høje hæle og moden? fatter det ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Stivdie

MariaE skriver:

Er jeg den eneste der synes det er helt gak med de sko de altid vil have kvinderne til at gå i i de programmer???
Endnu engang har jeg set du program hvor en kvinde havde dårlig stil og skulle hjælpes.
Men helt ærligt, skal kvinder virkelig have 10 cm høje stiletter på før de kan se lækre ud???
Personligt kan jeg slet ikke gå i sådan noget og har egentligt heller ikke noget ønske om det. Man finder da ikke noget fodtøj der ødelægger ryg og fødder for altid mere end høje fine sko.
Det er helt skørt i min verden at kvinder skal stables sådan op på en tynd lille hæl for at være smarte.
Lidt hæl i ny og næ er da fint, men i de mode programmer skal der jo stiletter til et hvert sæt tøj stort set. Ingen fornuftige bud på gode sko. Altså jeg er fint med på sweatpants og sneakers eller clogs ikke gør meget godt for os kvinder når det nu er. Men de der benbrækker sko kan jeg ikke følge skal være nødvendigt:-D
Måske er jeg bare en af de mødre der trænger til en make over;-) men skoene hopper jeg aldrig på. 5 cm bør være mere end rigeligt:-P

Hmm.. Jeg er lidt ambivalent omkring de høje hæle - jeg kan, som en del andre herinde, godt se at stilletterne ændrer holdningen og de får de der alenlange ben, som lille, kortbenede jeg godt kunne drømme om nogengange.
Omvendt har jeg også lidt et problem med at stilletter og sandaler skal være SÅ høje! Jeg har problemer med leddene i mine ben, og kan derfor slet ikke tåle at gå i så høje hæle. 5-6 cm kan gå engang imellem, men det er faktisk svært at finde i butikkerne - så jeg føler ofte, at jeg er efterladt med muligheden, at jeg kan vælge sko som ødelægger mine led og som jeg i øvrigt ikke kan finde ud af at gå i overhovedet(!!) eller jeg kan vælge den umoderne og ukvindelige løsning at have et par små flade sko på til kjole...

Så jeg kunne godt ønske at flere stilletter blev indført i supermodel-højde OG i hverdags-normalpige-højde
Desuden! HVIS man anskaffer sig sådan et par tårnhøje, så LÆR at gå i dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Dinna88

De gør det også for holdningen. Kvinder med lavt selvværd har oftest en MEGET dårlig holdning i kroppen, og det ser bare forfærdeligt ud.

Jeg har hæle på 5 ud af ugens 7 dage. Jeg synes det ser superduper godt ud!

Anmeld

27. januar 2013

frk1991

MariaE skriver:

Er jeg den eneste der synes det er helt gak med de sko de altid vil have kvinderne til at gå i i de programmer???
Endnu engang har jeg set du program hvor en kvinde havde dårlig stil og skulle hjælpes.
Men helt ærligt, skal kvinder virkelig have 10 cm høje stiletter på før de kan se lækre ud???
Personligt kan jeg slet ikke gå i sådan noget og har egentligt heller ikke noget ønske om det. Man finder da ikke noget fodtøj der ødelægger ryg og fødder for altid mere end høje fine sko.
Det er helt skørt i min verden at kvinder skal stables sådan op på en tynd lille hæl for at være smarte.
Lidt hæl i ny og næ er da fint, men i de mode programmer skal der jo stiletter til et hvert sæt tøj stort set. Ingen fornuftige bud på gode sko. Altså jeg er fint med på sweatpants og sneakers eller clogs ikke gør meget godt for os kvinder når det nu er. Men de der benbrækker sko kan jeg ikke følge skal være nødvendigt:-D
Måske er jeg bare en af de mødre der trænger til en make over;-) men skoene hopper jeg aldrig på. 5 cm bør være mere end rigeligt:-P

jeg elsker stiletter, men også  sweatpants og flade sko

Stiletter gør bare noget ved ens holding, har rimlig mange

Og giver dig ret i de ædelægger fødderne på længere sigt hvis man bruger dem hver dag, men ryggen ødelægger de nu ikke. Mam får en rank ryg af at have dem på, og min mor blev faktisk  beordret af lægen til at gå mere i stiletter fordi hun havde ondt i ryggen af en dum holding

Anmeld

27. januar 2013

Wimmie

MariaE skriver:

Jeg er enig og jeg fatter det heller ikke. Jeg synes ikke at 10 cm gør noget godt for en persons holdning - mindre kan sagtens gøre det.

