Blærebetændelse 2 år???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.158 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

LBK

Min datter er to år.

I forgårs (til natten) opdagede jeg at min datters ble/urin lugtede rigtig grimt, i forhold til hvordan urin plejer at lugte. Det samme gjorde den hele dagen i går og i morges. 

Hvordan ved man om en 2 årig har blærebetændelse. ????  klager ikke over at hun har ondt.

Hun var syg en hel uge for en uge siden og er stadig lidt pylret derefter, så der er lidt svært at tyde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Ciss

Få kontrolleret urinen.

De dybber en sticks (eller hvad det hedder) og meget hurtigt efter har de svaret.

Ring til lægen.

Min datter har haft det mange gange. Det er bedre at få det kontrolleret en gang for meget end en gang for lidt.

Anmeld

4. februar 2013

LBK

Ciss skriver:

Få kontrolleret urinen.

De dybber en sticks (eller hvad det hedder) og meget hurtigt efter har de svaret.

Ring til lægen.

Min datter har haft det mange gange. Det er bedre at få det kontrolleret en gang for meget end en gang for lidt.

men hun tisser jo i ble??

Hvordan klarer de lige den?? Kan du svare på det?

Anmeld

4. februar 2013

Ciss

Ja.

Jeg boede godt nok i udlandet, da hun var så lille, men vi købte en slags lille plasikpose med en klisterkant i toppen, som var formet så den passede, og så kom bleen udenpå. Når hun så tissede samlede posen en del af det op. Poserne købte vi enten direkte hos lægen/vagtlægen eller på apoteket. (jeg lærte mig efterhånden at have et lager klart.)

Men sidste gang det skete var vi i DK, og da fik vi besked på, at de poser var gået af brug, så vi måtte bare sidde tålmodigt med hende uden ble på og så fange det op i et glas, når hun tissede. Lidt af en tålmodighedsprøve, men du kan prøve at få hende til at drikke lidt. Det kan nogen gange sætte skub i systemet.

Begge dele fungerer.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til lægen og få at vide, hvordan de anbefaler at gøre det.

Anmeld

4. februar 2013

Janni.

Ang. Opsamling af urinen, får man en speciel pose ved lægen, som klistres på omkring kønsdelene. Ubehageligt men det virker.

Anmeld

4. februar 2013

LBK

okay tak...

Anmeld

4. februar 2013

banana3

LBK skriver:

Min datter er to år.

I forgårs (til natten) opdagede jeg at min datters ble/urin lugtede rigtig grimt, i forhold til hvordan urin plejer at lugte. Det samme gjorde den hele dagen i går og i morges. 

Hvordan ved man om en 2 årig har blærebetændelse. ????  klager ikke over at hun har ondt.

Hun var syg en hel uge for en uge siden og er stadig lidt pylret derefter, så der er lidt svært at tyde.

Har hun evt spist asparges (staves) ?? Ikke engang 15-30 min efter man har spist det, STINKER ens urin ganske forfærdeligt

Anmeld

4. februar 2013

LBK

banana3 skriver:

Har hun evt spist asparges (staves) ?? Ikke engang 15-30 min efter man har spist det, STINKER ens urin ganske forfærdeligt

Nej det Har hun ikke.. Det vidste jeg ikke 

Anmeld

4. februar 2013

Silas <3

Min datter havde det da hun var syg, hun havde et infektionstal på 500 et eller andet og hun var MEGET syg og plaget af det og var indlagt i en uge. Husker ikke hvordan de fandt ud af det ;s 

Men ring til lægen 

Anmeld

4. februar 2013

LBK

Silas <3 skriver:

Min datter havde det da hun var syg, hun havde et infektionstal på 500 et eller andet og hun var MEGET syg og plaget af det og var indlagt i en uge. Husker ikke hvordan de fandt ud af det ;s 

Men ring til lægen 

Ja det må jeg gøre i morgen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.