Den der med samvittighed :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2013

TNBC

Lusi skriver:

Hvis du læser hvad jeg skriver, så fik ejeren sin telefon igen

Vi havde bare ik lyst til at aflevere den i informationen. Vi stod lige ved siden af, og ventede på den skulle ringe. Sagde til manden, at vi jo måtte gøre det, hvis ik den ringede, men havde som sagt ik særlig meget lyst det, da den unge fyr der stod der, så SÅ ligegyldig ud og er sikker på, han bare selv havde beholdt den.. Jeg er egentlig også pænt ligeglad med hvad vi KUNNE have gjort, for ejeren fik den tilbage, takket være os og alle var glade..

Så du ville ikke aflevere den, fordi der stod en ung fyr, du mente selv ville beholde den? Hvad er det for en fordom at have om unge fyre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Lusi

Yurie skriver:

Så du ville ikke aflevere den, fordi der stod en ung fyr, du mente selv ville beholde den? Hvad er det for en fordom at have om unge fyre?

Aarh come on!
Men vidste jo den ville komme

Kan ik forstå det kan pisse jer af, at ejeren fik sin telefon igen og blev glad.. Men okay, hver sin holdning..

Anmeld

10. februar 2013

Tulle28

Hvis man finder en telefon, så kan man jo ringe til den der sidst og dermed finde ud af, hvem telefonens ejermand er. Det har jeg/vi gjort de (få) gange, vi har fundet en telefon og det ville jeg da ønske nogen havde gjort, da jeg tabte min telefon sidst - også selvom den ikke var fancy, men det er jo mere eller mindre ens liv, der ligger på den. Gider man ikke det, så bør man indlevere den til politiet, de kan finde ud af om den er meldt savnet. Man kan vel ikke ligefrem kalde det tyveri, hvis man beholder en telefon man finder på gaden, men god opførsel er det ikke i mine øjne!!

Anmeld

10. februar 2013

Lusi

Tulle28 skriver:

Hvis man finder en telefon, så kan man jo ringe til den der sidst og dermed finde ud af, hvem telefonens ejermand er. Det har jeg/vi gjort de (få) gange, vi har fundet en telefon og det ville jeg da ønske nogen havde gjort, da jeg tabte min telefon sidst - også selvom den ikke var fancy, men det er jo mere eller mindre ens liv, der ligger på den. Gider man ikke det, så bør man indlevere den til politiet, de kan finde ud af om den er meldt savnet. Man kan vel ikke ligefrem kalde det tyveri, hvis man beholder en telefon man finder på gaden, men god opførsel er det ikke i mine øjne!!

Lige præcis Jeg ville hverken ha lyst eller samvittighed til at beholde det/den..
Vi kunne ik ringe til nogen fra den. Ville ha ringet til "mor" eller sådan noget, men den var låst..

Da vi ik havde lyst til at aflevere den i informationen, stod vi oven i købet og ventede på at den ringede, så vi nåede ik vores færge..

Og ja alligevel er man herinde blevet stemplet, som tyv, egoist, dømmende overfor unge fyre og hvad ved jeg... Velkommen til baby.dk

Anmeld

10. februar 2013

TNBC

Lusi skriver:

Aarh come on!
Men vidste jo den ville komme

Kan ik forstå det kan pisse jer af, at ejeren fik sin telefon igen og blev glad.. Men okay, hver sin holdning..

Jeg synes bare ikke at det er fair at dømme folk, udfra hvordan de ser ud.

Ja det er fint at han fik den tilbage. Jeg tror mere at det er de andre ting du siger og hvad du ikke ville gøre for, at folk fik deres tabte ting tilbage
.
Jeg glemmer rigtig tit ting. Og nej det er ikke altid min skyld.

Anmeld

10. februar 2013

Lusi

Yurie skriver:

Jeg synes bare ikke at det er fair at dømme folk, udfra hvordan de ser ud.

Ja det er fint at han fik den tilbage. Jeg tror mere at det er de andre ting du siger og hvad du ikke ville gøre for, at folk fik deres tabte ting tilbage
.
Jeg glemmer rigtig tit ting. Og nej det er ikke altid min skyld.

Hvad jeg ikke ville gøre, for at folk fik deres ting tilbage?? Hvad snakker du om??
Jeg har da hele tiden skrevet jeg ville aflevere ting tilbage, hvis jeg fandt noget.. Bare ik penge, da der jo ligesom ik står navn på!!
Hvis jeg fandt en pung, er der jo navn at finde i og SÅ kan man returnere det, men kender sgu ik nogen, der skriver navn på deres pengesedler..

Jeg fandt, som tidligere sagt, engang en 100kr, i en kø.. Spurgte ham foran om han havde tabt den og det havde han ik. Afleverede den så i kassen og hun puttede den da bare i lommen.. Nok DERFOR jeg ik stoler på andre end mig selv, når det angår sådan noget!

Ja, nu er jeg så også dømmende overfor kassedamer, åbenbart..

Anmeld

10. februar 2013

TNBC

Lusi skriver:

Hvad jeg ikke ville gøre, for at folk fik deres ting tilbage?? Hvad snakker du om??
Jeg har da hele tiden skrevet jeg ville aflevere ting tilbage, hvis jeg fandt noget.. Bare ik penge, da der jo ligesom ik står navn på!!
Hvis jeg fandt en pung, er der jo navn at finde i og SÅ kan man returnere det, men kender sgu ik nogen, der skriver navn på deres pengesedler..

Jeg fandt, som tidligere sagt, engang en 100kr, i en kø.. Spurgte ham foran om han havde tabt den og det havde han ik. Afleverede den så i kassen og hun puttede den da bare i lommen.. Nok DERFOR jeg ik stoler på andre end mig selv, når det angår sådan noget!

Ja, nu er jeg så også dømmende overfor kassedamer, åbenbart..

Du ville ikke aflevere den i receptionen.. fordi du mener at den unge fyr ville beholde den. jeg siger ikke at du ikke ville sørge for at folk fik deres ting tilbage. Men fordi en kassedame er egoistiske og grådig, er alle det jo ikke.

Men vi gør ting på forskellige måder og det er også fair nok.

Anmeld

10. februar 2013

Lusi

Yurie skriver:

Du ville ikke aflevere den i receptionen.. fordi du mener at den unge fyr ville beholde den. jeg siger ikke at du ikke ville sørge for at folk fik deres ting tilbage. Men fordi en kassedame er egoistiske og grådig, er alle det jo ikke.

Men vi gør ting på forskellige måder og det er også fair nok.

Fint nok

Anmeld

10. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lusi skriver:

Hvis du læser hvad jeg skriver, så fik ejeren sin telefon igen

Vi havde bare ik lyst til at aflevere den i informationen. Vi stod lige ved siden af, og ventede på den skulle ringe. Sagde til manden, at vi jo måtte gøre det, hvis ik den ringede, men havde som sagt ik særlig meget lyst det, da den unge fyr der stod der, så SÅ ligegyldig ud og er sikker på, han bare selv havde beholdt den.. Jeg er egentlig også pænt ligeglad med hvad vi KUNNE have gjort, for ejeren fik den tilbage, takket være os og alle var glade..

Jeg forholdt mig til det, du skrev - "men det ville vi ikke", to gange udråbstegn - og det undrede mig. Du skrev ikke, at I stod lige ved siden af, og at I ville have indleveret den til informationen, hvis den ikke ringede. 

Som det står, kunne I ligeså godt have forladt stedet og bare satset på, den ringede før eller siden, når du nu absolut ikke ville aflevere den, og det var lidt af et sats i mine øjne. Derfor min undren. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.