Det behøver jo ikke at være den fladeste sko men et par centimeter måske 

Selv hvis jeg  kunne gå i højhælede sko ville jeg ikke gøre det (højst en sjælden gang til fest) - jeg har rygproblemer nok i forvejen 

Anmeld

27. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Høje hæle er rigtig pæne til kvinder og gør meget ved holdningen.

Når det så er sagt, havde jeg hæle på i går for første gang siden jeg blev gravid med min datter, som er 3,5 år.

Det var et par støvler med 5 cm hæl kilehæl, og jeg følte mig så feminin, at det nemt kunne tænkes, jeg ville begynde at gå noget mere med dem (men ikke hver dag - har to børn)

Anmeld

27. januar 2013

B&J

Jeg syntes det er super flot med høje hæle men jeg kan bare ikke selv lig at gå med dem men måske når jeg har tabt det jeg skal kan være jeg kan holde til det....

men nej alle alle kan holde eller lig at gå i sådan nogle men jeg syntes det er flot og sexet...

Anmeld

27. januar 2013

Dot D

Jeg er jo en større pige oveni købet med kronisk bækkenløsing, så det med at vove mig ud på stiletter, det har virkeligt været et "no go", MEN nu har jeg faktisk fundet to par med hæl, jeg kan gå i. For det første er de med firkantet "pæl"  og for det andet sidder de vildt godt på min fod. De er ikke viiiiildt høje, men for mig er det en kæmpr omvæltning at stige i dem.

Jeg er blevet meget overrasket over, hvor "pæn" jeg føler mig med dem på. Måske det er det meget glade blik min mand har i øjnene, der er medvirkende til det.

I går var jeg til fødselsdag, og jeg havde skoene på hele aftenen, disse var vel med ca 5 cm, de andre jeg har er med knap 8 cm hæl.

Jeg har lyst til at prøve at gå lidt mere med dem, for jeg kan mærke, at jeg får en helt anden holdning, hvor selv mavemusklerne bliver styrket

Anmeld

27. januar 2013

morethanperfect

MariaE skriver:

Jeg syns det er ærgerligt , at i de programmer , blir kvinderne bare puttet ned i skoene .. For det er MEGET få af dem der kan finde ud af at gå i dem .. Det er der rigtig mange der ikke kan .

Udover det , så ELSKER jeg stiletter .. Jeg føler mig meget mere feminin , og jeg er ku 158 , så et par stiletter på 10 cm , gør virkelig godt for mig  
Man har meget mere rank ryg når man har stiletter på , og ja , højden gør jo altså en del

Men igen , det er jo en smagssag .. Jeg ville aldrig undvære mine stiletter .. ! 

Anmeld

27. januar 2013

Clisolka

Må ærligt indrømme at jeg ikke ejer et par sko med hæl på - jeg kan ikke holde ud at gå i dem og får ondt i fødderne 

Anmeld

27. januar 2013

Victoria2013

Jeg syntes sko med hæle er så flotte og kunne godt tænke mig at kunne gå i stiletter eller bare noget der ligner sådan nogle høje sko eller støvler...

Men jeg er altfor praktisk anlagt og sådan nogle sko skal man jo vænne sig til at gå i, medmindre man vil have ømme fødder og vabler hver gang. Og det har jeg bare ikke tålmodighed til, for det er altså bare mere praktisk med nogle sko eller støvler som er mere "almindelige"

Kan heller ikke forstå de altid skal stables op i de høje hæle... kan godt være man føler sig mere feminin, men... man skal jo også kunne gå i dem, ikke? Og man kan altså også få sko der ikke er så høje og som stadig er flotte og feminine, hvis man er til den slags...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.