Hvad har man pligt til som bopælsforælder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

henh01

Anonym skriver:

Kan fortælle en modsat historie hjemme fra os hvor vi afleverer alt det tøj vi får med på samvær, men hvor moderen ikke kan huske hvad hun har sendt med og derfor tror vi med vilje tilbageholder noget tøj. Men hvad kan en rimelig løsning på sådan en tøjsituation så være hvis alle parter skal være tilfredse?

Uha det ved jeg ikke.. Moderen må skrive ned hvad hun pakker - måske i en kina bog som kommer med til Jer på samvær - I kan så sætte flueben ved de ting mens i pakker dem ned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Valle81

Anonym skriver:

Det er os der er samværsforælder og har lidt problemer med bopælsfamilien. De vil ikke dele kørsel overhovedet og de er ikke til at hugge og stikke i desværre. Så det er blevet pålagt os fordi de bare lader være med at komme om søndagen.

Det er da noget mærkeligt noget. Jeg ville lade være med at køre barnet hjem, og se hvad de så ville sige. Og dernæst så ville jeg tage den med statsamtet. Når man som bopælsforældre sætter sig på tværs ser det rigtigt skidt ud.

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Tage billed af tøjet når der afleveres  

Ja det er en ide at gøre, men jeg synes bare ikke jeg har lyst til at stille børnene op på rad og række for at tage billede af deres tøj hver eneste fredag. Det skulle helst være sådan at de ikke bliver involveret i det. Men selve ideen er god nok, så er man da helt sikker.

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Bonna skriver:

Jeg har lagt tøj til min datters far, for jeg fik ALDRIG noget retur, så en dag da jeg hentede min datter efter samvær gik jeg i kommoden, hentede min datters tøj og lagde så noget han kunne bruge fremover.

Det har vi også fået herhjemme. Vi har tøj til dem her fast, men da moderen kræver at vi sender børnene hjem i det samme tøj de er kommet i, så er den løsning ikke så ligetil. Selvom vi får lagt tøjet til side og ikke blander det med andet, så vi er hundrede på at det er det samme, så er hun helt overbevist om at vi har beholdt noget af det som de havde på. Og det er bare ikke rigtigt, for vi har et bestemt sted vi har lagt det i det års tid aftalen har varet og det er først nu, hvor konflikten med kørsel er kommet på banen, at hun to gange indenfor kort tid, har beskyldt os for at give forkert tøj på hjem. Og jeg kan godt se man kan blive i tvivl og tænke at den slags jo kan ske, men vi er meget obs på det fordi vi ved hvor lidt der skal til før en konflikt optrappes.

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Uha det ved jeg ikke.. Moderen må skrive ned hvad hun pakker - måske i en kina bog som kommer med til Jer på samvær - I kan så sætte flueben ved de ting mens i pakker dem ned.

Vi har for noget tid siden fået noget tøj som vi har fast hos os. Så aftalen har været den at vi giver børnene det samme tøj på hjem, som de kommer i om fredagen. Men det er blevet et problem nu, da hun tror vi tilbageholder noget tøj. Så for at undgå konflikter af nogen art, skal vi bare have fundet en anden måde at gøre det på.

Men bogen er da en ide, det gav mig også en anden. At mor må skrive en sms med det tøj hun har givet dem på, for så er børnene ikke involveret i det på den måde at de skal fragte en bog frem og tilbage. Der kan også hurtigt komme til at stå nogle ting der ikke skal, men det er da helt sikkert et forsøg værd!

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Det er da noget mærkeligt noget. Jeg ville lade være med at køre barnet hjem, og se hvad de så ville sige. Og dernæst så ville jeg tage den med statsamtet. Når man som bopælsforældre sætter sig på tværs ser det rigtigt skidt ud.

Der er to børn og de skal køres i hver deres institution. De bor 40 km væk fra os så det vil være synd for dem hvis vi skal køre dem hjem om morgenen mandag. Min mand skal nemlig møde kl 7 så det vil blive meget tidligt de skal op for at nå det. Vi har ellers tænkt på det, men det er mere børnene det kommer til at ramme, end moderen. Så det er ikke det værd. Men vi tror også det ender i SF desværre, for der er mange småting som fylder meget og gør samarbejdet svært. Så måske det er nemmere at få en fast plan vi skal følge i stedet for, så er der ingen tvivl. Og selvom vi synes det er meget rimeligt, så er SF jo meget med på bopælsforældrens side, hvis man kan sige det sådan. Som du også beskriver. Så vi sidder lidt i saksen og ved ikke om vi bare skal give os fordi vi alligevel kommer til at tabe en evt tur i SF

Anmeld

26. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Ja det er en ide at gøre, men jeg synes bare ikke jeg har lyst til at stille børnene op på rad og række for at tage billede af deres tøj hver eneste fredag. Det skulle helst være sådan at de ikke bliver involveret i det. Men selve ideen er god nok, så er man da helt sikker.

Mente nu hun raget et billed af det sæt tøj i får ned unden det kommer på børnene  

og så sender det til jer.. Så kan i se om det hele er der.. Jeg ville så råde jer til at tage billed af det tøj i sender med hjem.. Så der ikke sker misforståelser  

ellers må i ta den med SF .. De er jo til for at hjælpe med sådanne problemer  

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Mente nu hun raget et billed af det sæt tøj i får ned unden det kommer på børnene  

og så sender det til jer.. Så kan i se om det hele er der.. Jeg ville så råde jer til at tage billed af det tøj i sender med hjem.. Så der ikke sker misforståelser  

ellers må i ta den med SF .. De er jo til for at hjælpe med sådanne problemer  

Ahh okay, så langt havde jeg ikke lige tænkt

Det lyder som en god ide for at undgå konflikter, men hvor er det dog et eller andet sted lidt langt ude, at man er nødt til at gøre det. Det var et godt bud på mit spørgsmål til at undgå misforståelsser. Tak for det

Anmeld

26. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Ahh okay, så langt havde jeg ikke lige tænkt

Det lyder som en god ide for at undgå konflikter, men hvor er det dog et eller andet sted lidt langt ude, at man er nødt til at gøre det. Det var et godt bud på mit spørgsmål til at undgå misforståelsser. Tak for det

Tja, nogengange fungere det bare ikke med samarbejdet  

Mht. Kørsel ville jeg sige Tim moren at enten henter hun børnene til aftalt tid, ellers får hun dem ikke hjem før hun henter, derefter ville jeg tage en tur i SF .. så står i betydeligt bedre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.