Nogen med indgående kendskab til barselsreglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Tulle28

nielsen80 skriver:

Ring til kommunen - eller din HR afd. De vil kunne hjælpe jer!

Vi har ingen HR afdeling Og ingen kender barselsreglerne, de er ikke rigtigt defineret nogen steder, der står bare at man får det som virksomheden får fra barselsfonden, og så kan man selv finde ud af resten - SÅ belastende!

Men der er ingen ko på isen, for min mands barsel går fra i de 32 uger, som jeg jo også hele tiden har gået ud fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Tulle28

Tanja Hedelund Jensen skriver:

Barselsreglerne er sådan at far har 14 dage som kun er til ham. Mor har 14 uger kun til hende, der ud over har man 32 uger fælles. Hvor meget der er med løn og hvor meget der er på dagpenge er alt efter overnskomst og aftale med arbejdsgiver.

Fx. har jeg 26 uger med løn, men min mand kun kan få de 14 dage med løn. Resten er på barselsdagpenge.

Så hvis jeg forstår det rigtigt, vil de 10 uger din mand kan holde med løn blive taget af de 32 uger I har til fælles, så der kun er 22 uger tilbage der.

Håber at det giver mening, ellers prøv at kontakte Udbetaling Danmark på tlf. 70 12 80 64

Ja det er nemlig rigtigt, de går fra i de 32 uger. Det er også det vi hele tiden har kalkuleret med, men nu kom der lige en kloge-åge ind fra højre og mente noget andet Men hun havde misforstået reglerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.