Hej piger og drenge
Jeg har brug for at høre Jeres mening.
Kæresten og jeg har været sammen i 9 år, jeg er 28 og han er 26.
Vi startede på PB for lidt over 5 måneder siden, efter kærestens ønske. Han har været "klar" i lang tid, og begyndte at snakke om baby for flere år siden. Ca. 4 måneder før vi startede PB var det ham, der bad mig om snart at smide pillerne...
Jeg var i starten temlig usikker på alt det her baby-halløj, mest fordi jeg var bange for at miste mine veninder, der ikke har børn nogen af dem, og for at jeg vil være en dårlig mor.
Men jeg er af den holdning, at hvis man siger ja til et projekt, så gør man det ikke halvhjertet. Derfor oprettede jeg en profil herinde, så jeg kunne få styr på mine bekymringer og søge råd hos andre. Kæresten har den modsatte holdning, at der ikke er grund til at søge nogen som helst form for information, før man har et reelt problem. Derfor ved han principielt set ikke andet om PB, end at man ikke skal beskytte sig under sex.
Vi snakker ikke om PB på nogen måde til daglig, da jeg ikke tror på, det vil gavne noget som helst at indvie ham i de bekymringer og tanker jeg går rundt med.

Men jeg havde måske haft en forventning om, at han ville gå lidt mere aktivt "til den", når det nu var hans ønske, at vi startede PB, men det gør han ikke... Hvis jeg lader sex være op til ham, så sker der max noget 1 gang om ugen - pt er det 8-9 dage siden han har vist interesse sidst. Hvis jeg forsøger at tage sagen lidt i egen hånd (hvilket jeg har forsøgt 2 gange på de 5 måneder), så får jeg straks en kommentar ala "Det var da helt vildt med dig, du er da helt vild for tiden!", hvilket øjeblikkeligt dræber enhver lyst fra min side, så jeg så straks føler mig som et forskruet og overskruk kvindemenneske

Efterhånden er hele projektet begyndt at gå mig på psykisk, da jeg jo heller ikke bliver yngre, og nu havde jeg jo lige accepteret tanken om, at det var nu vi skulle prøve at blive forældre.
Men hvad der det, der sker? Jeg ved, at jeg på ingen måde presser ham. Har han fortrudt? Trænger han til oplysning om, hvordan man egentlig laver en baby? Et spark i r**en? Eller skal jeg bare acceptere, at det ikke lige interesserer ham så meget at blive far, som jeg først antog, da jeg endelig overgav mig efter han havde plaget i 2 år?
Sorry, at det blev sådan et langt tudeindlæg, men det går mig virkelig på!
Håber at nogen vil give et bud på, hvad der sker, så jeg ikke skal blive ved at gå alene med mine tanker...