Lahn11 skriver:
Bopælsforældren skal KUN give tøj og sko med.. Ikke bleer, ikke mad, ikke legetøj, ikke barnevogn osv.
og det er bopælsforældren som bestemmer hvad barnet skal have med.. Jeg har en veninde som har købt noget tøj i genbrug, det har børnene så med til samvær, der kan IKKE stilles krav om f.eks. festtøj eller udklædning osv.
Så må samværsfirældren selv købe..
Bidraget samvlrsforældre betaler, dækker kun tøj..
Mht. Kørsel er det den forældre som skal have barnet spm sørger for transport.. Så barnet hentes af samværs forældrene ved start af samvær, og af bopælsforældre ved slut af samvær..
præcist!

Herhjemme har vi i årevis oplevet at alt det "gode" tøj ikke blev afleveret tilbage - dette blev bragt op i SFV og der blev indgået aftale om at far selv sørge for tøj i samværsperiode (da han havde en masse arvetøj)
Nu er vores barn heldivis så stort at hun selv kan huske at få sit tøj med hjem igen - hun ligner noget af en cirkus npr hun er hos sin far og det vil vi selvfølgelig forsøge at undgå så nu får hun min. 1 sæt på derhjem som de så kan "vaske" og så kan hun have det på i skole igen mandag. (problemet er bare at far ikke vasker tøjet - opdagede efter sidste samvær at min datter havde haft det samme tøj på fredag sovet i det til lørdag, haft det på lørdag og havde det sjovt nok på hjem søndag også)
Kan ikke forstå at det kan være så svært at pakke ALT det tøj ned de har med på samvær, men det er SFV heldigvis også meget lydhør overfor, man kan jo ikke blive ved med at miste dele af sæt efter hvert samvær.
Reglerne er for transport ganske enkel - den der skal have barnet hjem henter, medmindre der er skift i inst så afleverer mor i inst og far henter - dette omvendt på dagen hvor barnet skal hjem til mor igen.
Derudover skal faren sørger for mad, legetøj osv under opholdet.
Anmeld