Har det bare af helvedes til !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

Mettefpigen

o1Mutte skriver:

Ved også der er flere steder heromkring der koster 5000 og op efter. Men det er muligt at finde noget billigt Vi bor i et ret nyt hus på 120kvm til 3200kr. Og det er inkl. vand og varme

Man skal bare kigge godt efter Vi har haft meget held med at leje huse af privat personer

Det er ikk altid nemt..... Har før kigget i et år uden at finde noget....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

o1Mutte

Mettefpigen skriver:

Det er ikk altid nemt..... Har før kigget i et år uden at finde noget....

Nææ, siger heller ikke det er nemt Vi har bare været heldig at kende en der kender en. Ellers så ringer vi på huse der har stået til salg længe. Tit er folk interesserede i at leje det ud

Anmeld

4. februar 2013

Mettefpigen

o1Mutte skriver:

Nææ, siger heller ikke det er nemt Vi har bare været heldig at kende en der kender en. Ellers så ringer vi på huse der har stået til salg længe. Tit er folk interesserede i at leje det ud

Puhaa.... Hvis du skal leje hus her koster det også 6-7000 kr... ;-) men jaa man kan være heldig :-)

Anmeld

4. februar 2013

o1Mutte

Mettefpigen skriver:

Puhaa.... Hvis du skal leje hus her koster det også 6-7000 kr... ;-) men jaa man kan være heldig :-)

Okay, ikke dem vi har ringet på Men det kommer også meget på hvordan huset er, hvor det ligger osv.

Anmeld

4. februar 2013

Sabsy

sne190810 skriver:

Hvad med du selv begyndte at få en eller anden form for indtægt?!

Hun har ingen tilladelse til det..

Anmeld

4. februar 2013

Mettefpigen

o1Mutte skriver:

Okay, ikke dem vi har ringet på Men det kommer også meget på hvordan huset er, hvor det ligger osv.

Jaa hvis du kommer lidt udenfor Odense er de lidt billigere men må indrømme at jeg ikk har set en bolig til under 4000 her i Odense.....

Anmeld

4. februar 2013

o1Mutte

Mettefpigen skriver:

Jaa hvis du kommer lidt udenfor Odense er de lidt billigere men må indrømme at jeg ikk har set en bolig til under 4000 her i Odense.....

Okay godt jeg ikke bor der så

Anmeld

5. februar 2013

Anonym trådstarter

Kakao skriver:

Det lyder som om du har nogle ønsker som ikke er realistiske i det land i bor i

Det kommer selvfølgelig an på om du er tæt på at få arbejdstilladelse eller ej, for hvis du får det (og får et job), kommer jeres pengesager jo til at se helt anderledes ud.

Hvad mener du med at din mand er skør? Jeg tænker lidt, at 15.000 kr er en meget lav løn for at arbejde 78 timer i ugen :/ Men det kan jo være, at det er sådan det er, der hvor i bor.

For at få det godt i jeres parforhold, så tænker jeg at du må indstille dig på at i må leve "fattigt" i forhold til danske standarter. Er det normalt der hvor i bor, for så kan du måske søge råd hos naboerne?

Din mand arbejder ekstremt mange timer og har ikke brug for en kæreste som brokker sig over økonomien. (han gør jo virkeligt alt hvad han kan for at tjene penge.. Han kan ikke arbejde mere). Sålænge du ikke arbejder, så må du gøre alt for at få en husholdning til at fungere for MEGET få penge. Prøv at gøre det til en hobby. Bag alt brød selv, spis kun kød 2-3 gange om ugen, lav grøddage osv.)

Jeg ved godt at det er MEGET svært.. Men hvis i skal have jeres drømme for fremtiden gjort til virkelighed, så er der kun den vej frem. I kan selvfølgelig håbe på en arbejdstilladelse, men hvis du ikke har fået det på 1,5 år, så ved jeg ikke om der er realistisk.

Under alle omstændigheder er du nødt til at indstille dig på at i er fattige - og at alle jeres dyre ønsker (bryllup, kørekort, bil, flytte osv) er urealistiske.

Prøv at lave en langsigtet plan for hvordan i kan komme ud af fattigdommen. Din mand mener jeg ikke kan gøre mere, da han jo arbejder 78 timer om ugen. Kan du ikke tage en uddannelse? Det giver tit mulighed for et lidt højere lønnet job. Eller har du heller ikke tilladelse til det?

