Der er noget helt galt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2013

JustMe

Hej Janne. Det kan godt lyde som ørerne, som de andre skriver. Hvis hun har haft væske på ørerne længe, kan det meget vel være årsag til hendes manglende sprog også. Hørelsen påvirkes af væsken (og får væsken lov at være der for længe, kan det give permanente høreskader), så en tur til ørelæge er helt sikkert en tur værd. Sørg for at pointere, at hun har flade kruver og at hun sover årligt og generelt virker ulykkelig og generet. Hvis hun tydeligt lindres af panodilen, er der jo ingen tvivl om, at hun har smerter.

Her blev vores datter tjekket og 2 dage efter fik hun dræn.

Mht. panodilen informerede vores ørelæge os om, at den smertedækker bedst, hvis den gives dækkende hele dagen (hvilket også virker som det mest humane, hvis hun er påvirket om dagen også) og ikke bare gives som enkeltdoser hist og her. Derudover må stikpiller vist først bruges fra 15-20 kg?

Jeg vil lige tilføje, at når vores datter har haft høj feber (over 40), så går der gerne nogle dage til en uge, hvor hendes humør er helt til rotterne. Hun bliver dybt ulykkelig over det mindste og er meget kontaktsøgende. Måske det også spiller lidt ind hos jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

Misscbn

Janne T. skriver:

Jeg har brug for at høre, om i tror det kan være ørerne der er noget galt med her.

Rose har lige haft lungebetændelse, samt det blev konstateret hun havde røde ører og flade kurver på begge ører. Hun fik en bredspektret penicillin, som burde tage begge dele. Altså både lungebetændelsen og det med ørerne. Hun afsluttede behandling i torsdags.

.. Men jeg har ikke kunne kende Rose de sidste dage. Først skal siges, at hun havde uforklarlig feber fredag og lørdag, men ikke søndag. Sådan et sted mellem 37,5-39 alt efter hvornår på dagen.

Normalt er hun bare SÅ glad! Hun har bestemt temperament, men det er ikke værre end at vi lige kan aflede hende, hvis hun bliver sur over hun ikke må lave ulykker. Ellers er hun bare en super glad pige i trivsel! Om natten falder hun normalt i søvn uden pjat kl 19, og sover 12 timer uden at vågne.

Men de sidste dage har jeg ikke kunne kende min datter. Hun er MEGET hysterisk! Og jeg synes ikke det er sådan noget almindeligt "normal trodsalder"-agtigt, hun er helt ude af den, bare der er det mindste. Hele hendes verden knækker og hun skriger, skriger, skriger og skriger og er SÅ svær at få til at falde ned igen. Der var dog ikke noget i VS i dag, sagde de. Men hun vrider sig, skriger, græder og kan ikke falde ned. Også bare sådan noget som at jeg lige skulle puste på hendes suppe i aften, så skreg hun utrøsteligt, tårerne trillede, og det var virkelig svært at få hende til at falde ned. Jeg kan slet ikke genkende hende i det

De sidste håndfulde nætter har hun også sovet ret uroligt. Flere gange har hun smågrædt, men dog lagt sig til at sove videre, andre gange har vi måtte ind med sutten og trøste, og hun er ked når hun vågner om morgenen.

Nu her var hun faldet klynkende i søvn men vågnede så og var helt ulykkelig, og skreg og skreg og skreg, trøstet af at komme op i arme, men bare jeg satte mig ned med hende, eller forsøgte at ligge hende, så SKREG hun igen! SKREG! Hun har så fået en panodil stikpille, og så har hun fået en flaske mere, og så faldt hun lidt til ro igen og sover nu

Lyder det som ørerne? En anden ting er, at hun er 16 mdr nu og ikke rigtig har noget sprog. Det kan dog være tilfældigt. Hun forstår dog RIGTIG meget, og får ros af pædagogerne for hendes forståelse, selvom hun ikke rigtig siger så meget sprogligt endnu.

Egen læge har givet os tid til at få checket ørerne igen den 7. marts, dvs. 6 uger fra konstateringen, men synes der er længe til..

