Der er noget helt galt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

StudPsyk

LBK skriver:

Ja det mener vi at det har. Hun er hvertfald blevet sig selv igen.

MEN MEN i går og i dag er hun begyndt at tage sig til øret (det der var værst) igen og sige at det gør ondt. Så vi har faktisk snakket om at jeg skulle kontakte ørelægen i morgen, for tror så alligevel ikke det hele er væk.

Åh, stakkels barn! Så skal hun da vist også checkes Jeg ville ønske, at Rose bare kunne sige hvis det gjorde ondt, men det er jo svært, når man ikke har noget sprog..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

LBK

Janne T. skriver:

Åh, stakkels barn! Så skal hun da vist også checkes Jeg ville ønske, at Rose bare kunne sige hvis det gjorde ondt, men det er jo svært, når man ikke har noget sprog..

Selvom Emmelie har et fint sprog hvad det angår. Gik der i første omgang (inden penicillin) lang tid før hun gav udtryk for hun havde ondt selvom hun plejer at sige til. 

De kan have så ondt at det er svært for dem at beskrive....

Anmeld

4. februar 2013

StudPsyk

LBK skriver:

Selvom Emmelie har et fint sprog hvad det angår. Gik der i første omgang (inden penicillin) lang tid før hun gav udtryk for hun havde ondt selvom hun plejer at sige til. 

De kan have så ondt at det er svært for dem at beskrive....

Jeg har også læst at mindre børn ofte siger at de har "ondt i maven" uanset hvor de i virkeligheden har ondt, så det bliver det jo også noget sværere af...

Anmeld

4. februar 2013

LBK

Janne T. skriver:

Jeg har også læst at mindre børn ofte siger at de har "ondt i maven" uanset hvor de i virkeligheden har ondt, så det bliver det jo også noget sværere af...

ja nemlig. Og jeg har flere gange oplevet at hvis Emmelie har feber kan hun slet ikke beskrive hvor hun har ondt for feber kan jo gøre ondt i hele kroppen...

Anmeld

4. februar 2013

StudPsyk

LBK skriver:

ja nemlig. Og jeg har flere gange oplevet at hvis Emmelie har feber kan hun slet ikke beskrive hvor hun har ondt for feber kan jo gøre ondt i hele kroppen...

Ja, og det kender man jo også godt fra sig selv! Men jeg tænker at jeg lige for nu er nødt til at prøve at smertedække hende lidt.. SKal have fat i noget mere flydende panodil, vi er løbet tør... jeg kan slet ikke klare at give hende de stikpiller, det føles som et overgreb, synes jeg! Det er det selvfølgelig ikke, og hun acceptere det, selvom det tydeligvis ikke er rart, men det flydende er nu bedre. Og det synes hun vist smager godt

Anmeld

4. februar 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Jeg har brug for at høre, om i tror det kan være ørerne der er noget galt med her.

Rose har lige haft lungebetændelse, samt det blev konstateret hun havde røde ører og flade kurver på begge ører. Hun fik en bredspektret penicillin, som burde tage begge dele. Altså både lungebetændelsen og det med ørerne. Hun afsluttede behandling i torsdags.

.. Men jeg har ikke kunne kende Rose de sidste dage. Først skal siges, at hun havde uforklarlig feber fredag og lørdag, men ikke søndag. Sådan et sted mellem 37,5-39 alt efter hvornår på dagen.

Normalt er hun bare SÅ glad! Hun har bestemt temperament, men det er ikke værre end at vi lige kan aflede hende, hvis hun bliver sur over hun ikke må lave ulykker. Ellers er hun bare en super glad pige i trivsel! Om natten falder hun normalt i søvn uden pjat kl 19, og sover 12 timer uden at vågne.

Men de sidste dage har jeg ikke kunne kende min datter. Hun er MEGET hysterisk! Og jeg synes ikke det er sådan noget almindeligt "normal trodsalder"-agtigt, hun er helt ude af den, bare der er det mindste. Hele hendes verden knækker og hun skriger, skriger, skriger og skriger og er SÅ svær at få til at falde ned igen. Der var dog ikke noget i VS i dag, sagde de. Men hun vrider sig, skriger, græder og kan ikke falde ned. Også bare sådan noget som at jeg lige skulle puste på hendes suppe i aften, så skreg hun utrøsteligt, tårerne trillede, og det var virkelig svært at få hende til at falde ned. Jeg kan slet ikke genkende hende i det

De sidste håndfulde nætter har hun også sovet ret uroligt. Flere gange har hun smågrædt, men dog lagt sig til at sove videre, andre gange har vi måtte ind med sutten og trøste, og hun er ked når hun vågner om morgenen.