Held og lykke med det hele

Ja præcis du har helt ret, jeg er slet ikke vandt til dette her..Sådan levede jeg jo ikke før, og vi kæmper med at gøre det bedre og bedre. Men nu har jeg bare fået det værre, pga alt dette.
Tja jeg ved ikke om jeg får arbejdstilladelse her, hvis jeg ikke gør så vil det fortsætte med at være sådan her, men jeg håber ihvertfald at jeg får lov til at arbejde som du selv siger så vil der blive en stor forskel og alt vil komme på plads..
Jo min mand arbejder for lidt penge, men mange timer. Det er faktisk bare hjælp det han gør og han får det sort, grunden til han ikke kan finde noget hvidt job, men vi søger hverdag for vi er ikke glade for det.
Iih hvor er det bare nederen  jo jeg snakker også meget tit med den kvinde som har lejet os hendes lejighed ud, hun hjælper engang imellem og det er virkelig rart og sødt af hende. Men jeg er også meget flov over det, over det hele faktisk. Jeg siger intet til min mand, bortset fra han ser hverdag at jeg bliver værre og værre, jeg får ikke købt undertøj, altså det jeg har brug for. Men jeg holder ud, jeg prøver på at skjule det, for jeg græder nemlig hverdag over det liv vi har. Jeg vil heller ikke have noget kærlighed efter dette tidspunkt, sådan har jeg det bare nu

Anmeld

5. februar 2013

Anonym trådstarter

Kvinder/piger...Jeg har ikke lige lyst til at citere men skriver det her..
Jeg har ikke lov til at arbejde, som en anden også skrev, og self vil jeg gerne arbejde..det med guld og ferie skal jo ikke ske nu, det kan ske efter 10 år hvis det skulle være. Men baby, ja det vil jeg slet ikke igang med, det vil jeg heller ikke gøre før jeg får styr på alt andet. Det med min mand, ja vi søger jo et arbejde, så han kan arbejde 37 t om ugen og tjene 20 tusind fx om måneden som det næsten normalt er. Men vi søger og søger, huslejen her er rent faktisk den 2 billigeste, man kan ikke finde noget der er under 5200. Mad pengene er faktisk dyrt her, det er derfor jeg siger 5000. Jeg spiser ikke særlig meget, slet ikke usundt. Men det gør min mand, derfor køber han det til sig selv hele tiden, no problem, han må gøre det der passer ham. Jeg håber bare på jeg får et arbejde snart så jeg kan hjælpe ham, også at vi kan komme igang med at få styr på livet. Her hvor jeg bor koster alt kylling over 50kr og op..Kød koster, 100 og op, nogen gange kan man finde 2 stk kotteleter (staves) for 40 men det ikke så tit. Alt er bare dyrt her, jeg savner DK priser  

Anmeld

5. februar 2013

Kakao

Anonym skriver:

Ja præcis du har helt ret, jeg er slet ikke vandt til dette her..Sådan levede jeg jo ikke før, og vi kæmper med at gøre det bedre og bedre. Men nu har jeg bare fået det værre, pga alt dette.
Tja jeg ved ikke om jeg får arbejdstilladelse her, hvis jeg ikke gør så vil det fortsætte med at være sådan her, men jeg håber ihvertfald at jeg får lov til at arbejde som du selv siger så vil der blive en stor forskel og alt vil komme på plads..
Jo min mand arbejder for lidt penge, men mange timer. Det er faktisk bare hjælp det han gør og han får det sort, grunden til han ikke kan finde noget hvidt job, men vi søger hverdag for vi er ikke glade for det.
Iih hvor er det bare nederen  jo jeg snakker også meget tit med den kvinde som har lejet os hendes lejighed ud, hun hjælper engang imellem og det er virkelig rart og sødt af hende. Men jeg er også meget flov over det, over det hele faktisk. Jeg siger intet til min mand, bortset fra han ser hverdag at jeg bliver værre og værre, jeg får ikke købt undertøj, altså det jeg har brug for. Men jeg holder ud, jeg prøver på at skjule det, for jeg græder nemlig hverdag over det liv vi har. Jeg vil heller ikke have noget kærlighed efter dette tidspunkt, sådan har jeg det bare nu

Kan godt forstå, at det er svært

Der er stor forskel på at bo hos sin mor og far i Danmark og have penge nok, og så skulle leve i et fremmed land, hvor man måske heller ikke kender så mange eller har nogle tætte venner - og så samtidigt skulle kæmpe med økonomien :/

Det må da også være hårdt at have alle de her drømme om fremtiden, som bare ikke er realistiske med den økonomi i har

Hvad laver du mens din mand er på arbejde? Prøv at lave en madpakke, og tag på forskellige ture i byen eller området. Det må være ensomt, hvis du bare sidder alene i en lille lejlighed. Tag ud i naturen. Eller meld dig ind i en klub eller forening for at få lidt at lave. Så får du måske mere overskud til at holde fattigdommen ud.

Hvis din mand fortsat ikke kan få et "rigtigt" job og du fortsat ikke har arbejde om et år fx, så kan i jo overveje at flytte til et andet land, hvor jeres drømme om fremtiden måske kan lykkedes

Jeg sad lige og så et program om fattigdom i Portugal, hvor der siden finanskrisen har været rigtig meget fattigdom pga arbejdsløshed. Der var der rigtig mange portugesere som rejste til Mozambique (en tidligere Portugesisk koloni), fordi der var mange flere jobs til dem der. Man så netop et kærestepar, som i Mozambique begge kunne få jobs, men ikke havde kunnet det i Portugal. På den måde kunne de få deres ønsker for fremtiden opfyldt og begynde at planlægge børn osv..

Nu ved jeg jo ikke hvilket land i bor i, og hvad jeres muligheder er for at flytte og få visum osv, men håber du kan bruge mine tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.