Jeg er ret flov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

Valle81

Jeg er en af dem der sjældent bruger vagtlægen. Jeg bruger google meget, og så er jeg ikek voldsomt pyllert. Men bliver jeg det mindste i tvivl eller ved, at den er helt gal, så kontakter jeg dem. Og jeg plejer at ramme plet. Når vi har været ved vagtlægen, så har det været en lungebetændelse, mellemørebetændelse eller andet.

Jeg vil også sige, at jeg kun bruger lægevagten i weekender, ellers venter jeg til dagen efter og tager til egen læge. Men ville til en hver tid ringe til vagtlægen på en hverdag, hvis jeg blev utryg osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

MyLove E

Valle81 skriver:

Jeg er en af dem der sjældent bruger vagtlægen. Jeg bruger google meget, og så er jeg ikek voldsomt pyllert. Men bliver jeg det mindste i tvivl eller ved, at den er helt gal, så kontakter jeg dem. Og jeg plejer at ramme plet. Når vi har været ved vagtlægen, så har det været en lungebetændelse, mellemørebetændelse eller andet.

Jeg vil også sige, at jeg kun bruger lægevagten i weekender, ellers venter jeg til dagen efter og tager til egen læge. Men ville til en hver tid ringe til vagtlægen på en hverdag, hvis jeg blev utryg osv.

EJeg var bare så bekymret for ham og så utryg:-(:-(

Anmeld

12. februar 2013

Masig

Tauf skriver:

Ja det er jeg altså. Jeg ringe til lægen tre gange i går fordi jeg var så bekymret. Jeg har aldrig set ham så sløj. Jeg var bare så bange. Jeg er så bange for at miste ham.

Ja faktisk ringede vi også til vagtlægen som kom ud En meget rar læge. Som syntes Elias så fin ud men kunne da godt se han var meget mat. Men med læge øjne var han ok..:-)

Jeg er bare så flov over at ringe så mange gange når han har det fint i dag. Han har spist lidt og drukket lidt her til morgen..:-):-)

Bruger i andre Vagtlægen meget. Vi ringer hvis han er utilpas, mest bare for at få et råd. ..

Vi har brugt vagtlægen en gang pga øjenbetændelse, hvor lægen dagen før ikke ville give ham noget mod det, og dagen efter (en lørdag) kunne han ikke åbne øjnene efter sin lur for bare betændelse selvom vi havde renset med saltvand. Men ellers har vi ikke brugt vagtlægen, til gengæld har vi været til lægen ca hver uge i snart to mdr pga astmatisk bronkitis som der skulle holdes øje med. Og inden da var vi også jævnligt ved lægen pga såkaldt kolik (som viste sig at være laktulose han ikke kunne tåle, men lægen ville ikke høre på os da vi sagde der var noget galt).... 

Jeg synes ikke du skal være flov, man er jo bekymret for sine børn når de er syge og så er de vel ok at få lidt ro i sindet ved at kontakte læge. Det er jo det lægen er til for, hvis man ikke kunne ringe når man var syg, hvornår skulle man så 

Anmeld

12. februar 2013

Malthe2010

M (: skriver:

Hvis din læge er et fjols, hvorfor skifter du så ikke?

Er skam også igang, er ved at samle Info om de andre læger her i området!  

Anmeld

12. februar 2013

MyLove E

Masig skriver:

Vi har brugt vagtlægen en gang pga øjenbetændelse, hvor lægen dagen før ikke ville give ham noget mod det, og dagen efter (en lørdag) kunne han ikke åbne øjnene efter sin lur for bare betændelse selvom vi havde renset med saltvand. Men ellers har vi ikke brugt vagtlægen, til gengæld har vi været til lægen ca hver uge i snart to mdr pga astmatisk bronkitis som der skulle holdes øje med. Og inden da var vi også jævnligt ved lægen pga såkaldt kolik (som viste sig at være laktulose han ikke kunne tåle, men lægen ville ikke høre på os da vi sagde der var noget galt).... 

Jeg synes ikke du skal være flov, man er jo bekymret for sine børn når de er syge og så er de vel ok at få lidt ro i sindet ved at kontakte læge. Det er jo det lægen er til for, hvis man ikke kunne ringe når man var syg, hvornår skulle man så 

Ja det er rigtig.. Mange tak i er alle sammen så søde:-):-):-):-)

Anmeld

12. februar 2013

Lone Jakobsen

jeg bruger vagtlægen hvis det er akut, men kan også godt ringe bare få at få "ro i sindet"

selv om jeg er mor til 4 børn, kan jeg stadig komme i tvivl, og jeg har en enkelt gang taget til vagtlægen blot fordi min søn havde meget høj feber. (han nærmest besvimede i armene på mig og det skræmte mig fra hvid og sans)

jeg synes nogle læger er gode til at takle deres patienter på en pæn og omsorgsfuld måde, mens andre kan få mig til at føle, som en rigtig høne mor

uanset hvad så er vi forældre, og vi handler alle på den måde vi føler er bedst for vores børn.

Lone

Anmeld

12. februar 2013

Valle81

Tauf skriver:

EJeg var bare så bekymret for ham og så utryg:-(:-(

Det er jeg slet ikke i tvivl om, og vi er jo alle meget forskellige mht. hvornår vi vores "grænser" er nået i forhold til hvornår vi er trygge eller utrygge:0)

Anmeld

12. februar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har ringet til vagtlægen to gange på en uge.
Første gang var fordi, begge unger havde knopper på tungen og feber, så jeg ville høre, hvad jeg måtte gøre ved det (den yngste er knap et år).
I forgårs ringede jeg også, da min datter havde 40,1 i feber, og det har hun aldrig haft før, så jeg ville høre, om jeg skulle gøre noget ved det. Jeg var ikke bekymret for hende som så, da hun var kontaktbar mm, men det var en rigtig høj feber, og så havde jeg det bedre med at have lægen ind over.

Begge gange er jeg blevet mødt af utrolig søde og venlige læger, der tog mig alvorligt og gav gode råd.

Så ingen grund til at være flov, TS

Anmeld

12. februar 2013

Loa

Hvis i "bare" er bekymrede er det altså en god idé at ringe til den der akut linie, 1813 tror jeg den hedder.
De kan også give gode råd og ofte bedømme om det kræver vagtlæge eller kan vente til egen læge.

Er bestemt ikke imod man bruger vagtlægen hvis der er noget galt, men det bedste ville jo være man kunne undgå "unødvendige" besøg ved feks først et opkald til akut linien

Anmeld

12. februar 2013

MyLove E

Loa skriver:

VHvis i "bare" er bekymrede er det altså en god idé at ringe til den der akut linie, 1813 tror jeg den hedder.
De kan også give gode råd og ofte bedømme om det kræver vagtlæge eller kan vente til egen læge.

Er bestemt ikke imod man bruger vagtlægen hvis der er noget galt, men det bedste ville jo være man kunne undgå "unødvendige" besøg ved feks først et opkald til akut linien

Vidste ikke der fandtes sådan en linje:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.