Nu her var hun faldet klynkende i søvn men vågnede så og var helt ulykkelig, og skreg og skreg og skreg, trøstet af at komme op i arme, men bare jeg satte mig ned med hende, eller forsøgte at ligge hende, så SKREG hun igen! SKREG! Hun har så fået en panodil stikpille, og så har hun fået en flaske mere, og så faldt hun lidt til ro igen og sover nu

Lyder det som ørerne? En anden ting er, at hun er 16 mdr nu og ikke rigtig har noget sprog. Det kan dog være tilfældigt. Hun forstår dog RIGTIG meget, og får ros af pædagogerne for hendes forståelse, selvom hun ikke rigtig siger så meget sprogligt endnu.

Egen læge har givet os tid til at få checket ørerne igen den 7. marts, dvs. 6 uger fra konstateringen, men synes der er længe til..

Hvis du kan lokke med din mor kommer man med det samme til ved ørelægerne i trangstræde i Randers.

Det lyder præcis som Madeleine. Bare hun blir rød i ørene påvirker det hende voldsomt fordi det tog lægerne så lang tid at konstatere det

Så vi får dråber hver gang der er noget, og tit er det altså een gang om måneden vo bøvler. I december endte det endda ud i møb, selvom hun fik dræn for et år siden.

Anmeld

4. februar 2013

K&S

Tulle28 skriver:

Afsted til ørelægen med jer (ikke egen læge, de har altså ikke det fornødne udstyr), du behøver ikke en henvisning. Jeg skal ikke kunne sige om det "bare" er alderen, der falder sammen med sygdom, men som mor til et ørebarn ville jeg helt sikkert få hende tjekket - hellere en gang for meget end en gang for lidt!

helt enig...!

Afsted til ørelæge - rigtig god bedring med Rose!

Anmeld

4. februar 2013

tarkoflen

Janne T. skriver:

Jeg tror jeg beder om en henvisning, for jeg har ikke gode erfaringer med at få tid her i Aarhus. Sidst jeg skulle have en akuttid kunne jeg tidligst få en en uge senere, og der er ingen af dem der har telefonkø, så man kan bruge flere timer på at ringe dem op, hvor den bare dutter optaget - man skal lige være heldig at ramme et "hul", og det er svært..

Jeg fik selv en akut tid hos den, der ligger ovenpå jyske bank nede i byen, der hvor busserne kører ned til busgaden, og den fik jeg i løbet af to dage, til trods for, at det var lige efter nytår... Måske du skulle prøve den?

God bedring med hende!

Anmeld

4. februar 2013

StudPsyk

Baby2påvej skriver:

Hvis du kan lokke med din mor kommer man med det samme til ved ørelægerne i trangstræde i Randers.

Det lyder præcis som Madeleine. Bare hun blir rød i ørene påvirker det hende voldsomt fordi det tog lægerne så lang tid at konstatere det

Så vi får dråber hver gang der er noget, og tit er det altså een gang om måneden vo bøvler. I december endte det endda ud i møb, selvom hun fik dræn for et år siden.

Hun er desværre syg i øjeblikket - vi har godt nok lånt svigernes bil for ugen, men L skal bruge den på job i morgen, da han er blevet sendt på opgave i Horsens og skal køre nogle andre.. Gik jo ikke ud fra vi fik brug for den Men så kunne det måske blive i overmorgen. Min veninde her anbefalet dem i Randers også.

"Må" man godt det, når man kommer udenbys fra, eller hvad man siger?

Virker drænene så slet ikke i hendes tilfælde?

Anmeld

4. februar 2013

LBK

Janne T. skriver:

Ja, og det kender man jo også godt fra sig selv! Men jeg tænker at jeg lige for nu er nødt til at prøve at smertedække hende lidt.. SKal have fat i noget mere flydende panodil, vi er løbet tør... jeg kan slet ikke klare at give hende de stikpiller, det føles som et overgreb, synes jeg! Det er det selvfølgelig ikke, og hun acceptere det, selvom det tydeligvis ikke er rart, men det flydende er nu bedre. Og det synes hun vist smager godt

lyder som en god ide

for hun får det bedre hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.