Min familie er smålig! What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

1990h

Hej skønne piger

Sagen er den, at min familie, især min lillesøster er virkelig smålig, og jeg ved ikke hvad man kan gøre? Det irriterer mig.
Jeg var med min søster i Frankfurt for 3 måneder siden. Hun havde Euro, som hun havde fået af min mor, fra da hun var på studietur.
Fint, så hun betalte taxa (det ENESTE vi købte dernede, da der var mad inkl.) det blev 100 kr, hver vej fra lufthaven.

I dag skriver hun så, at vi lige skal finde ud af, hvad jeg skylder hende! Er det ikke lige småligt nok for 100 kr, når jeg og min kæreste lader hende have adresse hos os, så hun i stedet for 1800 kr får ca 5500 kr!

Der er virkelig mange eksempler på, at hun kræver penge, men hun glemmer lige, at jeg og min kæreste tit har givet hende mad osv+ er skyld i hun får så mange flere penge, når hun bare bor hjemme og får alt betalt.
Og at hun har ødelagt nogle ting, og lavet hak i vores nye bil.
Jeg fik intet betalt, da jeg boede hjemme, selvom jeg kun fik 1800 kr.

Min mor og anden søster skylder mig også penge, ca 1500 hver. Men får jeg dem at se? NEJ!
og jeg hader at kræve penge ind...

Og det er ikke fordi mig og min kæreste har mange penge, tværtimod.

Mest af alt, har jeg lyst til at smide hende ud af adressen egentlig! Min mor og hende bliver ved at tro jeg bare vil betale og betale... Er så træt af dem

Hun ved INTET om økonomi, hvad tingene koster osv. Hun køber bare stiletter for alle hendes penge, hun burde spare op til at flytte hjemmefra og et kørekort.

Jeg føler mig lidt udstødt, og at de har set sig ondt på mig, både min storesøster og hendes kæreste, min mor og min lillesøster. Og jeg ved ikke hvorfor

Nå, men i må spørge hvis der er noget, jeg vil meget gerne have lidt flere syn på det her... tak

Jo. jeg syntes også hun er smålig..især når i giver så meget..mad osv f.eks altså når vi snakker søskende..forældre og børn imellem i vores familie så indkræver vi ikke 100kr i den duer..altså i jeres tilfælde 100kr i taxa..det var noget andet hvis nu min søster og jeg ska ud og købe en gave og hun siger jeg får 100kr i morgen..så forventer jeg da at få dem når nu det fælles gave..men det andet synes jeg er lidt noget andet..

hvis jeg var dig..vil jeg sætte bremsen i overfor dem alle..din kæreste og din skal ikke mangle penge pga. at de ikke har styr på deres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

signe.

Vil bare lige understrege, i og med du ikke er snonym og alle kan se hvem du er, at du, din kæreste og lillesøster begår socialt bedrageri, i og med hun har jeres adresse KUN for at få flere penge.... Den går altså ikke! Ret dumt og ikke noget jeg imødeser...

Anmeld

24. januar 2013

Doffie

Noneother skriver:

Jo det er da vildt småligt.. men jeg stod lidt af da det begyndte at handle om at hele jeres familie er indblandet i socialt bedrageri...

Anmeld

24. januar 2013

Mom2

Hvordan mener du, at hele familien er indblandet i socialt bedrageri? Det er kun min lillesøster med den SU. Og det vil jeg egentlig ikke være med til mere. Det er ulovligt, og dumt!

Jeg har også lyst til at melde hende fra adressen, selvfølgelig sige det først. Hvis så pengene gik til noget fornuftigt.

Få det gjort med det samme..

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg ville ikke lade hende have adresse hos jer, hvis hun opfører sig på den måde. Hun har jo ingen respekt for jer.
Sørg for at få pengene fra din mor og søster og lån ALDRIG dem penge igen

Nej, og hun snakker så grimt til mig oveni.
Jeg gider det ikke mere, og så er jeg egentlig ligeglad med, hvor sure de bliver.

Jeg har ikke lånt dem penge på den måde, det er skyld fra noget vægtafgift og forsikring jeg har betalt, fordi de købte min gamle bil. Og dem vil jeg jo godt have, når jeg ikke selv har brugt den.

Anmeld

24. januar 2013

signe.

Hvordan mener du, at hele familien er indblandet i socialt bedrageri? Det er kun min lillesøster med den SU. Og det vil jeg egentlig ikke være med til mere. Det er ulovligt, og dumt!

Jeg har også lyst til at melde hende fra adressen, selvfølgelig sige det først. Hvis så pengene gik til noget fornuftigt.

Hele din familie, ment at hun bor hos jeres forældre, a lig med de er indblandet, dubog din kæreste fordi i har adressen og din søster især fordi det er hende der modtager en ydelse hun ikke er berettiget til.

Anmeld

24. januar 2013

Elgaard73

Noneother skriver:

Jo det er da vildt småligt.. men jeg stod lidt af da det begyndte at handle om at hele jeres familie er indblandet i socialt bedrageri...

Helt enig  

Anmeld

24. januar 2013

Nemesis

synes da du skal være frisk og sige at de 100 kr (for hun dækker jo selv den ene vej) kan hun hente hos din anden søster eller din mor for de skylder dig 1500 kr så kan de passende få nedskrevet gælden til dig.

Dernæst så når de fremover kommer og vil låne, så har i ingen penge!

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Ja, for jeg gider egentlig ikke være med til det her mere. Det er os der betaler skat til det.
Ved godt, det er en lille dråbe i havet, da jeg ved, der er mange der gør det.

Og det med anonym var også meningen, men da jeg rettede indlægget forsvandt det åbenbart

Anmeld

24. januar 2013

nielsen80

Noneother skriver:

enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.