hvad er min rettigheder - ang køb på dba

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.769 visninger
40 svar
9 synes godt om
14. februar 2013

Malli

Hejsa! Jeg har brug for at høre hvad man kan gøre i en sag som denne - om jeg overhovedet kan gøre noget?

Jeg har handlet med en bruger på dba og købt en halvhøjseng, til min datter.
Der var intet billede på sælgers annonce udover det som er fra butikkens hjemmeside!

Jeg får så tilsendt billeder pr SMS, med beskrivelse af at den har lidt småridser og skræmmer! Det acceptere vi.
2 dage efter skriver sælger at stigen til sengen er lidt medtaget, og jeg spørg om vi kan gå 100kr ned i pris, og så vil vi bruge den midlertidigt, indtil jeg kan komme ud og købe en ny i ilva til 279kr
Dette bliver godtaget!
Sælger kommer så med sengen, og da vi samler den nogle timer efter, ser vi at stigen er over 15 cm for høj, og overhovedet ikke passer til halvhøjseng, som den er solgt som. (så den kan ikke bruges midlertidigt)
udover det mangler sengehesten som medfølger ved køb fra ny, og ej heller denne er vi blevet oplyst ikke medfølger!
Hvis vi skal ud og købe ny stige, skal vi nu også ud og købe en sengehest til 300kr da stigen ellers ikke kan påsættes på sengen, og så kan vores datter ikke komme op! altså 550 kr i ilva.
På alle skruer mangler de der hvide dimser, som gør man ikke kan se den grimme skrue!

Vi ringer til sælger, og siger at vi ærlig talt føler os lidt snydt, og at han ikke nogen steder har oplyst disse ting.
Sælger siger da vi ringer, at han ikke vil komme og hente sengen, men hvis vi kommer ned til ham med den, så går handlen retur! Dette får vi arrangeret! Og da vi skriver at vi kan komme med den lørdag, skriver sælger at handlen alligevel ikke kan gå tilbage, og at handlen et bindende!

Handlen lever jo ikke op til det sælger har sagt han har til salg!? Hvad er mine rettigheder nu, kan man klage et sted, eller noget andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

**Ønskebabyen

Tror desværre ikke at der er noget og gøre På dba og guloggratis for den sags skyld, køber man jo som oftest tingene som beset.

Det er super ærgerligt for jer og jeg kan godt forstå du er sur og vil have handlen går tilbage.
I kan ikke finde ud af at i istedet for nogle af pengene retur?

Anmeld

14. februar 2013

AlberteSophie

Jeg vil ikke mene du kan klage nogen steder.

Du har købt en brugt vare, du kunne evt ha bedt ham blive til sengen var samlet eller ha taget ned og set den.

Det er super træls, jeg har oplevet at overføre penge og aldrig set min vare. Ergo skal man være MEGET forsigtig med at handle over nettet.

hvor er han dog bare strid! I har forhåbentlig ikke givet en formue? 

Anmeld

14. februar 2013

Malli

**Ønskebabyen skriver:

Tror desværre ikke at der er noget og gøre På dba og guloggratis for den sags skyld, køber man jo som oftest tingene som beset.

Det er super ærgerligt for jer og jeg kan godt forstå du er sur og vil have handlen går tilbage.
I kan ikke finde ud af at i istedet for nogle af pengene retur?

Jeg tænkte det nu nok, at jeg altså ingen rettigheder havde. ØV!

Han valgte at skrive i går, at nu havde han tænkt noget mere over det (efter at ha sagt vi bare kunne komme retur med den) og han ville alligevel ikke lade handlen gå retur.

Nu tager han ikke telefonen, og besvarer ikke sms øv øv.. Jeg handler ofte over dba osv, og har aldrig oplevet en så unfair sælger.
Det er jo ikke udseendesmæssigt jeg beklager mig over varen, men simpelthen mangler ved sengen, som gør at den er ubrugelig, som jeg ikke er blevet oplyst om

Tak for svar, jeg vil prøve at kæmpe videre

Anmeld

14. februar 2013

Malli

AlberteSophie skriver:

Jeg vil ikke mene du kan klage nogen steder.

Du har købt en brugt vare, du kunne evt ha bedt ham blive til sengen var samlet eller ha taget ned og set den.

Det er super træls, jeg har oplevet at overføre penge og aldrig set min vare. Ergo skal man være MEGET forsigtig med at handle over nettet.

hvor er han dog bare strid! I har forhåbentlig ikke givet en formue? 

