Menstruations kop.!! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2013

Sophie90

raca skriver:

man kan jo vælge at stirilicere cuppen.. så der den jo ren ren og som bunus afgiver den ikke stoffer, det gør både bind og tamponer..

..... Som sagt ved jeg ikke ret meget om det fortæller bare hvad hun sagde, jeg er ikke ude efter at diskutere det da beg virkelig ikke har sat mig mere ind i det overhoved..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Drømme

Mitallerstørsteønske skriver:

Ja

Jeg har lige fået en menstrutions kop, og satte den op, med en smule besvær, men altså jeg har også den store str, da jeg er bange for ellers at bløde igennem.
Koppen kan holde op til 10 år siger de, da den er af natur silikone.
Den kan holde til 10 timers brug
Og kan indeholde forskellige ml.
Man kan sove med den eller svømme siger de.
Den skal gerne ud og skyldes med varmt vand efter udtagning.

Jeg kan ikke mærke noget, og den er behagelig at have i.
Så piger, hvis i har en travl dag eller bløder meget, kan den her kop anbefaldes.

Her er linket: http://www.organicup.dk/
Eller: http://ladycup.dk/menstruationskop-1?gclid=COb70de kjrUCFUh2cAodMXUApw

Har selv overvejet den, men frygter lidt at bruge penge på noget, jeg ikke får brugt.

er den svær at få til at sidde rigtigt ?

for kan slet ikke finde ud af at sætte tamponer rigtigt 

I stedet købte jeg mig for et par måneder siden stofbind, og hold op hvor er jeg glad for dem

Anmeld

30. januar 2013

Carina:-)

Men hvad så når man skal have den ud igen?

Får man så ikke blod på fingerne osv?

Altså jeg ved godt at man skal vaske fingerene ved toiletbesøg osv,men synes alligevel det lyder ulækkert at skulle hive sådan en fætter ud med blod i ...(sart.dk)

Anmeld

30. januar 2013

VIPpigen

Carina:-) skriver:

Altså jeg ved godt at man skal vaske fingerene ved toiletbesøg osv,men synes alligevel det lyder ulækkert at skulle hive sådan en fætter ud med blod i ...(sart.dk)

Jeg syntes ikke det er slemt når du tager den ud, det er værrere med blod når den skal sættes op

men du kan jo også risikere blod på dig, selvom du bruger bind, eller tampax...

Anmeld

30. januar 2013

Zafir

Jeg har også en. Jeg er ikke så god til at gå med den om dagen. Men om natten, er det helt fantastisk. Jeg er for opmærksom på den desværre og det er kun nogengange, jeg får den til at sidde rigtig. Tilgengæld, når den sidder rigtig, kan man slet ikke mærke den og det er som om man slet ikke har menstruaion.. fantastisk!!!...

Så jeg er fan, men desværre ikke ubetinget fan. For mig, skulle den være lidt bredere og ikke så dyb, så ville det være bedre... tror jeg.

Anmeld

31. januar 2013

Anonym8827

Altså, Tampax kan give grime infiktioner, da vattet kan sætte sig fast i skeden, når man trækker den ud. Så er der det med at den kan blive skubbet for langt op, og man ikke kan få den ordenligt ud. Eller svamp.

Bind: lugten, ofte ikke føles behageligt, kan give svamp udenfor skeden.

De er begge to et fremmed legeme. De er heller ikke særlige hygiejniske.

Jeg har helt sikkert været rigtig glad for begge disse ting, men koppen har virkelig overrasket mig.

Det var faktisk min veninde der fortalte mig om den, men min læge snakkede også om det. Især pga. Af min blødning.

Anmeld

31. januar 2013

Aagaard

Carina:-) skriver:

Jeg syntes ikke det er værre end at tage en tampon ud.
Jeg har i det år jeg har brugt den aldrig oplevet at få blod på fingrene ved det.
Mht til at det er ulækkert med blodet, så syntes jeg faktisk at det er meget værre, mere ulækkert at have et bind på med blod + bakterier (deraf lugten) på.
Blodet i koppen hældes bare direkte ned i WC'et (jeg sidder oftest på wc'et når jeg skal tømme den.) og så ser man det jo nærmest ikke.

Jeg er virkelig glad for min

Anmeld

31. januar 2013

LilleLene

Mitallerstørsteønske skriver:

Ja

Jeg har lige fået en menstrutions kop, og satte den op, med en smule besvær, men altså jeg har også den store str, da jeg er bange for ellers at bløde igennem.
Koppen kan holde op til 10 år siger de, da den er af natur silikone.
Den kan holde til 10 timers brug
Og kan indeholde forskellige ml.
Man kan sove med den eller svømme siger de.
Den skal gerne ud og skyldes med varmt vand efter udtagning.

Jeg kan ikke mærke noget, og den er behagelig at have i.
Så piger, hvis i har en travl dag eller bløder meget, kan den her kop anbefaldes.

Her er linket: http://www.organicup.dk/
Eller: http://ladycup.dk/menstruationskop-1?gclid=COb70de kjrUCFUh2cAodMXUApw

kan man ikke komme til at glemme man har den i ?

Anmeld

31. januar 2013

Anonym8827

Hm kan man vel, men i starten er man ret på dupperne over om den. så jo, men ved ikke hvad der sker. Har ikke prøvet det endnu.

Anmeld

31. januar 2013

mrhl

Det kunne da være det var noget jeg skulle prøve.....
Jeg har aldrig kunne gå med tamponer fordi jeg har en eller anden forestilling om at den sætter sig fast eller forsvinder eller andre mærkelige skræktanker, og desuden synes jeg de er enormt ubehagelige at have siddende....

Ved ikke om jeg ville kunne kommer over det og bruge sådan en kop i stedet. I hvert fald lyder det tiltalende at der hverken er lugt eller gener..... Må bestemt undersøges nærmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.