Hvad har man pligt til som bopælsforælder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

Valle81

VIPpigen skriver:

Undskyld jeg lige blander, eller hvertfald spørger.

men er det ikke omvendt, den forældre som skal have barnet skal hente. Det pga problemer med evt aflevering.

Altså hvis bopæls mor skal aflevere, kan hun sige hun ikke kan, og far har ikke mulighed for at hente barnet selv. Eller far kan pludselig ikke aflevere om søndagen, og mor kan måske ikke hente.

jeg mener, den forældre som skal have barnet er mere opsat på at hente, end aflevere....

Ej, var det mon til at forstå??

Jo det er helt rigtigt, min mand henter også til samvær og mor fra samvær

Men 50/50

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

VIPpigen

Valle81 skriver:

Men 50/50

Super... Skulle bare lige være sikker. Det er hvertfald den ordning min mors ex fik med sin ex, pga uoverensstemmelser ved afhentning, og aflevering...

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Undskyld jeg lige blander, eller hvertfald spørger.

men er det ikke omvendt, den forældre som skal have barnet skal hente. Det pga problemer med evt aflevering.

Altså hvis bopæls mor skal aflevere, kan hun sige hun ikke kan, og far har ikke mulighed for at hente barnet selv. Eller far kan pludselig ikke aflevere om søndagen, og mor kan måske ikke hente.

jeg mener, den forældre som skal have barnet er mere opsat på at hente, end aflevere....

Ej, var det mon til at forstå??

Jeg har også hørt at den der skal have samvær henter og bopælsforælder henter søndag.

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Men 50/50

Hvad hvis den ene forælder ikke vil dele transport?

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ja det gælder alle udgifter.

Mht transport så er reglerne umiddelbart at bopælsforældre aflevere barn til samværets start og samværsforældre bringer barnet hjem, med andre ord man deler 50/50. Der kan være andre regler der træder i kraft, som statsamtet kan trumfe igennem, glip fx den ene forældre flytter til den anden ende af landet.

Hvad kan der ske hvis den ene forælder nægter at dele transporten men vil at samværsforælderen gør begge dele?

Anmeld

25. januar 2013

Mettefpigen

Jeg mener at det er samværsforældren der henter og bringer barnet.... Det var det dengang jeg var barn.... Og samværsforældren sørger for mad i den tid personen har barnet....

Anmeld

25. januar 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Jeg har også hørt at den der skal have samvær henter og bopælsforælder henter søndag.

Ja, så hvis du er bopælsmor, så skal far hente, og gør han ikke det, så er der jo intet sammenvær...

det samme hvis du ikke henter søndag, så må barnet blive til mandag, eller hvad i lige finder ud af...

Anmeld

25. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg vil gerne vide hvad man som mor har pligt til i forbindelse med samværsordning med far hvor mor har børnene boende. Det drejer sig om to børn hver anden weekend samt i ferier. Hvad skal mor i den forbindelse, sådan set med lovmæssige øjne. Hvad har far krav på og hvad er en fælles opgave? Familierne er ikke enlige men har hver en ny partner. 

På forhånd tak for hjælpen

Jeg har læst at du har fået svar på en del af dine spørgsmål, men vælger lige at smide en tilføjelse til det med tøj. Hvis barnet ikke har ordentligt tøj, såsom flyverdragt om vinteren eller måske hullet, slidt eller for småt tøj, så kan samværsforælderen faktisk gå ud og købe nyt tøj til barnet - gemme kvitteringer og så ringe til statsamtet og fortælle situationen. Alt det samværsforælderen har købt til barnet vil så blive en udgift for bopælsforælderen, fordi h*n skal sørge for tøj til barnet.

Og ja, samværsforælderen betaler kun et beløb månedligt, og det kan man jo vælge at trække fra i Skat.

/Fenja

Anmeld

25. januar 2013

Valle81

Anonym skriver:

Hvad kan der ske hvis den ene forælder nægter at dele transporten men vil at samværsforælderen gør begge dele?

Jamen så vil det ende statsamtet da jeg ikke tror at samværsforældre bare sluger den. Hvis det ryger i statsamtet siger de 50/50 og hvis ikke det bliver overholdt, så ryger det i retten.

Men hvorfor skal samværsforældren pålægges dette?

Anmeld

25. januar 2013

Bertris

Så vidt jeg er orinteret er det 50/50 ved transport, medmindre den ene part flytter langt væk, så skal den der er flyttet betale for transport 

Ellers spørg ved statsforvaltningen  
De kan svare på det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.