Husleje, boligstøtte ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

Sabsy

Jeg har en husleje på 10.400 og får 2000 i boligstøtte og den er på 139kvm til min søn og jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

-og dertil skal du osse lægge diverse børnetilskud. -Det iberegnet står jeg med et rådighedsbeløb på en del mere end det. -og det er inkl. min bil. (Jeg har så osse su-lån)

Så du skal nok kunne klare dig. Dog ville jeg vælge en lidt mindre lejlighed hvis muligt, da din boligsikring så ellers bliver mindre.

Edit: Husk dine forsikringer i øvrigt!

Ja, jeg skal selvfølgelig lige huske forsikringer, men udover det så har jeg ikke andre faste. Den lejlighed jeg godt kunne tænke mig er på 109 kvm, for der må man have husdyr og jeg har to katte - det er desværre meget få lejligheder hvor man må have dyr, så bliver nødt til at vælge derefter også. Men har fundet en anden på 83 kvm til 5600 kr og det er måske mere passende mht boligstøtte.

Mange tak for svar

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Sabsy skriver:

Jeg har en husleje på 10.400 og får 2000 i boligstøtte og den er på 139kvm til min søn og jeg

Ok, det er godt nok en høj husleje - du må næsten være færdiguddannet  Har råd til max at have en husleje på 6000 kr, eftersom jeg forhåbentlig skal på SU til sommer.

Tak for input!

Anmeld

26. januar 2013

Doffie

Min lejlighed er 92 kvadrat meter. Giver 5900. Og får 2700 i bolig sikring og har et barn.

Anmeld

26. januar 2013

Zelinasmor

69 m2 til 5500kr i måneden. Får 2800kr i boligstøtte. (Jeg er på su)

Anmeld

26. januar 2013

Moar2011

Jeg får 5500 udbetalt i min udd.
Bor i en tre"er på 85kvm til lige lidt over 6000 og får 3200 i boligsøtte
HUSK det kan tage to mdr før du får boligstøtte..

Anmeld

26. januar 2013

bobbles

jeg får 3385 kr i bolig støtte som er den højeste takst. min husleje er så på 3188 efter bolig støtte og bor i en 3. er på 85 kvm

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

Jeg får 5500 udbetalt i min udd.
Bor i en tre"er på 85kvm til lige lidt over 6000 og får 3200 i boligsøtte
HUSK det kan tage to mdr før du får boligstøtte..

Hvor længe gik der før du fik boligstøtte, 2 måneder? Og er det med tilbagevirkende kraft eller ?

Anmeld

26. januar 2013

Moar2011

Anonym skriver:

Hvor længe gik der før du fik boligstøtte, 2 måneder? Og er det med tilbagevirkende kraft eller ?

Jeg har ikk fået noget endnu - det siges der at der r

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

Jeg har ikk fået noget endnu - det siges der at der r

Ok, hvor længe har du så ventet på det indtil nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.