Har ikke lige læst tråden men måske er det kindtænder?

sådan var min søn nemlig da han fik sine

Anmeld

5. februar 2013

StudPsyk

blankholm skriver:

Har ikke lige læst tråden men måske er det kindtænder?

sådan var min søn nemlig da han fik sine

Dem har hun allerede fået 4 af, og der opførte hun sig ikke sådan

Anmeld

5. februar 2013

StudPsyk

JustMe skriver:

Hej Janne. Det kan godt lyde som ørerne, som de andre skriver. Hvis hun har haft væske på ørerne længe, kan det meget vel være årsag til hendes manglende sprog også. Hørelsen påvirkes af væsken (og får væsken lov at være der for længe, kan det give permanente høreskader), så en tur til ørelæge er helt sikkert en tur værd. Sørg for at pointere, at hun har flade kruver og at hun sover årligt og generelt virker ulykkelig og generet. Hvis hun tydeligt lindres af panodilen, er der jo ingen tvivl om, at hun har smerter.

Her blev vores datter tjekket og 2 dage efter fik hun dræn.

Mht. panodilen informerede vores ørelæge os om, at den smertedækker bedst, hvis den gives dækkende hele dagen (hvilket også virker som det mest humane, hvis hun er påvirket om dagen også) og ikke bare gives som enkeltdoser hist og her. Derudover må stikpiller vist først bruges fra 15-20 kg?

Jeg vil lige tilføje, at når vores datter har haft høj feber (over 40), så går der gerne nogle dage til en uge, hvor hendes humør er helt til rotterne. Hun bliver dybt ulykkelig over det mindste og er meget kontaktsøgende. Måske det også spiller lidt ind hos jer.

Tak for dit svar!

Har i dag købt flydende panodil igen Jeg har fået rådet af en anden mor at give en dosis kl. 16 og så igen når vi selv går i seng (kl 22) for så burde hun være dækket hele natten. Hun virker mest påvirket sen eftermiddag og nat, så det lyder meget logisk at give det dér, det prøver jeg. Vi skal til ørelæge torsdag, så må vi se hvad han siger!

Det med sproget har jeg undret mig meget over. Der er STOR forskel på børn, men jeg synes det er lidt underligt, at hun forstår ekstremt meget ift sin alder (ifølge pædagogerne), men til gengæld stadig ikke har sprog. Hun kan sige "hej" tydeligt, det er hendes eneste rigtige ord. Så er vi ude i noget "baar" for far, men ikke altid, og nogen gange "buar" for mor, igen ikke ret ofte.. Hun forsøger ikke rigtig at gentage ord. Hun er lige begyndt at forsøge at sige "bog" (bo) - TROR jeg, men det virker bare til, at hun ikke helt fanger det der med sprog. Hun har dog været hurtig motorisk, så det kan bare være der fokus ligger. Men igen. Når nu hun har så stor forståelse, er det lidt spøjst der ikke kommer ord på..

Men ja - nu må vi se hvad de siger torsdag!

Anmeld

5. februar 2013

Fenja09

Janne T. skriver:

Jeg har brug for at høre, om i tror det kan være ørerne der er noget galt med her.

Rose har lige haft lungebetændelse, samt det blev konstateret hun havde røde ører og flade kurver på begge ører. Hun fik en bredspektret penicillin, som burde tage begge dele. Altså både lungebetændelsen og det med ørerne. Hun afsluttede behandling i torsdags.

.. Men jeg har ikke kunne kende Rose de sidste dage. Først skal siges, at hun havde uforklarlig feber fredag og lørdag, men ikke søndag. Sådan et sted mellem 37,5-39 alt efter hvornår på dagen.

Normalt er hun bare SÅ glad! Hun har bestemt temperament, men det er ikke værre end at vi lige kan aflede hende, hvis hun bliver sur over hun ikke må lave ulykker. Ellers er hun bare en super glad pige i trivsel! Om natten falder hun normalt i søvn uden pjat kl 19, og sover 12 timer uden at vågne.

Men de sidste dage har jeg ikke kunne kende min datter. Hun er MEGET hysterisk! Og jeg synes ikke det er sådan noget almindeligt "normal trodsalder"-agtigt, hun er helt ude af den, bare der er det mindste. Hele hendes verden knækker og hun skriger, skriger, skriger og skriger og er SÅ svær at få til at falde ned igen. Der var dog ikke noget i VS i dag, sagde de. Men hun vrider sig, skriger, græder og kan ikke falde ned. Også bare sådan noget som at jeg lige skulle puste på hendes suppe i aften, så skreg hun utrøsteligt, tårerne trillede, og det var virkelig svært at få hende til at falde ned. Jeg kan slet ikke genkende hende i det

De sidste håndfulde nætter har hun også sovet ret uroligt. Flere gange har hun smågrædt, men dog lagt sig til at sove videre, andre gange har vi måtte ind med sutten og trøste, og hun er ked når hun vågner om morgenen.