Jeg sælger og køber ofte over dba, og jeg har altid været tilfreds, så jeg tænkte ikke over at sige manden skulle blive. Regnede da med at han var ærlig og fair, når han nu også selv kom med varen!

Han valgte at skrive i går, at nu havde han tænkt noget mere over det (efter at ha sagt vi bare kunne komme retur med den) og han ville alligevel ikke lade handlen gå retur.

Nu tager han ikke telefonen, og besvarer ikke sms øv øv.. Jeg har aldrig oplevet en så unfair sælger.
Det er jo ikke udseendesmæssigt jeg beklager mig over varen, men simpelthen mangler ved sengen, som gør at den er ubrugelig, som jeg ikke er blevet oplyst om

Tak for svar, jeg vil prøve at kæmpe videre!

Anmeld

14. februar 2013

**Ønskebabyen

Malli skriver:

Nu tager han ikke telefonen, og besvarer ikke sms øv øv.. Jeg handler ofte over dba osv, og har aldrig oplevet en så unfair sælger.

Tak for svar, jeg vil prøve at kæmpe videre

Jeg kan godt forstå at du klager over det, og det ville jeg også helt sikkert selv have gjort!

Kunne det måske hjælpe at køre en tur ud forbi mandens adresse og så snakke med ham ansigt til ansigt??

Anmeld

14. februar 2013

mth1987

Jeg tror desværre heller ikk der er noget at gøre og det er bare så øv at man ikk kan stole på folk!! Jeg ville anmelde sælger til dba så kan de tage stilling til ham

Anmeld

14. februar 2013

Kløver

Hvor er det fejt

Kan man ikke melde ham til dba , så han evt får advarsel eller slettet bruger så han ikke må handle mere du har jo sms som bevis

En ting er udseende som du skriver, men det er jo dyre mangler som gør sengen ubruegelig, ville nu nok selv være ligeglad med plastikdimserne, men er da trels når det er så mange ting på en gang

Anmeld

14. februar 2013

Muffinmus

Klag over dårlig stil til dba og evt hænge hans brugernavn ud i forum så andre ikke handler med ham

Anmeld

14. februar 2013

LR85

Malli skriver:

Hejsa! Jeg har brug for at høre hvad man kan gøre i en sag som denne - om jeg overhovedet kan gøre noget?

Jeg har handlet med en bruger på dba og købt en halvhøjseng, til min datter.
Der var intet billede på sælgers annonce udover det som er fra butikkens hjemmeside!

Jeg får så tilsendt billeder pr SMS, med beskrivelse af at den har lidt småridser og skræmmer! Det acceptere vi.
2 dage efter skriver sælger at stigen til sengen er lidt medtaget, og jeg spørg om vi kan gå 100kr ned i pris, og så vil vi bruge den midlertidigt, indtil jeg kan komme ud og købe en ny i ilva til 279kr
Dette bliver godtaget!
Sælger kommer så med sengen, og da vi samler den nogle timer efter, ser vi at stigen er over 15 cm for høj, og overhovedet ikke passer til halvhøjseng, som den er solgt som. (så den kan ikke bruges midlertidigt)
udover det mangler sengehesten som medfølger ved køb fra ny, og ej heller denne er vi blevet oplyst ikke medfølger!
Hvis vi skal ud og købe ny stige, skal vi nu også ud og købe en sengehest til 300kr da stigen ellers ikke kan påsættes på sengen, og så kan vores datter ikke komme op! altså 550 kr i ilva.
På alle skruer mangler de der hvide dimser, som gør man ikke kan se den grimme skrue!

Vi ringer til sælger, og siger at vi ærlig talt føler os lidt snydt, og at han ikke nogen steder har oplyst disse ting.
Sælger siger da vi ringer, at han ikke vil komme og hente sengen, men hvis vi kommer ned til ham med den, så går handlen retur! Dette får vi arrangeret! Og da vi skriver at vi kan komme med den lørdag, skriver sælger at handlen alligevel ikke kan gå tilbage, og at handlen et bindende!

Handlen lever jo ikke op til det sælger har sagt han har til salg!? Hvad er mine rettigheder nu, kan man klage et sted, eller noget andet?

Den er godt nok svær. 

Hvad siger dba.dk's kundeservice?

jeg tror desværre ikke du kan gøre noget, da den er købt 'som beset'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.