baby kødboller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.397 visninger
29 svar
3 synes godt om
12. februar 2013

Kay

ja ikke kødboller lavet af babykød men kødboller til babyer...

havde tænkt at koge nogle kødboller til Elna som kian ligge i fryseren og tages op, nu når hun lige om lidt mnå få kød...

så tænker jeg bare sådan nogle kødboller... der skal jo ik salt i.... men skal der andet i?? fx. æg til at holde sammen på farsen eller???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Team Putte

Kay skriver:

ja ikke kødboller lavet af babykød men kødboller til babyer...

havde tænkt at koge nogle kødboller til Elna som kian ligge i fryseren og tages op, nu når hun lige om lidt mnå få kød...

så tænker jeg bare sådan nogle kødboller... der skal jo ik salt i.... men skal der andet i?? fx. æg til at holde sammen på farsen eller???

Har du den der madbog fra sp? Der skulle gerne være en opskrift i

Anmeld

12. februar 2013

Valle81

Jeg lavede kødboller helt som hvis jeg lavede dem til fx. boller i karry.

Fars
Æg
Mælk
Salt
Peber
Havregryn
Mel
Løg

Kogte dem i vand, hvor der var kommet en grøntsagsboullionterning i:0)

Anmeld

12. februar 2013

Frk. Himmelblå

Valle81 skriver:

Fars
Æg
Mælk
Salt
Peber
Havregryn
Mel
Løg

Samme her.
Jeg blendede dog løgene til ukendelighed. Og kogte bare i almindeligt vand uden bullionterning...
:-)
Men ikke om nogen af mine har gidet spise dem! Men de har også begge været ualmindeligt komplicerede i forhold til spisning. Faktisk i en grad, så man skulle tro, det var løgn :-S

Anmeld

12. februar 2013

tarkoflen

Jeg tror jeg ville lave en frikadellefars jeg synes det er ret vigtigt, at der er noget smag i, så man får trænet deres smagsløg, selvfølgelig uden det er stærkt eller for voldsomt

Du kan også overveje at rive lidt gulrødder fint og putte i, hvis du vil lave nogle lidt forskellige

Anmeld

12. februar 2013

Kay

Team Putte skriver:

Har du den der madbog fra sp? Der skulle gerne være en opskrift i

nej for den må vores sp kun give til familier med få ressurser... og den jeg har købt på apoteket ligger der hjemme og jeg passer hus og hund hos mine forældre

Anmeld

12. februar 2013

Kay

Valle81 skriver:

Fars
Æg
Mælk
Salt
Peber
Havregryn
Mel
Løg

har bare fået afvide der ik må komme salt i

Anmeld

12. februar 2013

Kay

tarkoflen skriver:

Jeg tror jeg ville lave en frikadellefars jeg synes det er ret vigtigt, at der er noget smag i, så man får trænet deres smagsløg, selvfølgelig uden det er stærkt eller for voldsomt

Du kan også overveje at rive lidt gulrødder fint og putte i, hvis du vil lave nogle lidt forskellige

tænker også man kan putte forskelligt i... af grønt... men det var nu mere alt det andet jeg var i tvivl om

Anmeld

12. februar 2013

Valle81

Kay skriver:

har bare fået afvide der ik må komme salt i

Ahh, jamen det er jeg aldrig gået op i. Jeg har ikke lavet special med til mine unger, da har fået det vi har fået. Dog har jeg puttet mindre salt i end jeg ellers ville gøre, da vi selv har kunne salte maden yderligere:0)

Og jeg er gået mere op i, at det mad de får smager af lækker lækker:0)

Anmeld

12. februar 2013

tarkoflen

Kay skriver:

tænker også man kan putte forskelligt i... af grønt... men det var nu mere alt det andet jeg var i tvivl om

Du kan jo også lave af oksekød og kyllingekød jeg ville blande noget havregryn, æg, løg måske lidt persille eller andre krydderurter i, og så bare forskellige grøntsager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.