Nu her var hun faldet klynkende i søvn men vågnede så og var helt ulykkelig, og skreg og skreg og skreg, trøstet af at komme op i arme, men bare jeg satte mig ned med hende, eller forsøgte at ligge hende, så SKREG hun igen! SKREG! Hun har så fået en panodil stikpille, og så har hun fået en flaske mere, og så faldt hun lidt til ro igen og sover nu

Lyder det som ørerne? En anden ting er, at hun er 16 mdr nu og ikke rigtig har noget sprog. Det kan dog være tilfældigt. Hun forstår dog RIGTIG meget, og får ros af pædagogerne for hendes forståelse, selvom hun ikke rigtig siger så meget sprogligt endnu.

Egen læge har givet os tid til at få checket ørerne igen den 7. marts, dvs. 6 uger fra konstateringen, men synes der er længe til..

Vores datter havde MØB i Nov. og fik pencilin i 7 dage, derefter var betændelsen væk, men hun har stadig væske i ørerne og kan derfor stadig føle ubehag, blive ked af det og være mere vågen om natten.

Jeg synes dog ikke at vores datter skriger hysterisk pga det med ørerne, hun tager sig til ørerne bliver meget ked i et øjeblik og leger så videre bagefter. Det kommer ud i den blå luft, og står på i et par dage. Andre børn har det meget værre.

Min tanke er at hun måske stadig har væske på ørerne og det kan desværre også forhindre dem i at udvikle sprog i samme fart som de jævnalderne børn. Derudover lyder det til, at det måske er ramlet sammen med en periode hvor hun bliver mere hysterisk. Har oplevet nøjagtig det samme med Alberte - i samme alder. Hun er 17 måneder nu og bliver rigtig hidsig hvis der er noget der ikke passer hende. Så ligger hun sig også på gulvet og banker og græder højtlydt.

Vi har tid ved ørelægen her i Feb. ikke fordi det plager hende super meget, men hun har stadig dage hvor hun ikke får en ordentlig nattesøvn. Husk at du kan bestille tid til Rose ved ørelæge udenom egen læge.

Ps. har ikke læst hele tråden

/Fenja

Anmeld

5. februar 2013

JustMe

Nogle børn ER bare langsommere med sproget, men hvis hun har væske på øret (og meget måske), så kan det meget vel tænkes. Hvis hun hører som i en bobel, så er det jo også svært for hende at høre, hvordan ordet reelt udtales

Anmeld

5. februar 2013

Janni.

Janne T. skriver:

Hold da kæft en dårlig behandling i fik! Arj mand, er der bare ingen respekt for små børn og deres familier!? Det var dog helt vildt Men jeg kan forestille mig det - Jeg fik mig lige en hormonel tudetur i aften, da jeg så for mig Rose i narkose, hvilket er noget pjat at bekymre sig om allerede nu, når jeg ikke en gang ved om der er noget på ørerne eller ej...

Men nu har jeg fået en tid hos en ørelæge der ligger lige ved vuggestuen på torsdag, så må vi se hvad han siger. Og så må jeg holde hende smertedækket indtil da, har lige fået købt flydende børnepanodil i dag.

Igen tak for svarene!

Det var også yderst ubehageligt. Gør det aldrig igen hvis jeg kan slippe for det. Desværre var metoden den samme hos den ørelæge, Tanja gik til med Liam. Så gad ved om det er normalen her i Jylland?

for jer på Torsdag. Håber du giver en update

Anmeld

5. februar 2013

bøllen

Janni. skriver:

Det var også yderst ubehageligt. Gør det aldrig igen hvis jeg kan slippe for det. Desværre var metoden den samme hos den ørelæge, Tanja gik til med Liam. Så gad ved om det er normalen her i Jylland?

for jer på Torsdag. Håber du giver en update

Ikke hele Jylland :-) her hos os har vi en yderst kompetent ørelæge . Og da Silas skulle have dræn foregik det stille og roligt . Og vi blev ikke smidt ud . En rigtig god oplevelse trods alt

så hele Jylland hører ikke under - måske vi bare er toppen af poppen :-)

Anmeld

8. februar 2013

frk andreasen

For mig lyder det som hendes øre. Min søn som er ørebarn var osse sådan i de6 mdr .år pencilinen ik virkede mere og til han fik dren han havde det fra han var .6-12 mdr så fik han dren g han har lige fået sin anden gang i begge øre. Gå til øre lægen. Så får du en akut tid er jeg sikker på

Anmeld

8. februar 2013

Janni.

Hejsa. Har tænkt på jer. Hvordan gik det hos ørelægen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.