LuLy skriver:
Min datter får tit et eller andet at spise når hun kommer hjem fra dagpleje. Enten rosiner, et stykke toast med smør, en kanel giffel osv. Men hun har desværre tendens til at plage om mere selvom jeg siger nej og jeg har desværre tendens til at bøje mig. Det er en ond cirkel! Hun skal jo ikke spise sig mæt i alt det der inden aftensmaden. Men jeg deler hende jo 7/7 med hendes far så jeg vil jo helst have at hun er glad og vi hygger os når hun er her, orker ikke hendes skrig og skrål. Men jeg ved også at det bider mig bagi senere hvis jeg ikke lærer hende at forstå et nej allerede nu.
Men hvordan gør jeg det? Hvad gør I? Er det bare at tage kampen op og bide tænderne sammen indtil hun forstår det?
Hilsen en mor med en meeeeget lille rygrad! 
Selvom det ikke er sjovt at være hende den "onde onde" mor... Så er du jo netop en "ond" mor, hvis du lærer hende at et nej betyder "måske" eller "okay så får du alligevel"... 
Hun vil ikke hade dig for at du siger nej, hun vil prøve grænser af, men du bliver ganske enkelt bare nødt til at tage den "dumme" kamp med hende 
Herhjemme betyder "nej" Nej! Han får også lidt rosiner eller et eller andet, men når jeg eller far ikke vil have han får mere, så får han ikke mere og så siger vi... "Slut" og så ved han at der ikke kommer mere, så finder han på noget andet at lave 
Anmeld