Hvad gør I når jeres barn plager om at få noget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.922 visninger
28 svar
22 synes godt om
15. februar 2013

lycly

Min datter får tit et eller andet at spise når hun kommer hjem fra dagpleje. Enten rosiner, et stykke toast med smør, en kanel giffel osv. Men hun har desværre tendens til at plage om mere selvom jeg siger nej og jeg har desværre tendens til at bøje mig. Det er en ond cirkel! Hun skal jo ikke spise sig mæt i alt det der inden aftensmaden. Men jeg deler hende jo 7/7 med hendes far så jeg vil jo helst have at hun er glad og vi hygger os når hun er her, orker ikke hendes skrig og skrål. Men jeg ved også at det bider mig bagi senere hvis jeg ikke lærer hende at forstå et nej allerede nu.

Men hvordan gør jeg det? Hvad gør I? Er det bare at tage kampen op og bide tænderne sammen indtil hun forstår det?

Hilsen en mor med en meeeeget lille rygrad!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Maja_4000

Følger lige med .. Jeg har en meget stædig datter som synes hun skal spise fra hun kommer hjem til hun skal i seng .. Vel at mærke alle de forkerte ting! :b

Anmeld

15. februar 2013

lycly

Maja_4000 skriver:

Følger lige med .. Jeg har en meget stædig datter som synes hun skal spise fra hun kommer hjem til hun skal i seng .. Vel at mærke alle de forkerte ting! :b

Sådan er det også her! Det helt ufatteligt så meget hun kan spise hvis hun får lov, og det holder jo ikke

Anmeld

15. februar 2013

L&V

LuLy skriver:

Min datter får tit et eller andet at spise når hun kommer hjem fra dagpleje. Enten rosiner, et stykke toast med smør, en kanel giffel osv. Men hun har desværre tendens til at plage om mere selvom jeg siger nej og jeg har desværre tendens til at bøje mig. Det er en ond cirkel! Hun skal jo ikke spise sig mæt i alt det der inden aftensmaden. Men jeg deler hende jo 7/7 med hendes far så jeg vil jo helst have at hun er glad og vi hygger os når hun er her, orker ikke hendes skrig og skrål. Men jeg ved også at det bider mig bagi senere hvis jeg ikke lærer hende at forstå et nej allerede nu.

Men hvordan gør jeg det? Hvad gør I? Er det bare at tage kampen op og bide tænderne sammen indtil hun forstår det?

Enten spiser vi lidt tideligere og ellers siger vi nej vi ska snart spise aftensmad også må hun blive sur det er der ikke noget at gøre ved for det er ikke gammelsult og det er de gode ting hun ska spise sig mæt i

Anmeld

15. februar 2013

tarkoflen

Nu har jeg ikke selv børn, men ved at nogle af mine veninder bruger at give ungerne en gulerod eller et stykke rugbrød med smør... Det er jo nok knap så spændende som kanelgifler, rosiner eller andet sødt, så måske hun ikke vil plage helt så meget om det

Jeg er sikker på din datter hygger sig hos dig, også selvom hun ikke får kanelgifler og mon ikke det bare er et par dage, hun bliver helt hys, hvis hun ikke får sin vilje?

Held og lykke med det i hvert fald tror det er godt givet ud at tage kampen en gang for alle... (Nemt for mig at sige, når min baby ligger i maven endnu, jeg bliver nok klogere )

Anmeld

15. februar 2013

LBK

LuLy skriver:

her er et nej et nej. 

Vores datter er også nød til at have en enkelt ting når hun kommer hjem men så er det slut for ellers spiser hun ikke aftensmad. 

Så hvis hun vil have mere bliver hun selvfølgelig sur og ked når vi siger nej. Men vi står fast. 

Bliver hun VED ER hun som regel sulten og vi spiser måske lidt tidligere. 

Vi plejer at aflede hendes opmærksomhed fra mad til noget andet hvis vi ikke lige gider høre hende skrige og det gider man jo sjældent...

Anmeld

15. februar 2013

Mum33

de dage der er tid laver jeg altid en skål med " gnavegrønt" der bare står fremme til fri afbenyttelse. Har jeg ikke haft tid må man få en gulerod eller agurk. ikke andet for så kommer plageriet nemlig 

Tag kampen for din egen skyld. Det bliver hurtigt en vane for hende. 

Anmeld

15. februar 2013

FruK

Hun plager jo fordi hun ved, at du bøjer dig. 

Som en anden skriver, ville jeg nok skifte det søde ud med noget mere "fornuftigt" og så holde fast i at når du har sagt nej, så er det nej. Ellers er det bedre at lade være med at sige nej. 

Anmeld

15. februar 2013

TeamRocket

Mine plager også, og de bliver møg sure når jeg siger rugbrød hvis du er ved at dø af sult og eller må du vente til aftensmaden :-P før eller siden forstår de vel det ikke nytter at plage og skabe sig.

Anmeld

15. februar 2013

K&S

TeamRocket skriver:

Mine plager også, og de bliver møg sure når jeg siger rugbrød hvis du er ved at dø af sult og eller må du vente til aftensmaden :-P før eller siden forstår de vel det ikke nytter at plage og skabe sig.

Anton er heller aldrig SÅ sulten at rugbrød lokker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.