Privat dagpleje ved Karup i midtjylland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

LilleLene

Nina Odgaard skriver:

ej det kan jeg godt se, det hele skal jo gerne gå op i en højere enhed!

Det er jo det

Men hold da op det er en lækker pris

Held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

LilleLene skriver:

Det er jo det

Men hold da op det er en lækker pris

Held og lykke med det hele

Tak for det Hvis du skulle flytte tættere på, kan du jo altid kontakte mig

Anmeld

10. februar 2013

smokin

Nina Odgaard skriver:

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv! Men her er jeg og mine børn rigtig ked af at de skal i gæstedagpleje i vuggestuen hvor de ikke kender nogen som helst, og heller ikke har kontakt til dem løbende fordi vuggestuen ligger i en anden by! så skulle min dagplejemor blive syg, ja så skal jeg nok finde en anden løsning!

Ang min mand så er han ligeså meget godkendt som jeg er og vil komme til at være sammen med børnene næsten hver dag, så de vil komme til at kende ham rigtig godt, og tror absolut at børnene vil føle sig mere trygge ved en de kender! Han vil så kun blive brugt i nødstilfælde, hvis forældrene slet ikke kan finde en løsning, han har jo også et arbejde der skal passes! Igen skal det siges at jeg og mine børn, meget sjældent er syg, men det kan selvfølgelig forekomme som det kan for de kommunale!

Jeg synes de er vigtigt at børn løbende har omgang med flere end din hustands beboere og de børn der nu engang er i dagplejen hos dig. Vi har selv været ramt hårdt i vores lille by af faldende børnetal hvilket har resulteret i at der næsten ingen børn til dagplejen var. I min datters dagpleje er de pt to børn ud over min datter, den ene en meget lille baby. Min datter på snart 3 år ville på ingen måde udvikle sig hvis ikke de besøgte andre dagplejer, vuggestuer eller børnehaver. 

Det er et pust til hendes udvikling at komme ud og lege med andre børn. Og hun er utrolig glad for at være gæst i andre dagplejer såvel som børnehaver. Nej - mit barn er ikke særlig udadvendt, faktisk meget genert - men det tager de jo hånd om når barnet kommer til det nye sted. Så må ærligt indrømme at jeg hellere vil give hende en god dag i børnehaven end at lade en dagplejers mand passe hende. 

Forstår iøvrigt ikke at din mand skulle være godkendt også, men har et andet arbejde? Man bliver vel ikke bare godkendt fordi "så er man det". De godkender vel folk med tanke på at de skal være dagplejer  Og hvis han er ansat sammen med dig er det jo en helt anden sag. Ellers ville min holdning være det samme.

Jeg er godt klar over at hele husstanden tjekkes af kommunen osv. Men det er jo ikke det samme som at være godkendt til at passe børnene reelt. Og jeg tænker blot at hvis han har ansvaret en dag og det værst tænkelige sker... Noget går rigtig galt, hvad så? 

Når det så er sagt, så ønsker jeg dig held og lykke med din private dagpleje. Håber du får god vind i sejlene, de har de private dagplejere vidst brug for med så drastiskfaldende børnetal. 

Mange hilsner,

Zette

Anmeld

10. februar 2013

Zette skriver:

Jeg synes de er vigtigt at børn løbende har omgang med flere end din hustands beboere og de børn der nu engang er i dagplejen hos dig. Vi har selv været ramt hårdt i vores lille by af faldende børnetal hvilket har resulteret i at der næsten ingen børn til dagplejen var. I min datters dagpleje er de pt to børn ud over min datter, den ene en meget lille baby. Min datter på snart 3 år ville på ingen måde udvikle sig hvis ikke de besøgte andre dagplejer, vuggestuer eller børnehaver. 

Det er et pust til hendes udvikling at komme ud og lege med andre børn. Og hun er utrolig glad for at være gæst i andre dagplejer såvel som børnehaver. Nej - mit barn er ikke særlig udadvendt, faktisk meget genert - men det tager de jo hånd om når barnet kommer til det nye sted. Så må ærligt indrømme at jeg hellere vil give hende en god dag i børnehaven end at lade en dagplejers mand passe hende. 

Forstår iøvrigt ikke at din mand skulle være godkendt også, men har et andet arbejde? Man bliver vel ikke bare godkendt fordi "så er man det". De godkender vel folk med tanke på at de skal være dagplejer  Og hvis han er ansat sammen med dig er det jo en helt anden sag. Ellers ville min holdning være det samme.

Jeg er godt klar over at hele husstanden tjekkes af kommunen osv. Men det er jo ikke det samme som at være godkendt til at passe børnene reelt. Og jeg tænker blot at hvis han har ansvaret en dag og det værst tænkelige sker... Noget går rigtig galt, hvad så? 

Når det så er sagt, så ønsker jeg dig held og lykke med din private dagpleje. Håber du får god vind i sejlene, de har de private dagplejere vidst brug for med så drastiskfaldende børnetal. 

Mange hilsner,

Zette

Vi har jo hver vores meninger og holdninger og det er jo kun godt, ellers bliver livet da for kedeligt!

Og det er da godt din datter trives, hvor hun så end er henne!

