Ciss skriver:
Nu er dette bare en undren fra min side, ikke et angreb.
Min datter har haft flere blærebetændelser og flere nyrebækkenbetændelser, så vi har måttet have urinprøve fra hende mange gange - også da hun var to år og brugte ble.
Nej, hun brød sig vel ikke om det, men vi var jo for søren nødt til at få det til.
Hvad er alternativet til ikke at få taget urinprøven? Bare lade barnet gå med en eventuel betændelse til det bliver virkelig alvorligt eller at sætte det på en muligvis totalt unødvendig antibiotikakur?
I mine øjne er det lidt mærkeligt bare at give op. Som fortalt tidligere fik vi besked på at tage bleen af hende og sidde klar med et prøveglas og fange urin op, når hun endelig tissede. Selvfølgelig var det kedeligt både for hende og os, men vi måtte jo bare prøve, og det gik også til sidst. Vi satte en film på og sad og sang og legede med hende og prøvede at gøre det så hyggeligt som muligt. Rigtig meget af børnenes oplevelse af den slags ting afhænger af, hvordan de voksne håndterer situationen.
- og forøvrigt: Posen sættes ikke på skamlæberne. Den er stor nok til at den sættes på huden rundt, så det er ikke i nærheden af at være et overgreb.
Du må gerne undre dig
så længe jeg ikke finder det strængt nødvendigt Så udsætter jeg hende ikke for disse ting da det er overgreb på hende.. Potten, posen, toilettet skamlæber eller hud..
lugten er den eneste undren. Hun har ikke ondt i maven eller Andet der gør jeg slår alarm. Tråden var blot undren..
jeg har eb datter der er utrolig bange for nye, anderledes ting.. Og jeg mener bange.. vi kan risikere et kæmpe tillidsbrud som prøvet så mange gange før.. Faktisk har vi haft sundhedsplejerske ind Over i længere perioder for at få hjælp da det startede da hun var 6 måneder..
Så hjemme hos os bliver alle nye tiltag og ting nøje overvejet. Jeg vil hellere lade hende stikke en gang ( som tager tre sekunder) til at få målt et evt infektionstal end at tvinge hende til Det andet.. Hvertfald sådan som situationen ser ud lige ..
Og i dag synes jeg slet ikKE hendes urin lugter så nu er dert da sat lidt på strandby..