Menstruations kop.!! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

MHB

Når den sidder rigtigt kan man ikke mærke at den er der!

Jeg købte min første for 6 år siden, og købte så en ny for omkring 1 år siden. Ikke fordi den første var slidt op men jeg tænkte at en ny hvert 5. år ikke var fråds! Nu skal jeg have bestilt en i str. 2 så jeg har til når jeg har født, for jeg ville aldrig kunne gå tilbage til bind og/eller tamponer!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Sophie90

Mitallerstørsteønske skriver:

Ja

Jeg har lige fået en menstrutions kop, og satte den op, med en smule besvær, men altså jeg har også den store str, da jeg er bange for ellers at bløde igennem.
Koppen kan holde op til 10 år siger de, da den er af natur silikone.
Den kan holde til 10 timers brug
Og kan indeholde forskellige ml.
Man kan sove med den eller svømme siger de.
Den skal gerne ud og skyldes med varmt vand efter udtagning.

Jeg kan ikke mærke noget, og den er behagelig at have i.
Så piger, hvis i har en travl dag eller bløder meget, kan den her kop anbefaldes.

Her er linket: http://www.organicup.dk/
Eller: http://ladycup.dk/menstruationskop-1?gclid=COb70de kjrUCFUh2cAodMXUApw

Jeg snakkede med en sygeplejerske om dem og hun anbefalede kraftigt at man ikke brugte dem fordi det ikke er naturligt for kroppen at have et fremmedlegeme oppe i sig der ikke blev skiftet (kun vasket). Hun sagde det var enormt uhygiejnisk.. Men held og lykke med den, kender flere der er glade for den :-)

Anmeld

30. januar 2013

Laulund87

Animalia skriver:

Jeg snakkede med en sygeplejerske om dem og hun anbefalede kraftigt at man ikke brugte dem fordi det ikke er naturligt for kroppen at have et fremmedlegeme oppe i sig der ikke blev skiftet (kun vasket). Hun sagde det var enormt uhygiejnisk.. Men held og lykke med den, kender flere der er glade for den :-)

Er en tampon ikke et fremmedlegeme? Ja jeg ved det ikke, ved bare at jeg holder mig til de gode gammeldags bind

Anmeld

30. januar 2013

Lusi

Mitallerstørsteønske skriver:

Ja

Jeg har lige fået en menstrutions kop, og satte den op, med en smule besvær, men altså jeg har også den store str, da jeg er bange for ellers at bløde igennem.
Koppen kan holde op til 10 år siger de, da den er af natur silikone.
Den kan holde til 10 timers brug
Og kan indeholde forskellige ml.
Man kan sove med den eller svømme siger de.
Den skal gerne ud og skyldes med varmt vand efter udtagning.

Jeg kan ikke mærke noget, og den er behagelig at have i.
Så piger, hvis i har en travl dag eller bløder meget, kan den her kop anbefaldes.

Her er linket: http://www.organicup.dk/
Eller: http://ladycup.dk/menstruationskop-1?gclid=COb70de kjrUCFUh2cAodMXUApw

Jeg tænker bare, hvordan man får den ud igen, uden det ligner der er sket et mord
Den er vel godt fyldt og når man hiver den ud, kan man så undgå det skvulper ud over det hele?

Anmeld

30. januar 2013

Aagaard

Animalia skriver:

Jeg vasker den med en pH 4 sæbe eller skolder den, hver 10-12 time.

Jeg foretrækker stadig den fremfor bind og tamponer pga. at det er max 3 gange i døgnet der skal gøres noget, og der er ingen gener hverken lugt eller at man kan mærke at den er der.

Anmeld

30. januar 2013

Sophie90

Laulund87 skriver:

Er en tampon ikke et fremmedlegeme? Ja jeg ved det ikke, ved bare at jeg holder mig til de gode gammeldags bind

Jo men der tager man jo nye hver gang :-) ja også mig! Hehe.. Har heller aldrig brugt andet.. 

Anmeld

30. januar 2013

raca

Animalia skriver:

den sygeplejske aner ikke hvad hun taler om, er jeg sikker på..

min bliver skoldet mellem brug= sterilt

det er silicon, dvs det forstyre ikke skedes naturlige milijø..

hvordan skulle dette være skadeligt??

er tamponer mere naturlige.. de der med masser af absorbener i..

og er bind naturlige med deres absorbener og lugtcamuflerede stoffer..

syntes ski ens krop taler sit tydlige sprog når man ikke længre får svamt og kløre... men kan havde sin mens unden disse gener..

Anmeld

30. januar 2013

Sophie90

Aagaard skriver:

Jeg vasker den med en pH 4 sæbe eller skolder den, hver 10-12 time.

Jeg foretrækker stadig den fremfor bind og tamponer pga. at det er max 3 gange i døgnet der skal gøres noget, og der er ingen gener hverken lugt eller at man kan mærke at den er der.

Okay jamen så meget undersøgte jeg det ikke, jeg regnede bare med at når sygeplejersker siger det så må der være noget om det, men kender som sagt også flere der er rigtig glade for den :-) 

Anmeld

30. januar 2013

raca

Animalia skriver:

Jo men der tager man jo nye hver gang :-) ja også mig! Hehe.. Har heller aldrig brugt andet.. 

man kan jo vælge at stirilicere cuppen.. så der den jo ren ren og som bunus afgiver den ikke stoffer, det gør både bind og tamponer..

Anmeld

30. januar 2013

Sophie90

raca skriver:

den sygeplejske aner ikke hvad hun taler om, er jeg sikker på..

min bliver skoldet mellem brug= sterilt

det er silicon, dvs det forstyre ikke skedes naturlige milijø..

hvordan skulle dette være skadeligt??

er tamponer mere naturlige.. de der med masser af absorbener i..

og er bind naturlige med deres absorbener og lugtcamuflerede stoffer..

syntes ski ens krop taler sit tydlige sprog når man ikke længre får svamt og kløre... men kan havde sin mens unden disse gener..

Jeg ved det ikke, jeg har ikke undersøgt det yderligere overhoved efter hun frarådede dem.. Jeg bruger og har altid selv brugt bind så :-) og jeg har absolut ingen gener ved mens, bruger også änglamark bind..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.