Husleje, boligstøtte ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Rikkeas skriver:

Hej..

Jeg bor i en 3'er, 63 m2

jeg giver i ren husleje 5357 kr - jeg får 3300 kr i boligsikring..

Så er der vand/varme/el på 1000 kr ved siden af (til sammen)

når du starter på su, får du jo forsørger tillæg.

Så får du 8700 ( det gør jeg) udbetalt

Så får du max. beløb i boligstøtte, det ville jo være dejligt hvis jeg også kunne få det. Men skal jo have kvm til at stemme overens med huslejen før jeg kan få det. Mener at kommunen betaler op til 80 kvm og så skal man "selv betale" kvm. derover.

Den lejlighed jeg har set koster 5700 kr og den er 109 kvm. Men får det nok lidt stramt hvis jeg f.eks "kun" får 2000 kr i boligstøtte.

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Noneother

Altså. Jeg fik faktisk mere end hvad udregneren fortalte mig. Jeg sidder i en lejlighed på 84m2, med en husleje på 6400 (ca.?) med varme. Varmen bliver så trukket fra inden udregning, og jeg sidder med en egenbetaling på ca. 3000kr efter boligstøtte.

-Jeg er i øvrigt osse på su, og det kan sagtens løbe rundt, hvis ellers dine øvrige udgifter ser fornuftige ud.

Anmeld

25. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

ststastad

Ja, det havde jeg også planer om

Er du så også på boligjagt eller har du fundet noget?

Er st

Anmeld

25. januar 2013

Mettefpigen

Mettefpigen skriver:

Er st

Er stadig på boligjagt....

Anmeld

25. januar 2013

Benjamins'mor

Hvis du er på su og din husleje er omkring 6000 får du omkring 3000 i bolig støtte.

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Er stadig på boligjagt....

Ja, det er heller ikke helt nemt...

Anmeld

25. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ja, det er heller ikke helt nemt...

Nej slet ikk.... Der er ikk rigtig noget at finde medmindre du kommer på 7000 eller et godt stykke ud af byen....

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Nej slet ikk.... Der er ikk rigtig noget at finde medmindre du kommer på 7000 eller et godt stykke ud af byen....

7000 er også mange penge - det kan jeg i hvert fald ikke klare på en SU heller ikke selvom man får forsørgertillæg. Jeg ville meget gerne ned på omkring de 5000, men tror desværre det bliver nærmere de 6000...træls man skal betale så meget for at bo.

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Altså. Jeg fik faktisk mere end hvad udregneren fortalte mig. Jeg sidder i en lejlighed på 84m2, med en husleje på 6400 (ca.?) med varme. Varmen bliver så trukket fra inden udregning, og jeg sidder med en egenbetaling på ca. 3000kr efter boligstøtte.

-Jeg er i øvrigt osse på su, og det kan sagtens løbe rundt, hvis ellers dine øvrige udgifter ser fornuftige ud.

Jeg har ikke andre faste udgifter end husleje, vand/varme og el, samt telefon og evt. fjernsyn/Stofa. Har siddet også regnet på det og vil have lidt over 4000 kr til mig og min datter når alt er betalt. Såfremt at huslejen lyder på 5700 kr ( uden støtte) og det kan vi også godt leve for. Det er meget mindre end hvad vi er vant til, men det er fint nok.

Tak for svar

Anmeld

25. januar 2013

Noneother

Jeg har ikke andre faste udgifter end husleje, vand/varme og el, samt telefon og evt. fjernsyn/Stofa. Har siddet også regnet på det og vil have lidt over 4000 kr til mig og min datter når alt er betalt. Såfremt at huslejen lyder på 5700 kr ( uden støtte) og det kan vi også godt leve for. Det er meget mindre end hvad vi er vant til, men det er fint nok.

Tak for svar

-og dertil skal du osse lægge diverse børnetilskud. -Det iberegnet står jeg med et rådighedsbeløb på en del mere end det. -og det er inkl. min bil. (Jeg har så osse su-lån)

Så du skal nok kunne klare dig. Dog ville jeg vælge en lidt mindre lejlighed hvis muligt, da din boligsikring så ellers bliver mindre.

Edit: Husk dine forsikringer i øvrigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.