Jeres hverdag og rytme med 2 (eller flere) børn i huset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. februar 2013

Tulle28

Hej piger,

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan jeres hverdag ser ud - hvornår står I op, hvem gør hvad, hvornår spiser I, hvordan ser jeres aftenrytme ud?

Vi har en lille datter på 5 mdr. og en stor pige på snart 3 år. Jeg synes vores morgener og aftener er enormt stressende ind imellem og tænker, om der mon er noget vi kunne gøre anderledes?

Vil rigtig gerne høre, hvordan I gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

Benjamins'mor

Er kun gravid med nr.2, så følger lige med.

Anmeld

5. februar 2013

Muffinmus

Vi står op ved 7 tiden, jeg afleverer de store i børnehaven mellem 8-9.Lægger trunten ud og sove bagefter.
Rydder lidt op eller ordner vasketøj osv.Handler lidt ind i løbet af dagen.
Trunten leger og spiser og sover igen engang efter kl 12.30 måske.
Henter igen mellem 14-15.
Hygger med dem.
spiser ved 17.30 tiden. Ungerne leger eller ser tegnefilm. og kl 19 bliver alle mand puttet.
Vi har en på snart 4, en på 5,5 og Sara på 9 mdr.
Når jeg skal på arbejdet starter vores dag desværre allerede 5.30 for at nå alting.

Anmeld

5. februar 2013

Tulle28

MariaE skriver:

Vi står op ved 7 tiden, jeg afleverer de store i børnehaven mellem 8-9.Lægger trunten ud og sove bagefter.
Rydder lidt op eller ordner vasketøj osv.Handler lidt ind i løbet af dagen.
Trunten leger og spiser og sover igen engang efter kl 12.30 måske.
Henter igen mellem 14-15.
Hygger med dem.
spiser ved 17.30 tiden. Ungerne leger eller ser tegnefilm. og kl 19 bliver alle mand puttet.
Vi har en på snart 4, en på 5,5 og Sara på 9 mdr.
Når jeg skal på arbejdet starter vores dag desværre allerede 5.30 for at nå alting.

Er det dig der får ungerne i tøjet om morgenen? Og kommer de i bad hver dag?

Vi spiser normalt kl. 17.45-18.00, men den lille går som regel i seng kl. 18.00 og 9 ud af 10 gange er det med skrig og skrål, dvs. far eller jeg (eller begge) går til og fra bordet for at få ro på hende. Og det er bare så synd for den store at der er sådan en uro ved middagsbordet, så nu forsøger vi også at spise kl. 17.30. Men synes det er svært at nå, selvom jeg er hjemme i løbet af dagen og kan forberede lidt.

Den store kommer i bad hver dag, synes hun lugter lidt af sur rumpe hvis ikke hun gør det, og er egentlig også klar til at blive puttet kl. 19.00 de fleste aftener, men kommer i seng kl. 19.30. Vi kan simpelthen ikke nå det før

Anmeld

5. februar 2013

Tulle28

Benjamins'mor skriver:

Er kun gravid med nr.2, så følger lige med.

Helt iorden - det er godt med lidt fif

Anmeld

5. februar 2013

Bryndis

Tulle28 skriver:

Hej piger,

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan jeres hverdag ser ud - hvornår står I op, hvem gør hvad, hvornår spiser I, hvordan ser jeres aftenrytme ud?

Vi har en lille datter på 5 mdr. og en stor pige på snart 3 år. Jeg synes vores morgener og aftener er enormt stressende ind imellem og tænker, om der mon er noget vi kunne gøre anderledes?

Vil rigtig gerne høre, hvordan I gør.

Sådan her går min almindelige hverdag hvor jeg er alene med to børn.

Jeg står op kl 6.00 og gør mig færdig og klar til at komme i skole/arbejde.
Jeg vækker børnene kl 6.45 og får dem i tøj og børster tænder.
Vi kører hjemmefra senest kl 7.15 hvor jeg aflevere dem begge i børnehave og dagpleje, som ligger samme sted. De spiser altid morgenmad i børnehaven og dagplejen når jeg skal i skole eller på arbejde.

