Hvilken taske til børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.535 visninger
31 svar
0 synes godt om
24. januar 2013

Svenne

Hej piger

Min søn skal starte i børnehave her til 1. marts.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad vi skal ud og have anskaffet inden han skal starte.

Han skal selvfølgelig til at have madkasse, drikkedunk og "frugtpose" med.

Men hvad skal han ellers bruge?

Har I alle tingene i en taske hver dag - i så fald hvilken slags taske/hvor stor skal den være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

B&J

daniel har denne taske med hverdag har lige lånt billede, fra den side jeg har købt den af....

ellers har vi hans madkasse der nede i og frugt, de skal ikke have drikke dunk med da de får mælk eller vand til middagsmaden og de kan altid få vand..

og han regntøj støvler overtøj osv ekstra tøj kan sagtens være i han skab og der hvor hans tøj er....

men denne taske sidder så godt på daniel og man kan klikke et spænde foran brystet og der er plads til drikke dunk nede i den osv. men det er jo så forskelligt fra børnehave til børnehave

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. januar 2013

Svenne

B&J skriver:

daniel har denne taske med hverdag har lige lånt billede, fra den side jeg har købt den af....

ellers har vi hans madkasse der nede i og frugt, de skal ikke have drikke dunk med da de får mælk eller vand til middagsmaden og de kan altid få vand..

og han regntøj støvler overtøj osv ekstra tøj kan sagtens være i han skab og der hvor hans tøj er....

men denne taske sidder så godt på daniel og man kan klikke et spænde foran brystet og der er plads til drikke dunk nede i den osv. men det er jo så forskelligt fra børnehave til børnehave

Den er altså også sej! Arthur ville elske den

Hvor stor er den ca.?

Ville du mene, at sådan en Fjällräven mini er stor nok? - sådan en har han nemlig. Så var vi jo fri for at skulle ud og købe en mere.

Anmeld

24. januar 2013

K&S

Svenne skriver:

Hej piger

Jeg er lidt i tvivl om, hvad vi skal ud og have anskaffet inden han skal starte.

Har I alle tingene i en taske hver dag - i så fald hvilken slags taske/hvor stor skal den være?

Jeg har set en i fede farver fra Warp, jeg gerne vil have til Anton, den kan fås i Stadium

Anmeld

24. januar 2013

Moma

Vi har denne taske fra Pick Pack. Simpelthen en rigtig fin taske. Der er en "holder/net" inden i tasken til drikkedunken, og så er der et mavebælte (kan ikke lige komme på det rigtige ord ), så tasken kan spændes godt om maven, til når de skal på tur i bhv med rygsæk og madpakke.

Vores søn har 3 sæt skiftetøj liggende i børnehaven (i starten havde han flere uheld pr. dag - men i dag har han aldrig uheld, men man skal dog aldrig sige aldrig) og lige for tiden ekstra huer og handsker, hvis det ene sæt bliver vådt.

Han har sin madkasse og drikkedunk med i tasken hver dag. Han synes bare, det er så fantastisk at få sin rygsæk på ryggen hver 

Pick & Pack Blue Tractor

Anmeld

24. januar 2013

Pige2009

Svenne skriver:

Hvor stor er den ca.?

Ville du mene, at sådan en Fjällräven mini er stor nok? - sådan en har han nemlig. Så var vi jo fri for at skulle ud og købe en mere.

Jeg ville købe en ordentlig taske med gode brede remme til skuldrene og med en horisontal rem, så den sidder helt optimalt, når han skal have den med på tur Vi har alt skiftetøj liggende fast i hendes kasse i børnehaven. Det samme med flyverdragt og regntøj. Så jeg har kun madkasse og dunk med frem og tilbage

Anmeld

25. januar 2013

B&J

Svenne skriver:

Hvor stor er den ca.?

Daniel er også bare så stolt af sin taske

den fylder ca en børne ryg, der kan være nemt være ekstra tøj i den og madkasse og drikke dunk og frugt...

men lækker for deres ryg...

jamen hvis du kan have ekstra tøj og overtøj i børnehaven og du bare skal have madkasse og frugt og drikke dunk ja så er en Fjällräven mini stor nok.....

Anmeld

25. januar 2013

Fenja09

Svenne skriver:

Hej piger

Man kan få nogle rigtig smarte nogen i forsk. fritidsforretninger, som Toursport og Friluftsland. De er godt nok ikke præget af "børneting", men de sidder ordentligt, så barnet ikke får skæv ryg og lign. Sådan en vil jeg ofrer penge på når min datter en dag skal starte i børnehave.

/Fenja

Anmeld

25. januar 2013

trunte89

Inden du går ud og anskaffer dig en taske, så synes jeg, at du skal undersøge om de skal have taske til tur osv. Det skal de nemlig ikke i min datters børnehave.
Så jeg har bare en pose med hver dag med madkasse, frugt og hendes store Bodil bamse.

Anmeld

25. januar 2013

TbCp

Vi har Livas skiftetøj i børnehaven. Hver dag har hun så en lille rygsæk med med sine to madkasser i.
Hun har denne

http://www.kaza.dk/campus-ace-10-l-2855.html

Den passer perfekt til et par madpakker og skal de på tur er den fin i størrelsen til at hun selv kan bære den. Der er en rem der kan spændes over brystet så den sidder godt fast og så er der regnslag med til den - det sidder i et rum i bunden.

Lillebror har fået en i sort, som han bruger i dagplejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.