baby kødboller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

Dorthe1986

Jeg lavede også bare en normal kødbollefars, men uden salt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Team Putte

Kay skriver:

ahhh tak

Så lidt Den er godt nok fra 2010 men der er ik lavet meget om til den for 2012.. Der er bla. kommet en dvd som man alligevel ik bruger

Anmeld

12. februar 2013

Kay

Malli skriver:

Der må gerne komme en anelse af krydderier i.
Maden skal ikke længere være smagsneutral, men begynde at minde mere og mere om familiens mad.
Så du må gerne putte lidt salt, peber og hvad du ellers tænker.

Jeg lavede kødboller forleden dag. Nogle af hk oksekød, og nogle med hk svinekød.
Der puttede jeg - fars, løg, mel, æg, havregryn, mælk, og salt og peber.

De er nu i fryseren, og begynder at tage hul på dem igen, når hun gider sin grød og mos igen

havde heller ik tænkt at lave dem smags neutrale man kan jo krydre uden at bruga salt

Anmeld

12. februar 2013

Kay

Team Putte skriver:

Så lidt Den er godt nok fra 2010 men der er ik lavet meget om til den for 2012.. Der er bla. kommet en dvd som man alligevel ik bruger

ja.... aner ik lige hvad jeg skulle bruge en dvd om babymad til

Anmeld

12. februar 2013

Team Putte

Kay skriver:

ja.... aner ik lige hvad jeg skulle bruge en dvd om babymad til

Nej vel "Sådan skræller du korrekt en gulerod til din baby"

Anmeld

12. februar 2013

Fenja09

Kay skriver:

ja ikke kødboller lavet af babykød men kødboller til babyer...

havde tænkt at koge nogle kødboller til Elna som kian ligge i fryseren og tages op, nu når hun lige om lidt mnå få kød...

så tænker jeg bare sådan nogle kødboller... der skal jo ik salt i.... men skal der andet i?? fx. æg til at holde sammen på farsen eller???

Du kan godt undvære saltet, men på sigt er det ikke holdbart, da barnet skal spise det i spiser - og der vil jo være salt i jeres mad. Jeg koger dog stadig ikke kartofler med salt, selvom at jeg sagtens kunne gøre det. Synes bare ikke der er nogen forskel.

Hvis du ikke bryder dig om at bruge salt, så kan du vælge at bruge ost f.eks feta.

/Fenja

Anmeld

12. februar 2013

christinak

Kay skriver:

ja ikke kødboller lavet af babykød men kødboller til babyer...

havde tænkt at koge nogle kødboller til Elna som kian ligge i fryseren og tages op, nu når hun lige om lidt mnå få kød...

så tænker jeg bare sådan nogle kødboller... der skal jo ik salt i.... men skal der andet i?? fx. æg til at holde sammen på farsen eller???

Jeg laver altid kød som David kan spise til aften, feks fars brød 

30 g fetaost 

8 soltørrede tomater i olie

1 dl sød mælk

3,5 spsk mel

1 revet løg

lidt oregano

og 200 grader i en time 

Det er bare ynglings herhjemme fordi det bliver så blødt og kan nemt skæres i små stykker, og evt brun sovs til, bruger du det stege væske der er tilbage i fadet fra farsbrødet og laver en smørbolle og bruger det sammen med kartoffel vandet så er det god sovs uden salt

Anmeld

12. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her var thea vild med hvidløg. Vi lavde også bare farsen, som til når vi laver frikadeller, dog uden salt. Vi lavder det som regl med kyllingefars, og det har vi også tænkt os at gøre til alberte. Tror dog der lige går lidt tid endnu inden hun er klar til kød, for hun er ik spicelt madglad. Vh stine

Anmeld

12. februar 2013

Masig

Kay skriver:

har bare fået afvide der ik må komme salt i

Vores sp sagde at det ikke gør noget de får salt når det er i kødet, som fx i frikadeller og kødboller og lignende, de måtte bare ikke få ekstra salt på maden, men den smule man bruger i sådan en fars gjorde ikke noget... Ellers kan du jo putte al anden slags krydderi i, for at give lidt smag...

Anmeld

12. februar 2013

Kay

tak fro gode forslag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.