Jeg får typisk fri kl 14. hvor jeg kører direkte hjem og tømmer opvaskemaskine (hvis den er fyldt), ordner vasketøj (hvis der er noget), laver madpakker til den store og mig selv.

Henter børnene kl 15.15.

Vi kommer hjem ca kl 16. hvor børnene leger eller ser tegnefilm og jeg forbereder aftensmad.

Nogle gange ordner jeg også vasketøj her hvis det skal lægges sammen.

Vi spiser kl 17.30-45 og er færdige omkring kl 18-18.15 hvor jeg rydder af bordet og sætter i opvaskemaskinen.

Vi leger eller slapper af en halv times tid.

Kl 18.45-19.00 børnene kommer i nattøj og får natmad hvis de har lyst til det.
De får børstet tænder og kommer i seng senest kl 19.30.

Og så rydder jeg op over det hele, finder tøj til dagen efter og går i bad.
Så laver jeg lektier og slapper af resten af aften og går i seng kl 22.

Anmeld

5. februar 2013

Bryndis

Bryndis skriver:

Vi kører hjemmefra senest kl 7.15 hvor jeg aflevere dem begge i børnehave og dagpleje, som ligger samme sted. De spiser altid morgenmad i børnehaven og dagplejen når jeg skal i skole eller på arbejde.

Jeg får typisk fri kl 14. hvor jeg kører direkte hjem og tømmer opvaskemaskine (hvis den er fyldt), ordner vasketøj (hvis der er noget), laver madpakker til den store og mig selv.

Henter børnene kl 15.15.

Vi kommer hjem ca kl 16. hvor børnene leger eller ser tegnefilm og jeg forbereder aftensmad.

Vi spiser kl 17.30-45 og er færdige omkring kl 18-18.15 hvor jeg rydder af bordet og sætter i opvaskemaskinen.

Og de kommer i bad hveranden dag. Og det foregår efter aftensmad

Anmeld

5. februar 2013

Tulle28

Bryndis skriver:

Henter børnene kl 15.15.

Gisp du er alene! Stor respekt for det

Det lyder som en rigtig god rytme I har. Omend du har travlt - men sådan er det jo, når man har børn.

Anmeld

5. februar 2013

Nemesis

kan huske da Sara var 5 mdr hvor svært det var at være to stedet på en gang. Den store skulle stadig have hjælp til bad, nattøj oav og den lille ville i hvertfald ikke ligge alene på det tidspunkt.

Så hun røg i vikle eller bæreselen. viklen var bedst.

indtil august hvor den store startede skole sov vi gerne til kl 7.30 og de var i bh/vs 8.30-9. så det var dejlige rolige morgener.

Nu ringer vækkeuret kl. 6.30. Jeg vækker den store på vej til badeværelset så han lige når at vågne lidt.

Han tager selv tøj på nu.
Kl 6.50 kommer lillepigen op og i tøjet. Kl 7 serveres der morgenmad og kl 7.30 senest kører vi.

Lillepien bliver hentet ca. 14.15 i bh og så henter vi storebror i sfoen og er hjemme igen ca. 15.30.

nogle morgener når jeg at sætte en vask over om morgenen...andre gange er det om eftermiddagen/ aftenen.

i dag er det svømmedag..så der er jo samtidig bad. alt efter hvad de ellers render og laver så er det baf 1-2 gange om ugen og ellers en vaskeklud. Men de er også eksembørn og må derfor ikke komme så tit i bad pga. huden.

Anmeld

5. februar 2013

Bryndis

Tulle28 skriver:

Gisp du er alene! Stor respekt for det

Det lyder som en rigtig god rytme I har. Omend du har travlt - men sådan er det jo, når man har børn.

Ja travlt det har jeg men når først man har fået sig en god rytme så kører hverdagen bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.