MVH Nina

Anmeld

10. februar 2013

Anja82

Mange hilsner,

Zette

Jeg er også privat og mødes hver uge på en legeplads med andre private dp.. Fra uge 8 mødes vi også en gang i md. På et plejehjem.. 

Vi har også mødtes i legestuen en gang i ugen, men dette spændte kommunen ben for, så fra midt marts har vi fundet et nyt sted.. Så vi igen kommer i legestue..

Dvs at fra Marts mødes vi min. 2 gange i ugen med andre dp-børn og det er ikke mindre end hvad de kommunale gør..

Min kæreste arbejder i skiftehold, så han kunne godt blive vikar (ønsker han så ikk) Men børnene kender ham og kender huset, så skulle jeg blive syg, så kan jeg intet galt se i at børnene bliver et sted hvor de kender... 

Ikke alle børn kan lide gæstedp, min den yngste kunne ikke! Så det var dejligt da de lavede et gæstehus, men den har de lukket igen pga økonomi..

jeg siger ikke privat er bedre end kommunalt, men vi er bestemt ikke dårligere... 

Anmeld

10. februar 2013

LilleLene

Nina Odgaard skriver:

Tak for det Hvis du skulle flytte tættere på, kan du jo altid kontakte mig

Anmeld

10. februar 2013

Privatdagplejen-mariemarolle.dk skriver:

Jeg er også privat og mødes hver uge på en legeplads med andre private dp.. Fra uge 8 mødes vi også en gang i md. På et plejehjem.. 

Vi har også mødtes i legestuen en gang i ugen, men dette spændte kommunen ben for, så fra midt marts har vi fundet et nyt sted.. Så vi igen kommer i legestue..

Dvs at fra Marts mødes vi min. 2 gange i ugen med andre dp-børn og det er ikke mindre end hvad de kommunale gør..

Min kæreste arbejder i skiftehold, så han kunne godt blive vikar (ønsker han så ikk) Men børnene kender ham og kender huset, så skulle jeg blive syg, så kan jeg intet galt se i at børnene bliver et sted hvor de kender... 

Ikke alle børn kan lide gæstedp, min den yngste kunne ikke! Så det var dejligt da de lavede et gæstehus, men den har de lukket igen pga økonomi..

jeg siger ikke privat er bedre end kommunalt, men vi er bestemt ikke dårligere... 

Anmeld

10. februar 2013

smokin

Privatdagplejen-mariemarolle.dk skriver:

Jeg har heller ikke sagt på noget tidspunkt at I er dårlige da jeg slet ikke er af den overbevisning. Jeg ville bare ikke vælge en der isolerer børnene som denne dagplejer skriver.. Jeg ville derimod vælge sådan en som dig måske da I da kommer ud og ser andre

min datter har skam også omgang med dagplejens mand og forguder ham, men at han skulle tage over når hun er syg vil jeg stille stort spørgsmålstegn ved. Igen det er jo blot min mening. 

Jeg valgte jo netop dagpleje pga omsorgen og det personlige... Men synes ærligt også der er en grænse. Nok om det, det er slet ikke det debatten handler om

Anmeld

10. februar 2013

Anja82

Zette skriver:

Jeg har heller ikke sagt på noget tidspunkt at I er dårlige da jeg slet ikke er af den overbevisning. Jeg ville bare ikke vælge en der isolerer børnene som denne dagplejer skriver.. Jeg ville derimod vælge sådan en som dig måske da I da kommer ud og ser andre

min datter har skam også omgang med dagplejens mand og forguder ham, men at han skulle tage over når hun er syg vil jeg stille stort spørgsmålstegn ved. Igen det er jo blot min mening. 

Jeg valgte jo netop dagpleje pga omsorgen og det personlige... Men synes ærligt også der er en grænse. Nok om det, det er slet ikke det debatten handler om

Nej nej, børnene skal absolut ud og se andre.. Men man kan sige i den private bolig vil der ikke komme gæstebørn som "slæber" trælse bakterier med eller som tager al dp tid pga utilpashed over at være der..

Jeg vil tro at hvis man er privat dp så skal kommune ud og godkende en vikar - men ved det ikke.. Vælger man privat vælger man jo selv at passe sit barn ved sygdom og ferie og så vil en vikar være en evt. Fordel at kunne få med i prisen, hvis man vil og er tryg ved situationen..

Men ja debatten handler om noget helt andet.

Anmeld

10. februar 2013

Zette skriver:

Zette jeg forstår ikke lige at du skriver at jeg vil isolere børnene for det har jeg da på ingen måde skrevet nogen steder? Her vil vi da komme ud til nogen af de andre private dagplejer i området, vi har bare ikke lige aftalt nogle faste dage i nu, da jeg godt lige vil have nogle børn først og de skal lige have lov at blive kørt ind i deres nye andet hjem! Desuden vil jeg vil selvfølgelig også begynde at besøge de børnehaver ens barn nu skal starte i, når vi kommer så vidt! Samtidig har jeg fået lavet en aftale med en landmand i byen om at vi må komme derned i ny og næ og kigge til kalvene og alt det andet!

Så jeg sidder faktisk her som et stort ? tegn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.