Update: Så står den på scanning i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
24 svar
2 synes godt om
9. februar 2013

**Ønskebabyen

Så har jeg været til scanning.

Sidder lidt med blandede følelser - der var 6 æg i hver side - dvs. 12 i alt - og de var ca. 10 mm og en på 16 mm.

Det har altså ikke har hjulpet noget som helst og gå ned i dosis de første tre dage, for at få lidt færre æg, i forhold til de 13 jeg fik taget ud i sidste forsøg Det har bare sat os en smule bagud istedet for Jeg skal scannes igen på Tirsdag.

Imens jeg lå og blev scannet, sagde lægen lige pludselig noget jeg intet fattede af, og måtte sige "hvad??" og hun spørger så bagefter om jeg kender til PCO - mit hjerte hoppede lige 10 gange ekstra, og sygeplejersken skyndte sig at bryde ind og sige at det har jeg ikke og jeg har bare rigtig mange æg pga. min alder.

Helt ærligt, hvad er det også for noget af lægen at sige midt i det hele. Det var da slet ikke velovervejet! Hun afsluttede så scanningen med at sige det hele så fint ud og at jeg altså ikke havde PCO - nej, det havde jeg da godt nok heller ikke regnet med da!

Så sidder lidt med blandede følelser lige nu - jeg havde jo håbet på at det jeg kunne mærke var få, men store æg. Istedet er det mange æg der ikke er så store SUK!
Jeg sagde til dem at lægen der scannede mig sidste gang, ville prøve at lave færre æg denne gang, da jeg døjede en del med smerter efter sidste ÆU, hvortil sygeplejersken sagde at det bare er super svært at styre, især når jeg selv danner så mange æg. Og jeg sagde så at jeg denne gang havde valgt at blive hjemme fra job i nogle dage efter ÆU, og det synes hun bestemt også at jeg skulle.

Spændende om det så hedder ÆU på Torsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

tarkoflen

Kan godt forstå at du gik derfra med blandede følelser!

Men måske du tog for tidligt på arbejde sidst, og derfor havde ondt længere? Jeg ved ikke om det kan være sådan, men tænker, at det måske er kroppens måde at bede en om at slappe af på?

Håber det bliver bedre for dig denne gang!

Anmeld

9. februar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Kan godt forstå at du gik derfra med blandede følelser!

Men måske du tog for tidligt på arbejde sidst, og derfor havde ondt længere? Jeg ved ikke om det kan være sådan, men tænker, at det måske er kroppens måde at bede en om at slappe af på?

Håber det bliver bedre for dig denne gang!

Jeg tog på arbejde allerede dagen efter ÆU sidst, og ja det var dumt!! Også derfor at jeg vælger at blive hjemme denne gang

Jeg er bare mest skuffet over at der alligevel er "mange" æg - så kunne jeg lige så godt have taget samme dosis fra starten. Nu har det bare sænket os istedet.

Anmeld

9. februar 2013

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Jeg tog på arbejde allerede dagen efter ÆU sidst, og ja det var dumt!! Også derfor at jeg vælger at blive hjemme denne gang

Jeg er bare mest skuffet over at der alligevel er "mange" æg - så kunne jeg lige så godt have taget samme dosis fra starten. Nu har det bare sænket os istedet.

Det kan jeg godt forstå! Heldigvis er det vel "kun" et par dage, er der ikke? Nu har l prøvet det, og hvis l skal have nr. 2 på et tidspunkt eller der mod forventning ikke lykkedes denne gang, så ved l at det skal l ikke prøve igen

Håber et par dage på langs, gør det lidt nemmere

Anmeld

9. februar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Det kan jeg godt forstå! Heldigvis er det vel "kun" et par dage, er der ikke? Nu har l prøvet det, og hvis l skal have nr. 2 på et tidspunkt eller der mod forventning ikke lykkedes denne gang, så ved l at det skal l ikke prøve igen

Håber et par dage på langs, gør det lidt nemmere

Jeg sagde også til kæresten at næste gang (hvis der bliver en) så skal de bare give mig de 112,5 enhed fra start!

Så må jeg bare istedet bide i mig, at jeg laver mange æg og det er smertefuldt bagefter.

Jo indtil videre er vi kun sat 1 dag tilbage, hvis ÆU bliver Torsdag.. Så så slemt er det heller ikke - jeg kan bare ikke lade være med at sammenligne med forrige forsøg, hvor jeg startede på hormoner en Fredag nøjagtig ligesom jeg gjorde denne gang..

Anmeld

9. februar 2013

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Jeg sagde også til kæresten at næste gang (hvis der bliver en) så skal de bare give mig de 112,5 enhed fra start!

Så må jeg bare istedet bide i mig, at jeg laver mange æg og det er smertefuldt bagefter.

Jo indtil videre er vi kun sat 1 dag tilbage, hvis ÆU bliver Torsdag.. Så så slemt er det heller ikke - jeg kan bare ikke lade være med at sammenligne med forrige forsøg, hvor jeg startede på hormoner en Fredag nøjagtig ligesom jeg gjorde denne gang..

Hold da op du er god til at lave æg

Jeg lavede 10 æg på 300 enheder menopur, men det kan måske være forskelligt fra hvilke hormoner man får og så er jeg vist nok også noget ældre end dig

Anmeld

9. februar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Hold da op du er god til at lave æg

Jeg lavede 10 æg på 300 enheder menopur, men det kan måske være forskelligt fra hvilke hormoner man får og så er jeg vist nok også noget ældre end dig

Ja det må jeg jo være Gad vide om det er akupunkturen der har gjort, at jeg har lavet lige så mange æg som sidst, trods lidt færre hormoner de første 3 dage

Jeg er 23 snart 24

Anmeld

9. februar 2013

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Ja det må jeg jo være Gad vide om det er akupunkturen der har gjort, at jeg har lavet lige så mange æg som sidst, trods lidt færre hormoner de første 3 dage

Jeg er 23 snart 24

Jeg tror mest akupunkturen forbereder slimhinden, men jeg er ikke sikker... Prøv evt. at snakke med akupunktøren om smertelindring, det har hjulpet på mine endo smerter!

Jeg er 32 snart 33 så ja jeg er liiige lidt ældre end dig

Anmeld

9. februar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Jeg tror mest akupunkturen forbereder slimhinden, men jeg er ikke sikker... Prøv evt. at snakke med akupunktøren om smertelindring, det har hjulpet på mine endo smerter!

Jeg er 32 snart 33 så ja jeg er liiige lidt ældre end dig

Okay.. Jeg skal have akupunktur i døgnet for ÆU og igen i samme døgn som ÆO så der mener jeg at hun helt automatisk går ind og smertelindre også - jeg har nemlig sagt derinde at jeg døjede med smerter efter ÆU sidste gang

Har simpelthen verdens sødeste og fleksible akupunktør vi aftalte efter sidste behandling i Torsdags, at jeg bare lige skulle sms'e hende i dag efter scanningen - jeg måtte jeg så desværre meddele hende at jeg endnu ikke kendte datoen for ÆU men at jeg skulle scannes igen tirsdag. Hun svare så i løbet af 3min. og skriver at jeg bare skal skrive igen på Tirsdag

Anmeld

9. februar 2013

Putomanen

Jeg havde slet ikke set denne tråd før jeg skrev i den anden 

Jeg er ked af at høre, at du desværre ikke har produceret færre æg denne gang. Som en anden skriver er det forhåbentlig 'kun' nogle dage, du vil være meget generet af ubehag. Og så håber jeg alt hvad jeg kan på, at det er nogle super kvalitetsæg du er i gang med at producere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.