Janne T. skriver:
Jeg har brug for at høre, om i tror det kan være ørerne der er noget galt med her.
Rose har lige haft lungebetændelse, samt det blev konstateret hun havde røde ører og flade kurver på begge ører. Hun fik en bredspektret penicillin, som burde tage begge dele. Altså både lungebetændelsen og det med ørerne. Hun afsluttede behandling i torsdags.
.. Men jeg har ikke kunne kende Rose de sidste dage. Først skal siges, at hun havde uforklarlig feber fredag og lørdag, men ikke søndag. Sådan et sted mellem 37,5-39 alt efter hvornår på dagen.
Normalt er hun bare SÅ glad! Hun har bestemt temperament, men det er ikke værre end at vi lige kan aflede hende, hvis hun bliver sur over hun ikke må lave ulykker. Ellers er hun bare en super glad pige i trivsel! Om natten falder hun normalt i søvn uden pjat kl 19, og sover 12 timer uden at vågne.
Men de sidste dage har jeg ikke kunne kende min datter. Hun er MEGET hysterisk! Og jeg synes ikke det er sådan noget almindeligt "normal trodsalder"-agtigt, hun er helt ude af den, bare der er det mindste. Hele hendes verden knækker og hun skriger, skriger, skriger og skriger og er SÅ svær at få til at falde ned igen. Der var dog ikke noget i VS i dag, sagde de. Men hun vrider sig, skriger, græder og kan ikke falde ned. Også bare sådan noget som at jeg lige skulle puste på hendes suppe i aften, så skreg hun utrøsteligt, tårerne trillede, og det var virkelig svært at få hende til at falde ned. Jeg kan slet ikke genkende hende i det
De sidste håndfulde nætter har hun også sovet ret uroligt. Flere gange har hun smågrædt, men dog lagt sig til at sove videre, andre gange har vi måtte ind med sutten og trøste, og hun er ked når hun vågner om morgenen.
Nu her var hun faldet klynkende i søvn men vågnede så og var helt ulykkelig, og skreg og skreg og skreg, trøstet af at komme op i arme, men bare jeg satte mig ned med hende, eller forsøgte at ligge hende, så SKREG hun igen! SKREG! Hun har så fået en panodil stikpille, og så har hun fået en flaske mere, og så faldt hun lidt til ro igen og sover nu
Lyder det som ørerne? En anden ting er, at hun er 16 mdr nu og ikke rigtig har noget sprog. Det kan dog være tilfældigt. Hun forstår dog RIGTIG meget, og får ros af pædagogerne for hendes forståelse, selvom hun ikke rigtig siger så meget sprogligt endnu.
Egen læge har givet os tid til at få checket ørerne igen den 7. marts, dvs. 6 uger fra konstateringen, men synes der er længe til..
Hvis du kan lokke med din mor kommer man med det samme til ved ørelægerne i trangstræde i Randers.
Det lyder præcis som Madeleine. Bare hun blir rød i ørene påvirker det hende voldsomt fordi det tog lægerne så lang tid at konstatere det
Så vi får dråber hver gang der er noget, og tit er det altså een gang om måneden vo bøvler. I december endte det endda ud i møb, selvom hun fik dræn for et år siden.