gaver i familien ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

Miss Kat

Ciss skriver:

Vi giver generelt en gave, som vi tror, personen vil blive glad for, og som vi har råd til. Nogle gange giver vi samlede gaver til en familie/et par, andre gange giver vi separate gaver.

Nogle gange får manden og jeg f eks julegaver samlet, eller børnene får en fælles gave af mormor og morfar f eks, andre gange får vi separate gaver.

Vi har ingen faste regler. Det kommer an på, hvad de ønsker sig, og hvad vi finder, som vi har lyst til at give dem.

Jeg har aldrig spekuleret på værdi. Vi og de giver efter, hvad vi har råd til, og efter hvad vi tror hverandre bliver glad for.

Generelt ligger gavenivauet fra os på ca 100-150 kr til nevøer og niecer, og ca 200-300 kr til søsken og forældrer (Men det varierer en god del fra gang til gang, og er det noget specielt kan det godt være en del dyrere eller billigere...) - men giver vi samlede gaver bliver det ikke nødvedigvis det dobbelte eller det tredobbelte osv. Det drejer sig jo om, at finde den rigtige gave, ikke værdien i kroner og ører.

Sådan fungerer det også her, så jeg behøver ikke uddybe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Silas <3

Giver det jeg synes er passende og det samme gør resten af familien  

Anmeld

15. februar 2013

Mettefpigen

LilleChelle skriver:

DGiver i som familie mor, far og barn) en samlet gave på f.eks. 200 kr. til en person i familien, og får så alle sammen 200 kr. til jeres fødselsdage?

Eller giver i som familie (eksempelvis mor, far, og barn) for 300 kr. til en person og får så hver 100 kr. til jeres fødselsdage ? 

Eller hvordan gør i?

Da jeg var sammen med eksen gav vi som familie (alt efter hvem der fik og hvad folk ønskede sig) alt fra 200 og op pr per. Og igen det er forskelligt hvad folk gir, men vi kunne få 200-500 tilbage pr per....

Anmeld

15. februar 2013

Stumpen

PernilleogLouis skriver:

Vi har regler er man et par gir man for 300 og er man alene for 200 

Selvom nogen syns det er en forfærdelig måde at gøre det på og det går for meget op i penge så fungere det helt perfekt for os

Vi har også regler.. Alle får for 200 i fødselsdagsgave og til jul får børn for 200.. Par for 300.. Singler for 150...

Anmeld

15. februar 2013

Bonderøvens kone

Jeg synes at det det med at sætte beløb på er noget mærkeligt noget. Synes at folk skal give hvad de har lyst og RÅD til. Hvad blev der af at det er tanken det tæller?
Og jer med "regler" - hvad gør I når nogle par har mange børn og andre måske ingen?
Jeg behøver vel ikke at sige at vi i min familie ikke har beløb på gaverne.

Anmeld

15. februar 2013

TNBC

Bonderøvens kone skriver:

Jeg synes at det det med at sætte beløb på er noget mærkeligt noget. Synes at folk skal give hvad de har lyst og RÅD til. Hvad blev der af at det er tanken det tæller?
Og jer med "regler" - hvad gør I når nogle par har mange børn og andre måske ingen?

Jeg kan heller ikke se pointen. Hvis min far vil købe mig et tv eller en ny computer, gør han det. Men det kan også bare være en ny trøje. Han ser på hvad jeg eller mine søskende ønsker sig, og ikke prisen. Og hvis jeg køber til ham hvad jeg vil og har råd til.
Hvad hvis man finder den perfekte gave og den lige koster 50-100 mere end budgettet??

Anmeld

15. februar 2013

Monski

Der er ingen tvivl om at vi er dem i vores familie med mindst penge ..
Så vi giver for omkring 300,- til en person (fra mig, sønnen og kæresten) men vi får for mere både af mine søskende og forældre, min kærestes familie giver ikke gaver.
Det er ikke sådan at vi får for meget meget mere men nok en 100-200,-men nu holder hverken mig eller min kæreste fødselsdag så der kan man sige det går lidt op
Mine forældre giver os dog altid gaver selvom vi ikke holder

Anmeld

15. februar 2013

Fenja09

LilleChelle skriver:

Giver i som familie mor, far og barn) en samlet gave på f.eks. 200 kr. til en person i familien, og får så alle sammen 200 kr. til jeres fødselsdage?

Eller giver i som familie (eksempelvis mor, far, og barn) for 300 kr. til en person og får så hver 100 kr. til jeres fødselsdage ? 

Eller hvordan gør i?

Vi giver gaver for det beløb vi synes der er råd til og det kan sagtens svinge fra år til år. Dog får nærmeste familie for omkring 500 kr til både fødselsdag og jul. Dvs jeg giver min lillesøster for min. 500 kr til ovenstående lejligheder og får nogenlunde det samme igen. Det er ikke noget vi har aftalt - det er bare sådan vi gør.

Vi sætter et beløb af til jul og prøver at holde det nogenlunde. Som regel plejer vi at give mine to svogre og partnere for 300 kr, svigerforældre for 500 kr, søster for 500 kr og min søsters kæreste for 300 kr. Men vi går ikke op i om noget koster 389 kr eller 524 kr. I år fik min søster f.eks for 700 kr af os og min svoger for 400 kr. Så det svinger alt efter hvad vi har at gøre med.

Det betyder ikke som meget om vi får det samme igen, så længe folk giver noget, hvor der ligger en tanke bag.

/Fenja

Anmeld

15. februar 2013

Nadia&Daniel

Giver i som familie mor, far og barn) en samlet gave på f.eks. 200 kr. til en person i familien, og får så alle sammen 200 kr. til jeres fødselsdage?

Eller hvordan gør i?

Fejl

Anmeld

15. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bonderøvens kone skriver:

Enig. Og - er den parfume, min søster ønsker sig, mindre værd som gave, fordi jeg finder den på tilbud, end den ville være en måned, hvor jeg skulle betale en halvtredser mere - når det nu lige er den, hun gerne vil have, og hun bliver glad for den? SKAL jeg så finde noget til 50 kr. mere for at ramme det magiske tal? Og måske året efter undlade at købe det, hun ønsker sig, fordi det koster 50 kr. MERE end aftalt? 

Må man give større gaver det år, hvor man har fået skattepenge tilbage end det år, hvor pengene er små? 

Jeg bliver træt bare ved tanken om at skulle gå i så små sko og være så nøjeregnende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.