Min familie er smålig! What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.648 visninger
25 svar
3 synes godt om
24. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej skønne piger

Sagen er den, at min familie, især min lillesøster er virkelig smålig, og jeg ved ikke hvad man kan gøre? Det irriterer mig.
Jeg var med min søster i Frankfurt for 3 måneder siden. Hun havde Euro, som hun havde fået af min mor, fra da hun var på studietur.
Fint, så hun betalte taxa (det ENESTE vi købte dernede, da der var mad inkl.) det blev 100 kr, hver vej fra lufthaven.

I dag skriver hun så, at vi lige skal finde ud af, hvad jeg skylder hende! Er det ikke lige småligt nok for 100 kr, når jeg og min kæreste lader hende have adresse hos os, så hun i stedet for 1800 kr får ca 5500 kr!

Der er virkelig mange eksempler på, at hun kræver penge, men hun glemmer lige, at jeg og min kæreste tit har givet hende mad osv+ er skyld i hun får så mange flere penge, når hun bare bor hjemme og får alt betalt.
Og at hun har ødelagt nogle ting, og lavet hak i vores nye bil.
Jeg fik intet betalt, da jeg boede hjemme, selvom jeg kun fik 1800 kr.

Min mor og anden søster skylder mig også penge, ca 1500 hver. Men får jeg dem at se? NEJ!
og jeg hader at kræve penge ind...

Og det er ikke fordi mig og min kæreste har mange penge, tværtimod.

Mest af alt, har jeg lyst til at smide hende ud af adressen egentlig! Min mor og hende bliver ved at tro jeg bare vil betale og betale... Er så træt af dem

Hun ved INTET om økonomi, hvad tingene koster osv. Hun køber bare stiletter for alle hendes penge, hun burde spare op til at flytte hjemmefra og et kørekort.

Jeg føler mig lidt udstødt, og at de har set sig ondt på mig, både min storesøster og hendes kæreste, min mor og min lillesøster. Og jeg ved ikke hvorfor

Nå, men i må spørge hvis der er noget, jeg vil meget gerne have lidt flere syn på det her... tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Noneother

Jo det er da vildt småligt.. men jeg stod lidt af da det begyndte at handle om at hele jeres familie er indblandet i socialt bedrageri...

Anmeld

24. januar 2013

Mom2

Hej skønne piger

Sagen er den, at min familie, især min lillesøster er virkelig smålig, og jeg ved ikke hvad man kan gøre? Det irriterer mig.
Jeg var med min søster i Frankfurt for 3 måneder siden. Hun havde Euro, som hun havde fået af min mor, fra da hun var på studietur.
Fint, så hun betalte taxa (det ENESTE vi købte dernede, da der var mad inkl.) det blev 100 kr, hver vej fra lufthaven.

I dag skriver hun så, at vi lige skal finde ud af, hvad jeg skylder hende! Er det ikke lige småligt nok for 100 kr, når jeg og min kæreste lader hende have adresse hos os, så hun i stedet for 1800 kr får ca 5500 kr!

Der er virkelig mange eksempler på, at hun kræver penge, men hun glemmer lige, at jeg og min kæreste tit har givet hende mad osv+ er skyld i hun får så mange flere penge, når hun bare bor hjemme og får alt betalt.

Min mor og anden søster skylder mig også penge, ca 1500 hver. Men får jeg dem at se? NEJ!

Mest af alt, har jeg lyst til at smide hende ud af adressen egentlig! Min mor og hende bliver ved at tro jeg bare vil betale og betale... Er så træt af dem

Nå, men i må spørge hvis der er noget, jeg vil meget gerne have lidt flere syn på det her... tak

Fortæl hende hvordan du har det og hvad du føler.. og få hende så sparke fra jeres adresse, det er jo bedrageri!

Og så mand dig lige op og indkræv de penge da, specielt når det er så mange penge og I ikke har ret meget at gøre med..

Anmeld

24. januar 2013

Dorthe1986

Noneother skriver:

Jo det er da vildt småligt.. men jeg stod lidt af da det begyndte at handle om at hele jeres familie er indblandet i socialt bedrageri...

enig

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvordan mener du, at hele familien er indblandet i socialt bedrageri? Det er kun min lillesøster med den SU. Og det vil jeg egentlig ikke være med til mere. Det er ulovligt, og dumt!

Jeg har også lyst til at melde hende fra adressen, selvfølgelig sige det først. Hvis så pengene gik til noget fornuftigt.

Anmeld

24. januar 2013

TNBC

Hej skønne piger

Hun ved INTET om økonomi, hvad tingene koster osv. Hun køber bare stiletter for alle hendes penge, hun burde spare op til at flytte hjemmefra og et kørekort.

Jeg føler mig lidt udstødt, og at de har set sig ondt på mig, både min storesøster og hendes kæreste, min mor og min lillesøster. Og jeg ved ikke hvorfor

Jeg ville ikke lade hende have adresse hos jer, hvis hun opfører sig på den måde. Hun har jo ingen respekt for jer.
Sørg for at få pengene fra din mor og søster og lån ALDRIG dem penge igen

Anmeld

24. januar 2013

Noneother

Hvordan mener du, at hele familien er indblandet i socialt bedrageri? Det er kun min lillesøster med den SU. Og det vil jeg egentlig ikke være med til mere. Det er ulovligt, og dumt!

Jeg har også lyst til at melde hende fra adressen, selvfølgelig sige det først. Hvis så pengene gik til noget fornuftigt.

DU kan blive tiltalt for det. Din søster kan ende med en kæmpe gæld, og at dine forældre er vidende og endda bakker op om det, gør dem medskyldige.

Penge lige ud af statskassen, som hun ikke er berretiget til.

Anmeld

24. januar 2013

raca

i snyder jo...

jeg bliver ski lidt harm over at i er medvirkede til at snyde staten for 4000 kr om mdr.. i su penge og nu vil de så gerne skære i suen gennerelt af mange årsager, men ef af dem er jo nok sådan nogle som jer...

og om hun er smålig eller ej og hvem der skylder hvem penge.. tja. det må i selv rode med, ingen af jer har vist noget at lade den anden hørre for...

Anmeld

24. januar 2013

TNBC

Ja bedrageri. Hun får jo flere penge end hun må få.

Anmeld

24. januar 2013

M&N

Det er da tydeligt hele familien er indblandet idet hun stadig bor derhjemme hos din mor, og du lader hende bevidst have adresse hos dig så HUN får flere penge hvilket er direkte socialt bedrageri!

Synes helt klart du burde sætte en fod i jorden og melde hende af jeres adresse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.