Blærebetændelse 2 år???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

2babygirls

LBK skriver:

Min datter er to år.

I forgårs (til natten) opdagede jeg at min datters ble/urin lugtede rigtig grimt, i forhold til hvordan urin plejer at lugte. Det samme gjorde den hele dagen i går og i morges. 

Hvordan ved man om en 2 årig har blærebetændelse. ????  klager ikke over at hun har ondt.

Hun var syg en hel uge for en uge siden og er stadig lidt pylret derefter, så der er lidt svært at tyde.

Vi har lige været igennem det samme med vores pige på 2,4 år.

Vi bøvlede i en måned med at opsamle urin. I potten, lade hende tisse på gulvet og til sidst købte vi sådan en urin opsamlingspose man sætter på skamlæberne, men uden held

Så stoppede hun til sidst med at tisse i vågne timer og skreg når hun kom til det, så Vagtlægen gav hende en kur til sidst uden urin prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

LBK

Baby2påvej skriver:

Vi har lige været igennem det samme med vores pige på 2,4 år.

Vi bøvlede i en måned med at opsamle urin. I potten, lade hende tisse på gulvet og til sidst købte vi sådan en urin opsamlingspose man sætter på skamlæberne, men uden held

Så stoppede hun til sidst med at tisse i vågne timer og skreg når hun kom til det, så Vagtlægen gav hende en kur til sidst uden urin prøve

Jeg kunne heller ikke drømme om at starte projektet. Vores datter ville gøre præsic det samme som din. Hun er ikke interesseret i potten selvom hun er 2,2 år. Hun bliver ked af det hvis vi "presser" lidt for meget og toilettet er hun bange for...

Og at sætte sådanne en pose på hendes skamlæber er bandlyst. Vi kan fx kun i meget sjældne tilfælde få lov til at smøre hendes numse med creme hvis hun er meget rød. Hun vil ikke have det, og det respekterer vi.. 

Anmeld

4. februar 2013

Victoriasmor88

Husk på at sådan en pose jo heller ikke er steril, så dem kan sagtens give et positivt svar og så være negativ  

Anmeld

4. februar 2013

LBK

Prinsesse2ben skriver:

Husk på at sådan en pose jo heller ikke er steril, så dem kan sagtens give et positivt svar og så være negativ  

Anmeld

4. februar 2013

2babygirls

Prinsesse2ben skriver:

Hvorfor er posen ikke steril ?? Den er forseglet når man køber den.

Anmeld

4. februar 2013

2babygirls

LBK skriver:

Jeg kunne heller ikke drømme om at starte projektet. Vores datter ville gøre præsic det samme som din. Hun er ikke interesseret i potten selvom hun er 2,2 år. Hun bliver ked af det hvis vi "presser" lidt for meget og toilettet er hun bange for...

Og at sætte sådanne en pose på hendes skamlæber er bandlyst. Vi kan fx kun i meget sjældne tilfælde få lov til at smøre hendes numse med creme hvis hun er meget rød. Hun vil ikke have det, og det respekterer vi.. 

Ja de har deres egen vilje i den alder. Vores sad på potten i over en time og så tegnefilm, men hun kunne fint holde sig

Anmeld

4. februar 2013

LBK

Baby2påvej skriver:

Ja de har deres egen vilje i den alder. Vores sad på potten i over en time og så tegnefilm, men hun kunne fint holde sig

hun er desværre ikke interesseret i at pottetræne. Nogle enkelte gange løber hun ug og sætter sig på potten med ble og tøj på. Hun bliver ked af det hvis man spørger om hun vil have bleen af.

Jeg vil ikke ødelægge noget ved at presse hende..

Anmeld

4. februar 2013

2babygirls

LBK skriver:

hun er desværre ikke interesseret i at pottetræne. Nogle enkelte gange løber hun ug og sætter sig på potten med ble og tøj på. Hun bliver ked af det hvis man spørger om hun vil have bleen af.

Jeg vil ikke ødelægge noget ved at presse hende..

Vores datter leger også kun med børnebrættet med tøj på. Hun har to gange lavet nr 2 på toilettet ved at jeg holdte hende fordi hun havde hård mave og bedre kunne komme af med det der.
Men vi tager også toilet træning som det kommer.

Anmeld

4. februar 2013

Victoriasmor88

Baby2påvej skriver:

Hvorfor er posen ikke steril ?? Den er forseglet når man køber den.

Der sidder jo en masse bakterier i det område som du ikke kan vaske helt væk, og uanset hvor grundigt du gør det vil det derfor aldrig være sterilt. Udover dette får du jo ikke en midstvejsstråle, hvilket jo ofte er den man benytter i forbindelse med en urinprøve  

Anmeld

5. februar 2013

Ciss

Nu er dette bare en undren fra min side, ikke et angreb.

Min datter har haft flere blærebetændelser og flere nyrebækkenbetændelser, så vi har måttet have urinprøve fra hende mange gange - også da hun var to år og brugte ble.

Nej, hun brød sig vel ikke om det, men vi var jo for søren nødt til at få det til.

Hvad er alternativet til ikke at få taget urinprøven? Bare lade barnet gå med en eventuel betændelse til det bliver virkelig alvorligt eller at sætte det på en muligvis totalt unødvendig antibiotikakur?

I mine øjne er det lidt mærkeligt bare at give op. Som fortalt tidligere fik vi besked på at tage bleen af hende og sidde klar med et prøveglas og fange urin op, når hun endelig tissede. Selvfølgelig var det kedeligt både for hende og os, men vi måtte jo bare prøve, og det gik også til sidst. Vi satte en film på og sad og sang og legede med hende og prøvede at gøre det så hyggeligt som muligt. Rigtig meget af børnenes oplevelse af den slags ting afhænger af, hvordan de voksne håndterer situationen.

- og forøvrigt: Posen sættes ikke på skamlæberne. Den er stor nok til at den sættes på huden rundt, så det er ikke i nærheden af at være et overgreb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.