynet.dk/da/regler/love/sam-1072-arbejdsmiljoloven.aspx

Vh.

Anmeld

16. februar 2013

TNBC

Monski skriver:

Det er jeg ret sikker på du godt må, er lidt i tvivl om din 10-16 tror du har ret til pause der også

Ja man har ret til kvarter.. fandt jeg ud af.

Anmeld

16. februar 2013

LilleChelle

Hos os har man ret til 30 min. Pause når vi har en vagt på 5 timer. 

Og ingen regler for hvor mange dage i streg. Vi kører 2 ugers planer hvor man har onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag, tirsdag,  onsdag, torsdag, fredag. 

Så længe der bare er 11 timers hvil mellem vagterne. Så tror jeg gerne de må sætte dig på så mange dage i streg. 

Anmeld

16. februar 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Vil ikke lige hænge mit nye job nu.

Men må jeg arbejde sådan:

Uge 34

tirsdag: 10-18 (30 min. pause)

lørdag: 10-16 (uden pause)

søndag: 10.16 (uden pause)

Uge 35:

mandag: 10-22 - pga status (30 min. pause)

tirsdag: 10-22 - pga status (30 min. pause)

Må jeg dette eller skal jeg sige noget??

det er vist en butik og jo det lyder korrekt det du har skrevet

dog!! skal du ha en time hvor du skal være der i 12 timer , men! spøeg din chef da jeg ved nogen computere ikk kan hitte ud af det og derfor skriver 30 min men du skal ha en time

hilsen en tidligere ansat i kiwi der har prøvet nøjagtigt det samme

Anmeld

16. februar 2013

Fru Christensen

Altså hvis det bare lige er for den kommende periode her, så tror jeg altså helt sikkert godt du må. I julen - dvs. November - december - er jeg vant til at arbejde 45 timer om ugen. 6 dage om ugen. Og nogle gange op til 10 dage imellem to fridage...

Dog er der lidt med pauserne ja. På en 12-timers vagt har du ret til 1 time. Men så vidt jeg ved betaler man altid selv sine pauser i butik. Så det er jo nærmest noget du "bare" skal gøre op med dig selv om du overhovedet har brug for. 

Anmeld

16. februar 2013

L&V

dukke skriver:

For vær time du arbejder har du ret til 5 min pause så du må ikke arbejde fra 10 til 16 uden

Kommer an på overenskomst på mit job hedder det min 6 sammenhængende timer for at ha krav på pause

Anmeld

16. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg ved ikke om man må eller ej.
Men de dage der hedder 10-22 ville jeg nok bede om mere pause. Du skal jo både have middagsmad/eftermiddags mad og aftensmad.

Anmeld

16. februar 2013

dukke

Månsson skriver:

Kommer an på overenskomst på mit job hedder det min 6 sammenhængende timer for at ha krav på pause

Ja det er selvfølgelig rigtigt nok. Men jeg vil da også men at hun ha rart til pause når hun arbejder 6 timer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.