baby kødboller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

Nea85

Kay skriver:

ja ikke kødboller lavet af babykød men kødboller til babyer...

havde tænkt at koge nogle kødboller til Elna som kian ligge i fryseren og tages op, nu når hun lige om lidt mnå få kød...

så tænker jeg bare sådan nogle kødboller... der skal jo ik salt i.... men skal der andet i?? fx. æg til at holde sammen på farsen eller???

Jeg lavede bare almindelig fars til kogte kødboller uden salt.
Men for at give lidt smag puttede jeg forskellige krydderier i f.eks. estragon og timian. Det rådede SP mig til
Og så i fryseren så man lige kan tage et par op hver dag - jeg lavede dem ret små

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Team Putte

Kay skriver:

nej for den må vores sp kun give til familier med få ressurser... og den jeg har købt på apoteket ligger der hjemme og jeg passer hus og hund hos mine forældre

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Så har du den nu Side 66 er der en grundopskrift på kødboller

Anmeld

12. februar 2013

FogL

Kay skriver:

ja ikke kødboller lavet af babykød men kødboller til babyer...

havde tænkt at koge nogle kødboller til Elna som kian ligge i fryseren og tages op, nu når hun lige om lidt mnå få kød...

så tænker jeg bare sådan nogle kødboller... der skal jo ik salt i.... men skal der andet i?? fx. æg til at holde sammen på farsen eller???

Jeg bruger kødbollerne fra denne opskrift til Freyja. De er nums!!!
http://www.arla.dk/opskrifter/Boller-i-karry1/

Anmeld

12. februar 2013

Nea85

Nea85 skriver:

Men for at give lidt smag puttede jeg forskellige krydderier i f.eks. estragon og timian. Det rådede SP mig til
Og så i fryseren så man lige kan tage et par op hver dag - jeg lavede dem ret små

Men husk at de stadig skal koges et par minutter, selvom de er kogt på forhånd. Det sagde min SP, men jeg kan ikke lige huske hvad begrundelsen var

Anmeld

12. februar 2013

Kay

tarkoflen skriver:

Du kan jo også lave af oksekød og kyllingekød jeg ville blande noget havregryn, æg, løg måske lidt persille eller andre krydderurter i, og så bare forskellige grøntsager

må prøve mig lidt frem og se hvad hun siger til det

Anmeld

12. februar 2013

Kay

Nea85 skriver:

har aldrig lavet kogte kødboller før  men ja tænker også at fryse ned et par stykker pr. gang... for det er ik hver dag hun kan få det samme mad som os... hvis vi fx. skal ha store røde bøffer

Anmeld

12. februar 2013

Kay

Team Putte skriver:

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Så har du den nu Side 66 er der en grundopskrift på kødboller

ahhh tak

Anmeld

12. februar 2013

Kay

Freyjasmor skriver:

Jeg bruger kødbollerne fra denne opskrift til Freyja. De er nums!!!
http://www.arla.dk/opskrifter/Boller-i-karry1/

tak

Anmeld

12. februar 2013

Kay

Nea85 skriver:

Men husk at de stadig skal koges et par minutter, selvom de er kogt på forhånd. Det sagde min SP, men jeg kan ikke lige huske hvad begrundelsen var

oki det skal jeg huske... tak

Anmeld

12. februar 2013

Malli

Kay skriver:

har bare fået afvide der ik må komme salt i

Der må gerne komme en anelse af krydderier i.
Maden skal ikke længere være smagsneutral, men begynde at minde mere og mere om familiens mad.
Så du må gerne putte lidt salt, peber og hvad du ellers tænker.

Jeg lavede kødboller forleden dag. Nogle af hk oksekød, og nogle med hk svinekød.
Der puttede jeg - fars, løg, mel, æg, havregryn, mælk, og salt og peber.

De er nu i fryseren, og begynder at tage hul på dem igen, når hun gider sin grød og mos igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.