Amanda Stage skriver:
undskyld men du får det jo til at lyde som om man ikke kan stifte familie før man har uddannelse og arbejde?? Det går da meget godt for os! Min kæreste er dog forsørgeren lige pt. og jeg må nøjes med 5000 i SU, men nu er det jo ikke alle der kan planlægge livet til punkt og prikke! Min kæreste og jeg fik vores søn, inden jeg havde fået min studentereksamen og han var i gang med sin bachelor! Det var en upser, men vi klarede den! Nu har vi styr på økonomien, har ejerbolig, bil osv. jeg er gravid igen, for jeg synes faktisk det er skønt at være studerende med børn! Man har masser af tid, ikke så mange penge - men penge er jo ikke lige alt vel??
Nu ved jeg ikke hvor ts bor, men i DK er det altså ikke et problem ikke at have villa, volvo og fuldtidsarbejde, vi bor heldigvis i et godt land hvad det angår! Det virker lidt som et surt opstød, men jeg vil lige pointere at verden ikke altid er sort på hvidt!
I ts' tilfælde kan jeg ikke se skyggen af planer om, hvorfra det økonomiske fundament skal opstå - hun har ingen indtægt, og eneste drøm/plan er fuldtidsjob eller at vinde i Lotto. Jeg fik selv første barn under mine studier, hvilket fungerede fint, så det er ikke ukendt for mig, at det er muligt - men jeg går ud fra, ts ville have nævnt det, hvis hun var/er studerende. Når man er under uddannelse, har man jo en plan og et mål - og her i landet tilmed SU. Det kan jeg ikke læse mig til, at ts har.
At sidde med en elendig økonomi, planlægge barn og - tilsyneladende - ikke have konkrete planer for fremtiden, er i mine øjne en helt anden situation end at blive tidligt gravid ved et uheld, tage sin studentereksamen og læse videre derefter. Du skriver det jo selv - I klarer jer fint - men det gør ts ikke, og derfor mener jeg, der skal tænkes i uddannelse. Og det ER da den almindelige rækkefølge, selvom nogle af os får børn under uddannelse.
Anmeld