**Ønskebabyen skriver:
Det er ikke første gang den læge scanner mig og det er faktisk hende der har gjort det flest gange.. Det er sku bare ikke fedt at ligge der på briksen og få "kastet i hovedet" at hun lige pludselig, ud af ingenting, tror jeg har PCO!
Jeg døjer meget med smerter efterfølgende og også denne gang (læs evt den Update jeg lige har lavet på ÆU)
Mht smertestillende får jeg skam både en smertestillende/sovepille hjemmefra som tages en time før vi har tid på klinikken, sammen med to pamol og så får jeg morfin på klinikken. Er fint smertedækket under udtagning men bagefter har jeg rimelig ondt og må kun smertedækkes med panodil/pamol/pinex.
Nej, det er ikke fedt, det forstår jeg godt... Jeg læste i dit første indlæg at det var en anden læge der havde scannet dig sidst og så tænkte jeg bare at det kunne være at denne ikke kendte dig så godt.
Jeg kender alt til at det kan være følelsesmæssigt hårdt at ligge dér og få en masse at vide som er svært at fordøje. Tidligt i mit forløb fandt man ud af at jeg havde en cyste i højre side, men der var ingen der kunne finde ud af hvor den sad og om den kunne være et problem for vores forløb. Og HVER gang jeg blev scannet skulle den diskuteres og vendes og drejes. Efter min graviditet fandt man så ud af at det var en mutation på min urinleder og derfor intet havde at gøre med mit forplantningssystem.
Pointen er: Jeg lærte forholdsvis tidligt i forløbet at tage alt hvad de læger sagde med et gran salt, før man lige havde snakket situationen igennem med dem. Jeg lærte også at JEG er den der ved mest om mit forløb. Og man skal ikke være bange for at rette dem og indgå i en diskussion med dem hvis der er noget man føler at de har overset/fejlvurderet. Så ja, man skal bare prøve at slappe af når de slynger deres teorier ud, også selvom det nogle gange kan være svært.
Og så er jeg af den stærke overbevisning at de ikke gør det fordi de er følelseskolde og tarvelige mennesker, men fordi de prøver at gøre deres arbejde bedst muligt. Og de er altid fanget mellem at prioritere patientens følelser og lufte deres tanker - som jo kan være yderst relevante.
Anmeld