Har det bare af helvedes til !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

Anonym trådstarter

Kakao skriver:

Kan godt forstå, at det er svært

Der er stor forskel på at bo hos sin mor og far i Danmark og have penge nok, og så skulle leve i et fremmed land, hvor man måske heller ikke kender så mange eller har nogle tætte venner - og så samtidigt skulle kæmpe med økonomien :/

Det må da også være hårdt at have alle de her drømme om fremtiden, som bare ikke er realistiske med den økonomi i har

Hvad laver du mens din mand er på arbejde? Prøv at lave en madpakke, og tag på forskellige ture i byen eller området. Det må være ensomt, hvis du bare sidder alene i en lille lejlighed. Tag ud i naturen. Eller meld dig ind i en klub eller forening for at få lidt at lave. Så får du måske mere overskud til at holde fattigdommen ud.

Hvis din mand fortsat ikke kan få et "rigtigt" job og du fortsat ikke har arbejde om et år fx, så kan i jo overveje at flytte til et andet land, hvor jeres drømme om fremtiden måske kan lykkedes

Jeg sad lige og så et program om fattigdom i Portugal, hvor der siden finanskrisen har været rigtig meget fattigdom pga arbejdsløshed. Der var der rigtig mange portugesere som rejste til Mozambique (en tidligere Portugesisk koloni), fordi der var mange flere jobs til dem der. Man så netop et kærestepar, som i Mozambique begge kunne få jobs, men ikke havde kunnet det i Portugal. På den måde kunne de få deres ønsker for fremtiden opfyldt og begynde at planlægge børn osv..

Nu ved jeg jo ikke hvilket land i bor i, og hvad jeres muligheder er for at flytte og få visum osv, men håber du kan bruge mine tanker

Vi har prøvet i et andet land, det gik ikke godt. Det blev rent faktisk det omvendte altså at jeg arbejdede en hel masse og tjente næsten det samme som ham. Derfor valgte vi og flytte tilbage her hvor vi bor for vi har også familie og venner her, men det er nogen han kender/snakker med.
Ja det fuldstændig hårdt og kedeligt, kender ingen herfra snakker kun med hende vi lejer lejligheden fra og invitere hende op osv.
Alle har jo planer som fremtiden, man kan jo ikke tænke tilbage og lave om på fortiden, men jeg har bare altid levet som en Dansker fordi jeg altid har sagt jeg er født og vokset op i Mit land DK. Savner jo DK helt vildt, her hvor jeg bor er der ikke cafeer osv. Meget kedeligt landsby. Sådan som aktivitet kan jeg ikke få lov til før jeg får opholdstilladelse ''det p???? svært''da mit pas er udenlandsk. Jeg burde ha DK pas men næ nej, min far valgte lige at jeg skulle have det samme pas som ham, har prøvet og søge om DK pas det kunne jeg ikke, da jeg ikke havde udd i hånden.
Men jeg går ture, ud i skoven osv også er jeg på kur jo ''kan man kalde det'' nu hvor jeg ikke spiser særlig meget. Men jeg er faktisk også begyndt at forstå min mand, det eneste jeg ikke forstår er hvorfor det ikke bliver bedre. Vi kæmper og kæmper, håber bare det bliver bedre det kan det kun blive hvis jeg får arbejdstilladelse og det skal jeg snakke med kommunen om næste uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Kakao

Ok, ja så er jeg løbet tør for ideer.. Men rigtigt meget held og lykke med arbejdstilladelsen Du må da lige give en update i næste uge, når du har været på kommunen!

Anmeld

7. februar 2013

Anonym trådstarter

Kakao skriver:

Ok, ja så er jeg løbet tør for ideer.. Men rigtigt meget held og lykke med arbejdstilladelsen Du må da lige give en update i næste uge, når du har været på kommunen!

Ja self tak

Anmeld

7. februar 2013

Fenja09

Mettefpigen skriver:

Jeg bor også til 6000.... Her i odense et det normalt.... Du skal være heldig at komme under 5500.....

Ja, her i Aalborg og omegn er 6000 også meget alm. for en lejebolig. Synes ikke det lyder af mange penge for et sted at bo.

/Fenja

Anmeld

14. februar 2013

lille-fisen

Anonym skriver:

Meget kort, jeg er bare træt af mit forhold....Vi har så meget at lave/købe...Vi har slet ikke styr på livet, pga min mand han er bare så skør, han har været total skør, vi har næsten kun lige været sammen i 1.5 år og vi har altid haft det sådan her!!
1, vi må giftes, holde en familie fest...
2, vi må tage kørekort, købe en brugt bil...
3, vi mangler en masse tøj, sko, tasker osv...Vi har intet alt er bare gammelt...
4, vi må flytte, pga nogen mennesker som irretere os konstant...
5, vi må købe møbler, vi har intet ingen ting, vi leier det som der er i lejligheden som vi også leier!!!

