Ikke alle skulle have ret til børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Sabsy

pastry26 skriver:

Men det kan jo være med til at forklare moderens valg og ikke mindst desperation. Synes det er mere forfærdeligt at nogen mennesker lever med en frygt så stor hver eneste dag, at de tyr til sådanne metoder. Og nej, det gør det ikke mere rigtigt det hun gør i mine øjne, men at gå så langt til at sige at hun ikke fortjener børn.. Stakkels kvinde. Vi skal være glade for at bo i Dk 

Den del af verdenen hvor det er optaget, der er det en del af deres kultur og intet med salg af mennesker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

pastry26

PT skriver:

Tak for din indsigt.

Du har fået mig til at tænke og sætte tingene i perspektiv. Det er nemt at blive chokeret, når vi bor i lille, trygge Danmark.

Jeg kan fortælle, at min søns far har mærker i siden af ansigtet, der er skåret ind med en kniv af hans bedstemor, da han var helt lille. 

Adams far er fra Sierra Leone i Vestafrika, og tilbage da de blev taget som slaver og solgt videre, var det ikke muligt for nogen af slaverne at vide, hvor de kom fra, og hvem de var.

De lavede derfor et system, hvor de skar deres stamme- og familietegn ind på siden af ansigtet på deres nyfødte børn, så de kunne finde ud af, hvem de var, og hvor de kom fra.

Da slaverne blev frigivet og fik lov til at vende hjem til bl.a Freetown (en by som blev oprettet af tidligere slaver fra Europa og Amerika), kunne man finde sin familie og/eller stamme, og man var ikke helt alene i verden.

Det samme under slavetiden, når de blev solgt videre; de kunne finde en søster/bror/kusine andet, som de aldrig havde mødt men kunne kende netop pga disse mærker i ansigtet.

Min søns fars generation er den sidste, der har fået skåret disse mærker i huden, men det har været frygten for at miste sine børn til fremmede mennesker, der har fået de ældre generationer til at fortsætte denne tradition. 

Ja, vi er uforstående over for dette "overgreb" mod børn, men det er også svært at sætte sig i deres sted og forstå, hvad de oplever / har oplevet.

Der sker rigtig mange kidnapninger i Latinamerika, og jeg skal ikke gøre mig klog på, om det er grunden til, at denne mor føler sig nødsaget til at mærke sit barn, så det kan blive genkendt, men hvis det er årsagen, så forstår jeg lige pludselig det hele lidt bedre.

Jeg ved heller ikke 100% hvad der lægger til grund for denne handling, men læste forklaringen på nettet.. Uanset hvad så kan man konstatere at vi her i DK har det utroligt godt og trygt. Interessant at høre historien om din mand. Hans familie er jo netop et eksempel på at man har handlet ud fra en tro om at man gjorde det bedste for sit barn.. Lige så vel som de asylansøgere der kommer til DK og for første gang i mange år oplever en form for økonomisk uafhængighed. Det skal deres børn føle, og derved giver de dem slik og kage med i børnehave og skole, fordi deres børn skal have det bedste og det har de måske aldrig haft råd til før.. At børnene så får mange huller i tænderne, det er jo en side af sagen som et knap så godt, set ud fra vores synspunkt. Men er de dårlige mødre? Nej.

Anmeld

29. januar 2013

Muhmi

Frk. Himmelblå skriver:

Og så sagde vi, det bare var noget Ekstra Bladet havde fundet på, og i virkeligheden var alle børn i verden glade, mætte og trygge.

Hvor ville det dog være vidunderligt hvis det var sådan! 

Anmeld

29. januar 2013

MariaKyedDK

Sabsy skriver:

Faldt over denne artikel på EB.dk - og hvor er det dog forfærdeligt, gør ondt helt ind i kroppen

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1909844.ece

ja fy for helvede, nogle mennesker skulle fandme henrettes altså...

Anmeld

29. januar 2013

Muhmi

ja fy for helvede, nogle mennesker skulle fandme henrettes altså...

Aaahh, ligefrem henrettes er måske så meget sagt...

Der er jo ingen der ved hvorfor hun gør det... MEN jeg tænker at det ikke har noget med udsmykning at gøre.... Men hvilken grund der så er, det ved jeg ikke....

Anmeld

29. januar 2013

Sabsy

Muhmi skriver:

Aaahh, ligefrem henrettes er måske så meget sagt...

Der er jo ingen der ved hvorfor hun gør det... MEN jeg tænker at det ikke har noget med udsmykning at gøre.... Men hvilken grund der så er, det ved jeg ikke....

Det er en tradition i deres kultur..

Anmeld

29. januar 2013

Muhmi

Sabsy skriver:

Det er en tradition i deres kultur..

Okay, hvor står det?

Anmeld

29. januar 2013

MorDk

Det er i min verden direkte mishandling! Det er for sygt!

Anmeld

29. januar 2013

Sabsy

Muhmi skriver:

Okay, hvor står det?

Det forgår i Cuba og Cuba har en tradition som bl.a også Thailand og Kina har (så vidt jeg husker) - og denne kultur indebærer en tatto. Kan ikke finde linket men søger og søger..

Anmeld

29. januar 2013

1990h

Sabsy skriver:

Det forgår i Cuba og Cuba har en tradition som bl.a også Thailand og Kina har (så vidt jeg husker) - og denne kultur indebærer en tatto. Kan ikke finde linket men søger og søger..

du må gerne linke hvis du finder det

vi har rejst meget i thailand..og aldrig set børn med tattos..

men hvordan det er i cuba og andet ved jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.