Jeg er ret flov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

helle85

Tauf skriver:

Ja det er jeg altså. Jeg ringe til lægen tre gange i går fordi jeg var så bekymret. Jeg har aldrig set ham så sløj. Jeg var bare så bange. Jeg er så bange for at miste ham.

Ja faktisk ringede vi også til vagtlægen som kom ud En meget rar læge. Som syntes Elias så fin ud men kunne da godt se han var meget mat. Men med læge øjne var han ok..:-)

Jeg er bare så flov over at ringe så mange gange når han har det fint i dag. Han har spist lidt og drukket lidt her til morgen..:-):-)

Bruger i andre Vagtlægen meget. Vi ringer hvis han er utilpas, mest bare for at få et råd. ..

du skal ikke være flov. jeg brugte vagtlægen næsten hver gang mine børn var syge som små. fordi jeg er bange for at miste dem og der er kun 1 gang der har været nået galt og det var da min dreng fik halsbetændelse og har end da prøvet 2 gange hvor min dreng værken ville drikke og spise flere dage også da vi sad og ventede i venteværelset der begyndte han at blive frisk, også føler man sig lidt dum nå man kommer ind til lægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

MyLove E

helle85 skriver:

du skal ikke være flov. jeg brugte vagtlægen næsten hver gang mine børn var syge som små. fordi jeg er bange for at miste dem og der er kun 1 gang der har været nået galt og det var da min dreng fik halsbetændelse og har end da prøvet 2 gange hvor min dreng værken ville drikke og spise flere dage også da vi sad og ventede i venteværelset der begyndte han at blive frisk, også føler man sig lidt dum nå man kommer ind til lægen

Anmeld

12. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Hvis i "bare" er bekymrede er det altså en god idé at ringe til den der akut linie, 1813 tror jeg den hedder.
De kan også give gode råd og ofte bedømme om det kræver vagtlæge eller kan vente til egen læge.

Er bestemt ikke imod man bruger vagtlægen hvis der er noget galt, men det bedste ville jo være man kunne undgå "unødvendige" besøg ved feks først et opkald til akut linien

Det gælder kun i Region Hovedstaden, at dét nummer gælder. Men - er der nogle regioner, hvor man bare kan troppe op uden at have ringet først? Det må da give en masse unødige konsultationer. 

Anmeld

12. februar 2013

Clisolka

Tauf skriver:

Ja det er jeg altså. Jeg ringe til lægen tre gange i går fordi jeg var så bekymret. Jeg har aldrig set ham så sløj. Jeg var bare så bange. Jeg er så bange for at miste ham.

Ja faktisk ringede vi også til vagtlægen som kom ud En meget rar læge. Som syntes Elias så fin ud men kunne da godt se han var meget mat. Men med læge øjne var han ok..:-)

Jeg er bare så flov over at ringe så mange gange når han har det fint i dag. Han har spist lidt og drukket lidt her til morgen..:-):-)

Bruger i andre Vagtlægen meget. Vi ringer hvis han er utilpas, mest bare for at få et råd. ..

Det skal du bestemt ikke være flov over! Er man bekymret skal man hellere ringe en gang for meget, end en gang for lidt 

Nu er det sjældent vi selv har fat i vagtlægen da Isabella aldrig er syg, men det er da sket 

Anmeld

12. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, man skal bruge vagtlægen med omhu. Det er en hundedyr ordning, og man bør ikke tage vagtlægens tid med småting. Det er jo så meget individuelt, hvad man opfatter som akut, og særligt førstegangsforældre er selvfølgelig mere usikre. 

Vi kom engang til vagtlægen og blev overraskede over, at der ingen venetid var. Han forklarede det med, at der var landskamp, og at det altid betyder, at folk afventer situationen længere. Det siger lidt om, at mange gradbøjer begrebet "akut", og det er ikke i orden. 

Dette er ikke en kritik af dig, TS, da jeg ikke kender baggrunden, mere en generel betragtning. 

Anmeld

12. februar 2013

louisevl

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, man skal bruge vagtlægen med omhu. Det er en hundedyr ordning, og man bør ikke tage vagtlægens tid med småting. Det er jo så meget individuelt, hvad man opfatter som akut, og særligt førstegangsforældre er selvfølgelig mere usikre. 

Vi kom engang til vagtlægen og blev overraskede over, at der ingen venetid var. Han forklarede det med, at der var landskamp, og at det altid betyder, at folk afventer situationen længere. Det siger lidt om, at mange gradbøjer begrebet "akut", og det er ikke i orden. 

Dette er ikke en kritik af dig, TS, da jeg ikke kender baggrunden, mere en generel betragtning. 

Anmeld

12. februar 2013

Loa

Mor og meget mere skriver:

Det gælder kun i Region Hovedstaden, at dét nummer gælder. Men - er der nogle regioner, hvor man bare kan troppe op uden at have ringet først? Det må da give en masse unødige konsultationer. 

Nåh for pokker, den havde jeg ikke lige luret. Nej så er det klart man må ty til lægevagten.. Hellere et besøg for meget end for lidt...

Anmeld

12. februar 2013

Loa

Tauf skriver:

Vidste ikke der fandtes sådan en linje:-)

Fik så lige af vide den kun eksisterer i region hovedstaden
Troede alle kunne ringe..
Men den linie har vi brugt flere gange, man får fat i en sød sygeplejerske som så råder en til enten vagtlæge, egen læge eller "blot" afvente situationen.
Det sparer også en selv for en mega ventetid hos vagtlægen.

Anmeld

12. februar 2013

MyLove E

Loa skriver:

Fik så lige af vide den kun eksisterer i region hovedstaden
Troede alle kunne ringe..
Men den linie har vi brugt flere gange, man får fat i en sød sygeplejerske som så råder en til enten vagtlæge, egen læge eller "blot" afvente situationen.
Det sparer også en selv for en mega ventetid hos vagtlægen.

Øv det lyder ellers smart...

Anmeld

12. februar 2013

Loa

Tauf skriver:

Øv det lyder ellers smart...

Det er da også virkelig usmart at det ikke er hele DK.

Jeg syntes det er virkelig smart! Og det burde være hele DK der havde mulighed for at benytte sådan en linie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.