CH2012 skriver:
Dette er blot en tanke der strejfede mig: Kan det tænkes, at han er usikker på om du reelt gerne vil have et barn? Jeg tænker (og det er kun en tanke), om han bliver "forvirret" over, du er så god til at lade være med at snakke om det, ikke tager flere test (hvilket en del kvinder - inkl. mig selv, godt kan finde på at gøre meget mere end hvad du har gjort), ikke har nævnt at købe nogle ting, osv.
Men når det er sagt, så synes jeg bestemt ikke, at det er i orden, at han får dig til at føle mindre værd, og det skal han have af vide, at det skal han stoppe med. Det gør også noget ved din selvtillid, at du tør sige fra. Tro mig - jeg taler af erfaring (ikke lige som sådan overfor min kæreste, men i andre sammenhænge).
Og jeg er af den overbevisning, at man bør kunne snakke om tingene sammen i et parforhold. Ikke dermed sagt, at man ikke skal respektere, hvis der er nogle ting som den ene part kan synes er svært at snakke om. Min kæreste og jeg snakker meget om babyprojekt selv, og jeg synes også det er svært, at det er mig som skal starte samtalerne hver gang - men mænd og kvinder er bare forskellige. Vi har ikke brug for at snakke om tingene lige meget, og det er sådan det er. Derfor kan jeg nu godt sige til min kæreste, at der er nogle ting jeg har brug for at vende med ham, eller har brug for at høre om nogle af hans tanker. Kvinder har også oftest meget mere brug for at undersøge ting, læse om tingene, osv.
Håber du kan samle mod til at snakke med ham - det kræver måske lidt overtalelse, men er sikker på, at når først du får prikket hul på bylden, så skal det nok gå og du vil føle dig lidt lettet.
Ja, jeg tror det var det for nu 
Han ved godt, at jeg gerne vil være gravid.
Min bedste veninde fortalte for noget tid siden, at hun var 12 uger henne. Jeg vidste ikke de prøvede, men blev rigtig glad på deres vegne over, at det var lykkedes for dem i 1. forsøg trods kraftig overvægt. Omvendt blev jeg også ked af det, for det ville jo være en ren drøm at kunne følges, men fakta var at de havde prøvet i 12 uger og var 12 uger henne, hvor vi havde "prøvet" i 18 uger uden resultat!
Her kunne jeg ikke skjule mine følelser, og kæresten kommentar var, at nu måtte jeg lige slappe lidt af, for jeg kunne jo ikke være bedst til alting hver gang!
Som om jeg bare så det som et væddeløb!? Siden har jeg været meget påpasselig med ikke at lade mig mærke mednoget! Men jeg synes tydeligt det viser, at han ikke gider snakke om det, så det har jeg ikke tænkt mig at gøre!