MEN FØRST OG FREMMEST MÅ VI HA ET ORDENTLIGT, FAST FULDTIDS JOB, før vi kan gøre alt det her...For lige nu er det hele bare
Derefter når alt dette er ordnet, vil vi gerne i gang med at tage på 1 lille billig ferie hygge os, købe guld, da jeg desværre solgte alt mit fordi vi ingen penge havde, også når det hele er på plads vil vi gerne i gang med projekt baby for imens jeg er gravid vil vi købe baby ting....
Derefter vil vi igang med at lukke hans regninger ned! dem har vi stoppet indtil videre, da han intet arbejde har men han hjælper en ven hvor han tjener til huslejen og mad og det sku ikke nok for os, for vi kan ikke engang hygge os gå ud eller på en cafe, når der så sker noget nødvendigt har vi ingen penge også må han arbejde xtra for at tjene dem, eller give dem tilbage hvis vi låner lidt.
Der kommer bare intet arbejde, det så irreterende, for vi kan ikke gå i gang før han arbejder ordentligt. Det pisse irreterende han ikke har et arbejde, for de fleste steder vil de have kørekort
Vi elsker hinanden og vil kæmpe, men hvor længe?  jeg er blevet træt, ikke fordi jeg vil være rig, eller noget. Men vil bare have mine egne ting og have et godt liv bare leve normalt. Det gør jeg fandme ikke nu, og det værste er han ligger alt 1 sted i hjernen han kan ikke give mig kærlighed pga alle disse problemer, det er næsten også blevet sådan med mig. Alt påvirker os.
Vi træner ikke engang, vi har intet og ingen ting, ikke råd til det. Derfor træner vi hjemme vi laver evt øvelser osv.
Jeg vidste slet ikke alt ville være på denne måde, da jeg flyttede sammen med ham fandt jeg ud af det hele...Men nu vil jeg bare ikke forlade ham
Tænk engang når jeg handler ind, jeg tæller det hele, jeg går ud efter det billigeste, det er godt på en måde, men nogen gange har jeg ikke råd, jeg får ikke spist det jeg vil, pga vi ikke har særlig mange penge. Han tjener kun 15.000 og han arbejder fra kl 07:00-20:00 HVERDAG, UNDTAGET SØNDAGE...
6000 huslejen
1500 strøm
5000 mad, men vi prøver på at spare hele tiden...Jeg snakker om et andet land hvor det er dyrt, vi bor ikke i DK...
1000 sender han til sin mor, som bor alene også i udlandet og hun er gammel.
700 for 2 katonger (staves) cigaretter og det SORT jeg køber, kommer fra billige lande..
200 til taletid 100 til ham og 100 til mig.
Hvad har vi tilbage?  næsten ingen ting jo...hvis der skulle ske noget, er det rest som vi har og bruger det
Men alt andet vi mangler, og må gøre, som er vigtigt syntes jeg kan vi slet ikke gå igang med...Jeg arbejder ikke, jeg kan ikke de giver mig ikke arbejdstilladelse her i nu, vi venter og kæmper med det lige i øjeblikket så jeg kan gå igang med at arbejde.

Vi tænker og tænker men når ikke frem til noget som helst, han tænker på at åbne et firma for 4-5 tusind også lave reklamer, og starte op med sin storebror, svoger, mig og ham..Det sådan med rengøring, betong, strøm osv. Forskelligt, for de har alle udd og erfaring med det. Men vil de overhovedet køre? jeg er helt i tvivl, jeg tør ikke tage det skridt. Men andre ting vi kan gøre? nææ nej han må ikke engang få lån pga gjeld. Jeg kan heller ikke få en dyt, pga jeg intet indtægt(staves) har.  Mit største ønske er at der ryger 200-300 tusind kroner ned et sted fra, eller at jeg rammer lotto..Men nej det gør der bare ikke  Jeg gider heller ikke vente med at få en baby, det jeg også træt af bliver snart gammel. Indtil jeg mødte ham havde jeg det godt, og boede hos forældrene alt kørte som det skulle..Savner mit gode gamle liv  men ikke min fortid, som var

Puha ville lige ud med det, da jeg havde brug for det. Tak for du læste med,

Det lyder som om i sidder rigtigt hårdt i det. Jeres indkomst svarer til to mennesker på su med su-lån også. Så det kan lade sig gøre at leve for de penge. Men jeg ved det fra mig selv at det kan være virkeligt hårdt. Der er ikke ekstra penge til noget sjovt og ofte kan det bare at skulle have nyt tøj være en udfordring.

jeg forstår dig - min kæreste og jeg har levet sådan på su i 6 år. Dog heldigvis med ekstra studiejob ved siden af - ellers havde vi da ikke overlevet 

Når det er sagt synes jeg i skal prøve at:

1. Droppe smøgerne eller skær meget kraftigt ned på dem. Det er en luksus i slet ikke har råd til. Desuden er de jo død usunde så er jo alligevel kun sundt for jer at droppe dem. Tænker også at hvis i bor et land hvor det koster penge at komme til læge, skal i ikke udfordre skæbnen. Det har i simpelthen ikke råd til.

2. Se om det ikke er muligt at lægge et budget, så i ikke bruger nogen unødige penge - overhovedet. Det er skide surt. Men det er nødvendigt. I må finde nogle gratis glæder, smut fx på biblioteket og lån bøger/film/gå på nettet.

3. Lav madplan med grønsagsretter - især når kød er så dyrt

4. Kan du ikke se om du os kan få noget sort arbejde? Fx noget rengøring eller noget i den stil. Det kan jo være dem din kæreste arbejder for kender nogen. Det ikke fordi jeg synes sort arbejde er ok. Men i har brug for pengene og var det mig ville jeg gøre det - af rent overlevelsesinstinkt.

5. Tænk frem ad - har nogen af jer en uddannelse? hvilken uddannelse skal i arbejde hen imod at få? Uddannelse er som regel den bedste vej til et godt job og et bedre liv med flere muligheder

det skal nok blive bedre i må arbejde sammen og ikke bebrejde hinanden, men i må gøre det til jeres fælles projekt

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.