Mit første år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Victoria2013

Martsbaby skriver:

Godt du lige sagde stamtræ, det har jeg tænkt på i flere dage, at det skal jeg huske at have med, og hvad glemmer jeg at skrive på haha..

Jamen altså det jeg har gjort det er jeg har sat det op på den her måde:
Lidt om dig, med navn, terminsdato, fødselsdag, cpr., vores navne og fødselsdage og hans bedsteforældres navne.
Graviditeten, fra dag et til slut nærmest.. Det er ikke alt jeg kan huske, men har skrevet det meste ned
Fødslen, med mål, vægt, JM's navn, hvem der var med til fødslen, hvem der klippede navlesnoren og hvordan det ellers forløb med vandafgang, veer osv.
Efter fødslen, hvornår han blev lagt til bryst første gang, hvordan han havde det lige efter fødslen, hvordan vi havde det, hvem der kom og besøgte os lige kort efter og sådan..
De første dage hjemme, herunder barselsgaver, hvem der kom hjem til os de første dage efter, hvordan amningen gik, hvordan med søvn osv.
Sundhedsplejersken, lidt ligesom den grønne bog (ved ikke om den stadig er sådan), som min mor i hvert fald fik da jeg var lille, så bare skrevet ind så det kan læses
Mødregruppen, hvem var vi i mødregruppe, hvad hed deres børn, hvornår mødte vi dem første gang osv.
Dåben, alt omkring dåben, gæster, gaver, mad, dato og tidspunk, det hele
Lægen, med undersøgelser osv.
Tænderne, hvornår kom den første, hvordan var reaktionen, også tegner jeg selv et tandkort, så jeg kan skrive datoer indeni alle tænderne
Din første jul
Din første fødselsdag
Din første sommerferie
Dagligdagen
, her kommer alt med hvornår han startede med at kravle, rejse sig op selv, gå selv, sove igennem, tale og alle de 1000 ting der er der
Også skal der selvfølgelig masser af billeder ind og anden form for pynt, også skal stamtræet på, tænker måske det skal være på siden lige efter hans navn og de ting

så langt så godt, så skal det bare skrives ind i bogen!

Hvor mange sider har du givet til hvert punkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

1990h

Martsbaby skriver:

Godt du lige sagde stamtræ, det har jeg tænkt på i flere dage, at det skal jeg huske at have med, og hvad glemmer jeg at skrive på haha..

Jamen altså det jeg har gjort det er jeg har sat det op på den her måde:
Lidt om dig, med navn, terminsdato, fødselsdag, cpr., vores navne og fødselsdage og hans bedsteforældres navne.
Graviditeten, fra dag et til slut nærmest.. Det er ikke alt jeg kan huske, men har skrevet det meste ned
Fødslen, med mål, vægt, JM's navn, hvem der var med til fødslen, hvem der klippede navlesnoren og hvordan det ellers forløb med vandafgang, veer osv.
Efter fødslen, hvornår han blev lagt til bryst første gang, hvordan han havde det lige efter fødslen, hvordan vi havde det, hvem der kom og besøgte os lige kort efter og sådan..
De første dage hjemme, herunder barselsgaver, hvem der kom hjem til os de første dage efter, hvordan amningen gik, hvordan med søvn osv.
Sundhedsplejersken, lidt ligesom den grønne bog (ved ikke om den stadig er sådan), som min mor i hvert fald fik da jeg var lille, så bare skrevet ind så det kan læses
Mødregruppen, hvem var vi i mødregruppe, hvad hed deres børn, hvornår mødte vi dem første gang osv.
Dåben, alt omkring dåben, gæster, gaver, mad, dato og tidspunk, det hele
Lægen, med undersøgelser osv.
Tænderne, hvornår kom den første, hvordan var reaktionen, også tegner jeg selv et tandkort, så jeg kan skrive datoer indeni alle tænderne
Din første jul
Din første fødselsdag
Din første sommerferie
Dagligdagen
, her kommer alt med hvornår han startede med at kravle, rejse sig op selv, gå selv, sove igennem, tale og alle de 1000 ting der er der
Også skal der selvfølgelig masser af billeder ind og anden form for pynt, også skal stamtræet på, tænker måske det skal være på siden lige efter hans navn og de ting

så langt så godt, så skal det bare skrives ind i bogen!

den der bog du har fra tiger..er det a4 sider eller større end a4 sider?

Anmeld

29. januar 2013

AnthonsMor

E. B. skriver:

Jeg lavede en fotobog til min søn, med billeder helt fra jeg ventede ham og hele det første år. Der kan du både skrive til, lave baggrund, osv. Den er super fin og han elsker historien om da han var lille.

Hvor fik du den lavet henne?

Anmeld

29. januar 2013

AnthonsMor

1990h skriver:

den der bog du har fra tiger..er det a4 sider eller større end a4 sider?

Det er nærmere A3
Det er den helt store skitsebog de har, den er også med alm. hardback ryg, men jeg synes det var lidt mere fint med ringryggen

Anmeld

29. januar 2013

AnthonsMor

Kia2013 skriver:

Hvor mange sider har du givet til hvert punkt?

Jeg har ikke skrevet det i bogen endnu, men første punkt får 1 side, også resten af pladsen skal bruges til lidt billede eller pynt, det bliver meget en vurderingssag tror jeg

Anmeld

29. januar 2013

1990h

Martsbaby skriver:

Det er nærmere A3
Det er den helt store skitsebog de har, den er også med alm. hardback ryg, men jeg synes det var lidt mere fint med ringryggen

okai hvor mange sider er der i ca?

Anmeld

29. januar 2013

AnthonsMor

1990h skriver:

okai hvor mange sider er der i ca?

80 ark står der

Så faktisk 160 sider hvis man skriver på begge, men det vil jeg ikke gøre..

Anmeld

29. januar 2013

1990h

Martsbaby skriver:

80 ark står der

Så faktisk 160 sider hvis man skriver på begge, men det vil jeg ikke gøre..

okai så du vil ha en blank side bagpå hver side? 160 er også meget

Anmeld

29. januar 2013

AnthonsMor

1990h skriver:

okai så du vil ha en blank side bagpå hver side? 160 er også meget

Jeg tænker billeder.. Jeg har f.eks. taget mavebilleder hver uge, som kunne være på de bagsider der.. Ellers har jeg købt nogle wallstickers, har købt MANGE af samme slags, så der er lidt til bogen og lidt til værelset, og ellers må jeg have fat i noget mere pynt, så det ikke bliver hvide sider

Anmeld

29. januar 2013

1990h

Martsbaby skriver:

Jeg tænker billeder.. Jeg har f.eks. taget mavebilleder hver uge, som kunne være på de bagsider der.. Ellers har jeg købt nogle wallstickers, har købt MANGE af samme slags, så der er lidt til bogen og lidt til værelset, og ellers må jeg have fat i noget mere pynt, så det ikke bliver hvide sider

hvilke wallsticker er det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.