Husleje, boligstøtte ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.897 visninger
30 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej enlige forældre!

Jeg vil høre jer om i vil fortælle hvad i giver i ren husleje, samt kvm. på jeres bolig? Det jeg er interesseret i er hvor meget boligstøtte i får?

Den eneste årsag til at jeg er anonym er, at vi herhjemme endnu ikke har offentliggjort at vi går fra hinanden. Jeg skal være bopælsforælder og skal meget gerne starte på udd. til sommer. Så ender jeg på SU og vil gerne vide om jeg kan sætte mig i en lejlighed til f.eks 5700 kr. Hvad jeg har regnet ud (online) så vil jeg få lige omkring 2500 kr i boligstøtte, men kan man stole på den udregner?

Mit problem er egentlig at de fleste lejligheder heromkring koster 5000-6000 kr, ellers valgte jeg gerne at sidde billigere.

Nogen der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Mettefpigen

Sjovt, jeg står lige nøjagtig i samme situation ;-)

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Sjovt, jeg står lige nøjagtig i samme situation ;-)

Ok, ved du noget omkring det med boligstøtten, altså om man kan stole på udregneren online? Det er jo lidt træls at underskrive kontrakt på en lejlighed og så finde ud af bagefter at boligstøtten ikke er så høj som man troede

Anmeld

25. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ok, ved du noget omkring det med boligstøtten, altså om man kan stole på udregneren online? Det er jo lidt træls at underskrive kontrakt på en lejlighed og så finde ud af bagefter at boligstøtten ikke er så høj som man troede

Man kan ikke stole 100% på den, du kan ringe ind til kommunen og spørge dem....

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Man kan ikke stole 100% på den, du kan ringe ind til kommunen og spørge dem....

Ja, det havde jeg også planer om

Er du så også på boligjagt eller har du fundet noget?

Anmeld

25. januar 2013

Tip!

Hej piger.

Jeg er alene med min søn og jeg er under uddannelse på SU.

Min husleje er på 5300 kr og jeg får 3200 i boligsikring.

I vil få ca det samme.. Hov min bolig er 93 kvm..

Håber i kan bruge det.

Anmeld

25. januar 2013

Rikkeas

Anonym skriver:

Hej enlige forældre!

Jeg vil høre jer om i vil fortælle hvad i giver i ren husleje, samt kvm. på jeres bolig? Det jeg er interesseret i er hvor meget boligstøtte i får?

Den eneste årsag til at jeg er anonym er, at vi herhjemme endnu ikke har offentliggjort at vi går fra hinanden. Jeg skal være bopælsforælder og skal meget gerne starte på udd. til sommer. Så ender jeg på SU og vil gerne vide om jeg kan sætte mig i en lejlighed til f.eks 5700 kr. Hvad jeg har regnet ud (online) så vil jeg få lige omkring 2500 kr i boligstøtte, men kan man stole på den udregner?

Mit problem er egentlig at de fleste lejligheder heromkring koster 5000-6000 kr, ellers valgte jeg gerne at sidde billigere.

Nogen der kan hjælpe?

Hej..

Jeg bor i en 3'er, 63 m2

jeg giver i ren husleje 5357 kr - jeg får 3300 kr i boligsikring..

Så er der vand/varme/el på 1000 kr ved siden af (til sammen)

når du starter på su, får du jo forsørger tillæg.

Så får du 8700 ( det gør jeg) udbetalt

Anmeld

25. januar 2013

Rikkeas

Anonym skriver:

du burde kunne stole på udregningen fra borger.dk

den passede næsten 100% på mig dengang

Anmeld

25. januar 2013

Monski

Jeg bor i en 3 værelses på 74 kvm, ren husleje er 6000 og jeg får 3300 i boligsikring som de siger er det maksimale ..
Har dog hørt om en der grundet hun var enlig forældre fik en ekstra sikring på 2000 .. Så altså 5000 i alt, ved dog ikke om det bare er en historie eller om det ren faktisk er rigtigt

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

BMF skriver:

Hej piger.

Jeg er alene med min søn og jeg er under uddannelse på SU.

Min husleje er på 5300 kr og jeg får 3200 i boligsikring.

I vil få ca det samme.. Hov min bolig er 93 kvm..

Håber i kan bruge det.

Ok, så får du næsten det maximale i boligstøtte. Jeg vil også meget gerne op over de 80 kvm, da jeg kommer fra hus og har ret mange ting. Så kan ikke have alle mine ting på f.eks 60 kvm. Ved at støtten også har med kvm. at gøre.

Mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.