Jeg synes de er vigtigt at børn løbende har omgang med flere end din hustands beboere og de børn der nu engang er i dagplejen hos dig. Vi har selv været ramt hårdt i vores lille by af faldende børnetal hvilket har resulteret i at der næsten ingen børn til dagplejen var. I min datters dagpleje er de pt to børn ud over min datter, den ene en meget lille baby. Min datter på snart 3 år ville på ingen måde udvikle sig hvis ikke de besøgte andre dagplejer, vuggestuer eller børnehaver.
Det er et pust til hendes udvikling at komme ud og lege med andre børn. Og hun er utrolig glad for at være gæst i andre dagplejer såvel som børnehaver. Nej - mit barn er ikke særlig udadvendt, faktisk meget genert - men det tager de jo hånd om når barnet kommer til det nye sted. Så må ærligt indrømme at jeg hellere vil give hende en god dag i børnehaven end at lade en dagplejers mand passe hende.
Forstår iøvrigt ikke at din mand skulle være godkendt også, men har et andet arbejde? Man bliver vel ikke bare godkendt fordi "så er man det". De godkender vel folk med tanke på at de skal være dagplejer
Og hvis han er ansat sammen med dig er det jo en helt anden sag. Ellers ville min holdning være det samme.
Jeg er godt klar over at hele husstanden tjekkes af kommunen osv. Men det er jo ikke det samme som at være godkendt til at passe børnene reelt. Og jeg tænker blot at hvis han har ansvaret en dag og det værst tænkelige sker... Noget går rigtig galt, hvad så?
Når det så er sagt, så ønsker jeg dig held og lykke med din private dagpleje. Håber du får god vind i sejlene, de har de private dagplejere vidst brug for med så drastiskfaldende børnetal.
Mange hilsner,
Zette
Jeg er også privat og mødes hver uge på en legeplads med andre private dp.. Fra uge 8 mødes vi også en gang i md. På et plejehjem..
Vi har også mødtes i legestuen en gang i ugen, men dette spændte kommunen ben for, så fra midt marts har vi fundet et nyt sted.. Så vi igen kommer i legestue..
Dvs at fra Marts mødes vi min. 2 gange i ugen med andre dp-børn og det er ikke mindre end hvad de kommunale gør..
Min kæreste arbejder i skiftehold, så han kunne godt blive vikar (ønsker han så ikk) Men børnene kender ham og kender huset, så skulle jeg blive syg, så kan jeg intet galt se i at børnene bliver et sted hvor de kender...
Ikke alle børn kan lide gæstedp, min den yngste kunne ikke! Så det var dejligt da de lavede et gæstehus, men den har de lukket igen pga økonomi..
jeg siger ikke privat er bedre end kommunalt, men vi er bestemt ikke dårligere...