gaver i familien ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.616 visninger
22 svar
27 synes godt om
15. februar 2013

LilleChelle

Giver i som familie mor, far og barn) en samlet gave på f.eks. 200 kr. til en person i familien, og får så alle sammen 200 kr. til jeres fødselsdage?

Eller giver i som familie (eksempelvis mor, far, og barn) for 300 kr. til en person og får så hver 100 kr. til jeres fødselsdage ? 

Eller hvordan gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Loa

LilleChelle skriver:

Giver i som familie mor, far og barn) en samlet gave på f.eks. 200 kr. til en person i familien, og får så alle sammen 200 kr. til jeres fødselsdage?

Eller giver i som familie (eksempelvis mor, far, og barn) for 300 kr. til en person og får så hver 100 kr. til jeres fødselsdage ? 

Eller hvordan gør i?

Vi giver det vi synes er passende, afhængig af hvem modtageren er. Og får bestemt ikke nødvendigvis det samme beløb retur...
Synes det der med gaver og præcise beløb er til at kaste op over, der er ikke noget så forfærdeligt som penge "problemer" i mellem familien....

Anmeld

15. februar 2013

TNBC

LilleChelle skriver:

Eller hvordan gør i?

Min søster, min far og jeg tænker ikke på penge, men køber hvad vi vil til hinanden.
Jeg synes ikke gaver skal komme an på penge, men på tanken. Man køber hvad man kan og vil.

Anmeld

15. februar 2013

Maja88

Vi har en maks pris vi giver som familie....hvad vi får igen ved jeg ikke

Anmeld

15. februar 2013

Skruuk

Vi giver for 150 til jul og får det samme retur, og 250 til føds og får det samme retur :-) super nemt :-)

Anmeld

15. februar 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Eller hvordan gør i?

Vi har ikke noget buget. Vi køber de gaver vi ku tænke os at gi og forventer ikke mere eller mindre tilbage

Anmeld

15. februar 2013

Tip!

Her giver vi hvad der falder os ind. Har lige haft 3 fødselsdage i familien.. Min mor fik en kæmpe blomst (træ agtig) ting til 189 kr.. Min lillebror en dyne og sengetøj til ca 300 kr og min stedfar en vin kurv til 250 kr. Jeg er ligeglad med prisen, og giver hvad jeg har lyst til og tænker ikke pris.. 

Anmeld

15. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes ikke, gaver og milimeterdemokrati hører sammen. Jeg går ud fra, at mine familiemedlemmer giver mig og børnene, hvad de har lyst og råd til, og at de ved, det samme gælder den anden vej. 

Da jeg var på SU, fik mine nevøer og niecer ikke dyre gaver af mig - men altid gaver købt med omtanke og kærlighed. Min søster og bror har LANGT flere penge til rådighed, end jeg nogensinde har haft eller får, og de giver mine børn dyrere gaver, fordi de kan, og fordi de har lyst. 

Anmeld

15. februar 2013

Ciss

Vi giver generelt en gave, som vi tror, personen vil blive glad for, og som vi har råd til. Nogle gange giver vi samlede gaver til en familie/et par, andre gange giver vi separate gaver.

Nogle gange får manden og jeg f eks julegaver samlet, eller børnene får en fælles gave af mormor og morfar f eks, andre gange får vi separate gaver.

Vi har ingen faste regler. Det kommer an på, hvad de ønsker sig, og hvad vi finder, som vi har lyst til at give dem.

Jeg har aldrig spekuleret på værdi. Vi og de giver efter, hvad vi har råd til, og efter hvad vi tror hverandre bliver glad for.

Generelt ligger gavenivauet fra os på ca 100-150 kr til nevøer og niecer, og ca 200-300 kr til søsken og forældrer (Men det varierer en god del fra gang til gang, og er det noget specielt kan det godt være en del dyrere eller billigere...) - men giver vi samlede gaver bliver det ikke nødvedigvis det dobbelte eller det tredobbelte osv. Det drejer sig jo om, at finde den rigtige gave, ikke værdien i kroner og ører.

Anmeld

15. februar 2013

PernilleogLouis

Vi har regler er man et par gir man for 300 og er man alene for 200 

Selvom nogen syns det er en forfærdelig måde at gøre det på og det går for meget op i penge så fungere det helt perfekt for os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.